Απεργία την Πρωτομαγιά

Whatever, never mind

Whatever, never mind Facebook Twitter
Κερτ Κομπέιν
0

Σε μια σκηνή της πρόσφατηςταινίας Ο Παλαιστής, ο Μίκι Ρουρκ (στορόλο ενός πρώην πρωταθλητή του κατς στα‘80s και νυν τελειωμένου«white trash»μεσήλικα ) φλερτάρει σ' ένα μπαρ με τηΜαρίζα Τομέι (στριπτιζού με καρδιάμάλαμα), όταν ακούγεται από το τζουκμπόξένα κομμάτι των Ratt, γκρουπτης συνομοταξίας των μάτσο φλωρομέταλαλητοτεκνών από το Λος Άντζελες όπωςοι Guns n'Roses, οι MotleyCrue και οι Poison.«Αυτή ήταν μουσική» της λέει κι αυτήεπιδοκιμάζει με βλέμμα νοσταλγίας. «...Αλλά έσκασε μετά αυτή η αδελφή ο ΚερτΚομπέιν κι έκανε τη διασκέδαση αμαρτία».Πολύ αμφίβολο αν κάποιος πραγματικόςλαϊκός παλαιστής θα ξεστόμιζε μια τέτοια«έξυπνη» και ρεβιζιονιστική ατάκα ανδεν του την έβαζε στο στόμα ένας hipsterσκηνοθέτης σαν τον Αρονόφσκι - ενδεικτικήπάντως της αγρίως αναθεωρητικής αντίληψηςτων καιρών μας, από την οποία δεν γλιτώνουνούτε οι ιδανικοί ροκ αυτόχειρες. Έναςάλλος εκπρόσωπος των «μεταλάδωνκομμωτηρίου» - ο SebastianBach των Skidrow,«όμορφος σαν κορίτσι» - είχε δηλώσειόταν η επιτυχία των Nirvanaείχε αρχίσει πλέον να παίρνει τη μορφήχιονοστιβάδας: «Ποιος το περίμενε, ε;Εμείς χάσαμε και οι σπασίκλες νίκησαν».Ο Κερτ Κομπέιν όμως δεν ήταν σπασίκλας.Ούτε όμως είχε και σχέση με τιςψευδαισθήσεις μεγαλείου και γκλαμπαρακμής άλλων φιλόδοξων ροκ σταρ. Όπωςείχε γράψει πριν μερικά χρόνια ο ΡόμερτΚριστγκάου (ο αυτό-αποκαλούμενος«Πρύτανης των Αμερικανών Ροκ Κριτικών»),ο Κομπέιν «δεν είχε πολλά κοινά με τοναρκισσισμό του Μικ Τζάγκερ, του ΆλιςΚούπερ, του Τζόνι Ρότεν ή του Μάικλ Στάιπκαι τίποτε από τη ματαιοδοξία, το ντύσιμοή το θεατρικό savoir-faireτους. Ούτε ήταν όμως και σύμβολο «παιδιούτου λαού», όπως ο Σπρίνγκστιν. Πιο πολύέμοιαζε με την ενσάρκωση κάθε γεννημένουloser που την κοπάναγεσυστηματικά από τη γυμναστική - το παιδίτου τελευταίου θρανίου με το οποίομπορούσες να «λιώσεις» μαζί, ο ντροπαλόςτύπος (και παιδί χωρισμένων γονιών) πουαναζητούσε μητρική στοργή, ο «artyweirdo» χαρισματικός τουπεριθωρίου. Για δυο τρία λοιπόν χρόνια,μέχρι τη στιγμή που η αυτοκτονία τουκαταγράφτηκε ως κορυφαία πράξηεγκατάλειψης, πρόσφερε σε μια γενιάlosers έναν ήρωα που ένιωθεκι ο ίδιος loser, ακόμα καιμετά την τεράστια επιτυχία των Nirvana- σε αντίθεση με έναν ήρωα, τους θριάμβουςτου οποίου μπορούσαν απλά να θαυμάζουν,να ζηλεύουν εξ αποστάσεως. Έτσι μεταμόρφωσεμόνος του σχεδόν μια συνομοταξία χλιαρώντάσεων που αποκαλούνταν αφηρημένα«indie» σε ένα καυτό καιάμεσα εμπορεύσιμο είδος με γενικό τίτλο«alternative»... Η ποσότηταηρωίνης στις φλέβες του τη στιγμή πουτράβηξε τη σκανδάλη ήταν αρκετή γιατρεις θανάτους από υπερβολική δόση. Οπυροβολισμός όμως έκανε ξεκάθαρες τιςπροθέσεις του. Προορισμός του εξαρχήςήταν η λήθη...

