To six d.o.g.s στην Στέγη - τέχνη, πείραμα, ή αχαλίνωτο πάρτι;

To six d.o.g.s στην Στέγη - τέχνη, πείραμα, ή αχαλίνωτο πάρτι; Facebook Twitter
Το σκεπτικό είναι να δοκιμάσουμε τι θα γίνει όταν βάλεις τις 24 (κατά την άποψή μας) πιο ενδιαφέρουσες μπάντες της χώρας στον ίδιο χώρο να παίξει η μία μετά την άλλη σε ιδανικές συνθήκες. Ένα πείραμα υπερβολής και αντοχής... Φωτό: Πηνελόπη Γερασίμου
0


Ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από αυτό το 24ωρο; Είναι αχαλίνωτο πάρτι, είναι τέχνη, είναι πείραμα;
Σίγουρα δεν θα είναι ένα αχαλίνωτο πάρτι με την έννοια που φαντάζονται οι περισσότεροι το αχαλίνωτο πάρτι. Θα είναι πάρτι γιατί θα είναι μια γιορτή και ένα festivity, αλλά ταυτόχρονα θα είναι καθιστικό, δεν θα υπάρξει χορός. Σίγουρα είναι ένα πείραμα. Πείραμα γιατί δεν το έχουμε ξανακάνει και δεν έχουμε ιδέα πώς θα βγει. Το σκεπτικό είναι να δοκιμάσουμε τι θα γίνει όταν βάλεις τις 24 (κατά την άποψή μας) πιο ενδιαφέρουσες μπάντες της χώρας στον ίδιο χώρο να παίξει η μία μετά την άλλη σε ιδανικές συνθήκες. Ένα πείραμα υπερβολής και αντοχής.

Κανένας πολιτιστικός χώρος δεν πρέπει να αντιπροσωπεύει συγκεκριμένες κουλτούρες αλλά να έχει τις πόρτες του ανοιχτές για όλους. Πρέπει να αντιπροσωπεύει συγκεκριμένη καλλιτεχνική κατεύθυνση και να τη στηρίζει 100%.

Mε τι κριτήριο επιλέξατε τις μπάντες και τους καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν αλλά και τις ώρες στις οποίες θα παίζει ο καθένας; Δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο που ο Boy θα παίξει στις 7 το πρωί...
Τίποτα δεν είναι τυχαίο, προφανώς. Η διαδικασία επιλογής των καλλιτεχνών έχει γίνει από εμένα με διάφορα κριτήρια. Είναι μπάντες τις οποίες γνωρίζω πολύ καλά και παρακολουθώ τη δουλειά τους, τις έχω δει live, είναι μπάντες που έχουν παρουσία στην τοπική μουσική σκηνή, έχουν δισκογραφία, κάποιες είναι ανερχόμενες, κάποιες εδραιωμένες, το σίγουρο είναι ότι όλες μαζί δίνουν ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα της νέας σύγχρονης μουσικής αυτής της χώρας. Οι ώρες εμφανίσεων ήταν κάτι πάρα πάρα πολύ δύσκολο. Έπρεπε να λάβω υπόψη μου πολλούς παράγοντες, τεχνικά ζητήματα κ.λπ., αλλά το βασικό κριτήριο ήταν το μουσικό δέσιμο και η διαδοχή όλου του 24ώρου. Το 24ωρο θα χωρίζεται σε 3ωρες ζώνες και έχω φροντίσει η κάθε ζώνη να είναι όσο πιο «πειραγμένη» γίνεται. Το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι η πρώτη ζώνη, αυτή που ανοίγει το event: η 1η μπάντα είναι οι Friend of Gods, ένα hardcore τρίο, ίσως η πιο ακραία και θορυβώδης μπάντα από τις 24, αμέσως μετά είναι οι Balinese Beast, ένα πειραματικό ντουέτο με σαξόφωνο και μπλιμπλίκια, και τρίτη βγαίνει η Δεσποινίς Τρίχρωμη, μόνη της, η φωνή της και το πιάνο της δηλαδή. Ήθελα να χωρέσω όσο περισσότερη ποικιλία γινόταν σε κάθε τρίωρο.

