Τι παίζει με την αύξηση του εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς;

Τι παίζει με την αύξηση του εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς; Facebook Twitter
5
 

Τι παίζει με την αύξηση του εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς; Facebook Twitter

 

Με μια λέξη, πώς αξιολογείτε το αθηναϊκό δίκτυο συγκοινωνιών;

Αναξιόπιστο.

 
Ποιο είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημά του;

Η αναξιοπιστία, η οποία, μαζί με την ανεπαρκή κάλυψη πολλών και σημαντικών περιοχών, δημιουργεί ανεπαρκείς συγκοινωνιακές συνθήκες. Σε γενικές γραμμές, το επιβατικό κοινό δείχνει προτίμηση στο μετρό και στον Ηλεκτρικό, κυρίως λόγω της υψηλής ταχύτητας μετακίνησης και της αξιοπιστίας τους. Αντίθετα, λεωφορεία και τρόλεϊ λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό για επιβάτες που δεν έχουν εναλλακτική.

 

Γιατί δεν τα εμπιστεύονται οι Αθηναίοι;

Η εικόνα που λαμβάνει καθημερινά ο επιβάτης λεωφορείων και τρόλεϊ, ξεκινώντας το ταξίδι του, είναι απολύτως αρνητική. Η στάση φαίνεται εγκαταλειμμένη, δεν υπάρχει στέγαστρο, κανείς δεν ξέρει σε πόση ώρα θα περάσει το επόμενο λεωφορείο. Πληροφορίες τις οποίες ο ΟΑΣΑ αναρτούσε παλαιότερα στους στύλους των στάσεων σχετικά με τις στάσεις κάθε γραμμής και τη συχνότητά της δεν είναι σήμερα διαθέσιμες. Αυτή η εικόνα, μαζί με το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, δεν έχει επιτρέψει τη στροφή του επιβατικού κοινού στις αστικές συγκοινωνίες.

Το ενιαίο εισιτήριο (€1,80) είναι ακριβό ή φτηνό για τις παροχές που προσφέρονται;

Είναι πανάκριβο, ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν σημαντικά (σχεδόν 40%) και πριν από 2 χρόνια, χωρίς αυτό να οδηγήσει στην (επιθυμητή από πλευράς της πολιτείας) αύξηση των εσόδων. Μάλιστα, στοιχεία των φορέων δείχνουν μείωση των εσόδων και της επιβατικής κίνησης περίπου στο 15%-20%. Αυτήν τη μείωση –καθότι δεν υπάρχουν επίσημες μετρήσεις ή στοιχεία(!)– μπορούμε να την αποδώσουμε είτε στη συνολική μείωση των μετακινήσεων είτε στην πολύ σημαντική αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής.

 

Ποιες αλλαγές προτείνετε, που μπορούν να γίνουν άμεσα; Τι μπορούμε να κλέψουμε από το εξωτερικό;

Εφαρμογή της τηλεματικής σε λεωφορεία-τρόλεϊ, ώστε να υπάρχει αξιόπιστη ενημέρωση για τους επιβάτες και έλεγχος εκτέλεσης των δρομολογίων. Ριζικός επανασχεδιασμός του δικτύου, το οποίο εξελίσσεται επί 3 δεκαετίες στη λογική της δημιουργίας περιφερειακών γραμμών με αραιά δρομολόγια.

Αξιόπιστα δρομολόγια μετά τα μεσάνυχτα για διευκόλυνση των χρηστών και αύξηση της ασφάλειας στους δρόμους.

Συνεντεύξεις
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Για το γεγονός ότι τα λεωφορεία κάνουν τριπλάσιο χρόνο για κάθε δρομολόγιο αφού οι λεωφοριολωρίδες είναι γεμάτες, δεν θα μιλήσει κανείς?
Αυτό σαν απάντηση στοv ιδρύτη των ατενιστας K.Ρ,που αρθρογραφούσε και στηλίτευε σε προηγουμενο αρθρο του στη Λιφο,τη συμπεριφόρα των Αθηναίων που δεν χτυπούσαν εισήτηριο,σαν να ειναι αυτοι το προβλημα,λεγοντας μας λίγο πολύ όλους τζαμπατζήδες και ανεύθυνους.Άλλη μια για να το βάλει καλά στο κέφαλι του και να βγει απο το μικρόκοσμο του :Το ενιαίο εισιτήριο (€1,80) είναι ακριβό ή φτηνό για τις παροχές που προσφέρονται ?Είναι πανάκριβο, ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν σημαντικά (σχεδόν 40%) και πριν από 2 χρόνια, χωρίς αυτό να οδηγήσει στην (επιθυμητή από πλευράς της πολιτείας) αύξηση των εσόδων
Εν έτη 2005 σχολιάζαμε την χρήση δικτύου TETRA στον στόλο των λεωφορείων και τρόλεϊ με ταυτόχρονη εγκατάσταση οθονών σε κάθε στάση για να γνωρίζουν οι επιβάτες το που βρίσκεται κάθε στιγμή το λεωφορείο που περιμένουν. Μετά από 7 χρόνια με την επανάσταση και την ευρεία διάδοση των smartphones, του 3G, του Wifi και του GPS τι δικαιολογία υπάρχει που δεν μπορεί να δει τέτοιου είδους πληροφορίες κάποιος στο κινητό του?
Η τηλεματική λειτουργεί εδώ και χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Δημιουργεί εξαιρετική εντύπωση ( δεν μπορώ να πω αν έχει αποδώσει ( αλλά μάλλον ναι ), δεν είμαι ειδικός ) και οι αστικές συγκοινωνίες έχουν απλωθεί σε όλο το νομό με πολύ καλή συχνότητα.