Όλοι οι υπόλοιποιβολεύτηκαν. Οι REM παραμένουν«μεγάλοι και τρανοί», αν και έχουν ναβγάλουν άλμπουμ της προκοπής πάνω απόδεκαπέντε χρόνια, ο Τζόνι Ρότεν διαφημίζειβούτυρο (!) στη βρετανική τηλεόραση, καιγενικά οι περισσότεροι πρώην εναλλακτικοίσταρ έχουν γίνει επιτυχημένα franchiseτου εαυτού τους. Ακόμα και οι τύποι απότους Motley Crueκαι τους Poison είτε κυκλοφορούνσπιτικές τσόντες στις οποίες πηδάνετην Πάμελα Άντερσον είτε παρουσιάζουνκάτι διεστραμμένα realityshows στο MTV.H ουσία είναι πάντως ότιόντως οι σπασίκλες νίκησαν τελικά. Οισύγχρονοι αστέρες του εναλλακτικού ροκείναι σχεδόν όλοι «καλά παιδιά», hipstersτου κολεγίου προερχόμενοι συνήθως απότην αστική τάξη, οι οποίοι συχνά προτάσσουνστην ατζέντα τους και ζητήματα οικολογίας,κοινότητας, μπλα μπλα μπλα... Τα τραγούδιατου Κομπέιν -αντίθετα κι από τους στίχουςτου προτελευταίου Μέγα Οσιομάρτυροςτης εποχής μου, του Ίαν Κέρτις των JoyDivison, που ήταν ουσιαστικάεφηβικά portals στα βιβλίατου Μπάλαρντ και του Μπόροουζ- ήτανέντονες, μανιοκαταθλιπτικές βινιέτεςανομίας, μηδενισμού και εξέγερσης σε μελωδικό punk-metalφόντο (αυτό που αποκλήθηκε «grunge»).«Το καθήκον της νιότης είναι να προκαλείτη διαφθορά» είχε πει ο Κομπέιν σε μιααπό τις (σπάνια) νηφάλιες και λιγότεροκυνικές αποστροφές του, ενώ ένα πρόχειροκολλάζ στίχων του που ανασύρω απ' τομυαλό φανερώνει τις εμμονές του με τηλήθη και το αναπόφευκτο αδιέξοδο τουατομικισμού: «το ότι είσαι παρανοϊκόςδεν σημαίνει ότι δεν σε κυνηγάνε κάποιοι»(«Territorial Pissings»),«η καλύτερη μέρα που είχα ποτέ ήταν ότανέμαθα να κλαίω κατά βούληση» («OnA Plain»),«εξαργύρωσα το εφηβικό άγχος και τώραβαριέμαι και γερνώ» («Servethe Servants»),«δώστε μου ένα μεταθανάτιο ΛέοναρντΚοέν κόσμο για να αναστενάζω αιώνια»(«Pennyroyal Tea»)...

Ohwell, whatever,never mind...Τουλάχιστον, μπορώ να κομπάζω στουςνεότερους ότι είδα τους Nirvanaζωντανούς κάποτε, όταν μέτραγαν, και οθάνατος του «αρχηγού» τους ακυρώνεικάθε προοπτική επανένωσης (αν και δενξέρεις ποτέ, εδώ έπαιξαν οι Doorsχωρίς τον Jim Morisssonκι ήταν sold out!)και συμμετοχής σ' αυτά τα πακέτανοσταλγίας που βγαίνουν κάθε τόσο στηγύρα ζητώντας τη συνδρομή μας στοσυνταξιοδοτικό τους πλάνο. Εμάς να δούμεποιος θα μας γηροκομήσει...

Shortcut
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