To six d.o.g.s στην Στέγη - τέχνη, πείραμα, ή αχαλίνωτο πάρτι; Facebook Twitter
Είναι μπάντες τις οποίες γνωρίζω πολύ καλά και παρακολουθώ τη δουλειά τους, τις έχω δει live, είναι μπάντες που έχουν παρουσία στην τοπική μουσική σκηνή, έχουν δισκογραφία, κάποιες είναι ανερχόμενες, κάποιες εδραιωμένες, το σίγουρο είναι ότι όλες μαζί δίνουν ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα της νέας σύγχρονης μουσικής αυτής της χώρας... Φωτό: Πηνελόπη Γερασίμου

Πολλοί θα έλεγαν ότι Στέγη και six d.o.g.s αντιπροσωπεύουν διαφορετικές κουλτούρες. Εσύ τι λες;
Εγώ δεν θα έλεγα καν ότι αντιπροσωπεύουν κουλτούρες. Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει αυτό ακριβώς για χώρους που έχουν πολιτιστικό χαρακτήρα. Κανένας πολιτιστικός χώρος δεν πρέπει να αντιπροσωπεύει συγκεκριμένες κουλτούρες αλλά να έχει τις πόρτες του ανοιχτές για όλους. Πρέπει να αντιπροσωπεύει συγκεκριμένη καλλιτεχνική κατεύθυνση και να τη στηρίζει 100%. Δεν έχει να κάνει με πρωτοπορίες, δεν έχει να κάνει με mainstream μέσα, δεν έχει να κάνει με τίποτα τέτοιο. Η ποιότητα της σύγχρονης πολιτιστικής παραγωγής ορίζεται με πολλά και διαφορετικά κριτήρια, τα οποία αναδιαμορφώνονται συνεχώς και ο κάθε χώρος έχει υποχρέωση να μπορεί να προσαρμόζεται και να προτείνει νέα πράγματα. Από αυτή την άποψη θα έλεγα ότι η Στέγη και το six d.o.g.s έχουν πολλά παραπάνω κοινά απ' ό,τι μπορεί να φανταστεί κάποιος. Οι δύο χώροι κάνουν πολύ διαφορετικές παραγωγές (και σε μέγεθος και σε κατεύθυνση), αλλά οι στόχοι τους είναι κοινοί. Αυτό έχει σημασία.

Η Στέγη και το six d.o.g.s έχουν πολλά παραπάνω κοινά απ' ό,τι μπορεί να φανταστεί κάποιος.

Τι κερδίζει το six d.o.g.s και τι το κοινό από τέτοιου είδους συμπράξεις;
Δεν είναι απαραίτητο να κερδίζεις πάντα κάτι από μία ενέργεια που κάνεις. Κάποια πράγματα τα κάνεις απλώς γιατί πρέπει να τα κάνεις. Γιατί πρέπει να αφήσουμε κάτι πίσω, γιατί πρέπει να εξελίξουμε την τέχνη. Δεν λέω ότι με ένα 24ωρο live γράφεις ιστορία ή αλλάζεις τη φορά της Γης, αλλά ο καθένας βάζει το λιθαράκι που μπορεί σε μια ιστορία η οποία γράφεται τόσο από μικρούς όσο και από μεγάλους ήρωες.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλο μαγαζί τα τελευταία χρόνια που να έχει κάνεις τόσες εξωτερικές παραγωγές σε άλλους χώρους;Σε αποθήκες στον Βοτανικό, σε εγκαταλελειμμένα ξενοδοχεία στην Ομόνοια, τώρα στη Στέγη. Γιατί το κάνετε;
Ξεχνάς ερειπωμένα οικόπεδα στο Μεταξουργείο, αποθήκες στον Ταύρο και άλλα πολλά! Χα χα. Δεν αντιλαμβάνομαι το six d.o.g.s ως ένα μαγαζί. Μαγαζί είναι ένα μέρος που πουλάει χαρτικά είδη, ένα μέρος που πουλάει τυρόπιτες, ένα μέρος που πουλάει τσιγάρα, ένα μέρος που πουλάει μπίρες κ.λπ. Ναι, το six d.o.g.s πουλάει και μπίρες, καθώς και ποικίλες ποσότητες αλκοόλ, γιατί πρέπει να έχει έσοδα και να επιβιώνει για να πραγματοποιεί τα δρώμενα που προγραμματίζει, αλλά λειτουργεί με γνώμονα τον καλλιτεχνικό του προγραμματισμό και την εκπλήρωση αυτών των φιλοδοξιών του και όχι το κέρδος. Εάν στόχος ήταν το δεύτερο, δεν θα κάναμε ποτέ την κίνηση να ιδρύσουμε δισκογραφική που βγάζει μόνο βινύλια το 2014. Ούτε θα ιδρώναμε καθημερινά για να πετύχουμε το πρόγραμμα που στήνουμε κάθε σεζόν. Οι εξωτερικές παραγωγές που κάνουμε έρχονται να ολοκληρώσουν την ιδεολογία του χώρου συνολικά και απλοϊκά. Κάποιες φορές έχουμε όνειρα και στόχους που η υλοποίησή τους δεν χωράει στα λίγα τετραγωνικά του Gig Space μας και πρέπει να βρίσκουμε χώρους και μέρη που να εκπληρώνουν αυτά τα όνειρα. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό, έχοντας τη βάση μας στο κέντρο της πόλης, να αξιοποιούμε και άλλους ενδιαφέροντες χώρους γύρω από αυτή.

Συνεντεύξεις
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