Ο Λεονάρντο σε κέφια με τον Αλεχάντρο

Ο Λεονάρντο σε κέφια με τον Αλεχάντρο Facebook Twitter
0

Επειδή, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, στο φετινό ταξίδι των Όσκαρ, που παρακολουθήσαμε και φέτος λεπτό προς λεπτό αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema, φρόντιζα να υμνώ τους μεγάλους πρωταγωνιστές της «Επιστροφής», έφτασε η ώρα για το μεγάλο κλείσιμο… Η αλήθεια είναι, ότι ο έρωτας και ο βήχας δεν κρύβονται. Και ο έρωτας μου για τον μεξικανό σκηνοθέτη, ξεκινούσε από τον τίτλο και κρυβόταν πίσω από κάθε πρόταση. Όπως καταλαβαίνετε, όταν σήκωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά το χρυσό αγαλματάκι (είναι ο τρίτος στην ιστορία του θεσμού όπως χαρακτηριστικά σας είχα αναφέρει και στο άρθρο για τις υποψηφιότητες στο Όσκαρ σκηνοθεσίας), απλά το χαμόγελο καρφώθηκε στο πρόσωπο και δεν έλεγε να φύγει… Όχι ότι θα με χαλούσε να πάρει και το βραβείο καλύτερης ταινίας, αλλά και το «Spotlight» ήταν μια πολλή δυνατή ιστορία, που συν τοις άλλοις αναφέρεται σε ένα πραγματικά τραγικό ζήτημα (ανοιχτή πληγή δυστυχώς ακόμα και σήμερα) και που μας θυμίζει τι είναι αυτό που λέμε μάχιμη δημοσιογραφία. Οπότε και λόγω επαγγέλματος, τίθεμαι και συναισθηματικά θετικά προς την νικήτρια ταινία.

Στο θέμα μας όμως πάλι, που δεν είναι άλλο από τον Αλεχάντρο Ινιαρίτου και τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο.

Μερικά λεπτά μόλις μετά την βράβευση όταν ρωτήθηκε, τι σήμαινε για αυτόν αυτή η διάκριση, ο σκηνοθέτης απάντησε χαρακτηριστικά: «Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ευτυχισμένος. Κάθε έργο είναι σαν ένας γιος. Δεν μπορείς να αγαπάς ένα γιο περισσότερο από τον άλλο. Αγαπάω αυτό το έργο, όπως αγαπάω και το Birdman.»  

Ο Λεονάρντο σε κέφια με τον Αλεχάντρο Facebook Twitter

Για τον ίδιο άλλωστε, η επιτυχία αυτή ανήκει σε όλη την ομάδα καθότι όπως εξομολογείται «Πιστεύω ότι το βραβείο το έλαβα εκ μέρους όλων αυτών που έκαναν αυτήν την ταινία πραγματικότητα. Δεν θα μπορούσα να είναι πιο χαρούμενος.»

Περισσότερο ενδιαφέρον όμως έχουν οι δηλώσεις του Ντι Κάπριο που γελοιογραφίες τον θέλανε να χάνει για 6η φορά από την… αρκούδα. Ο ίδιος αναφέρει στοχαστικά «Μεγάλωσα στο ανατολικό Λος Άντζελες, πολύ κοντά στο σύστημα του Χόλυγουντ, αλλά αισθανόμουν όλη μου τη ζωή αποκομμένος. Με το να έχω γονείς που μου επιτρέψανε να είμαι μέρος αυτής της βιομηχανίας, να πηγαίνω σε ακροάσεις κάθε μέρα μετά το σχολείο και να μου λένε ιστορίες όπως αυτή, έκαναν μια τέτοια νίκη ένα όνειρο που το είχα από τεσσάρων χρόνων πραγματικότητα.»  

Ο Λεονάρντο σε κέφια με τον Αλεχάντρο Facebook Twitter

Στα backstage, το οσκαρικό ζεύγος Ινιαρίτου-Ντι Κάπριο, απόλαυσαν την νίκη τους, αποδίδοντας τα εύσημα ο ένας στον άλλον για την καλή δουλειά που έγινε. Όσο για τον Ντι Κάπριο, εξομολογείται ότι η εν λόγω ταινία υπήρξε για αυτόν υποδειγματική. Μία πραγματική ιστορία. Ένα ταξίδι που δεν πρόκειται ποτέ να ξεχάσει. Ενώ, αναφορικά με την νίκη του, σημείωσε ότι όλοι πάντα αγωνίζονται για το καλύτερο των όσων κάνουν. Η χρονιά αυτή για τον Λεό ήταν απίστευτα σουρεάλ, δεδομένης της συγκλονιστικής υποστήριξης που έλαβε, για την οποία δηλώνει και πραγματικά ευγνώμων.

Ασφαλώς, όπως και στην ομιλία έτσι και πίσω από τα φώτα της σκηνής, σημείωσε την κλιματολογική αλλαγή και πως αυτή είναι η μεγαλύτερη απειλή που έχει έως τώρα αντιμετωπίσει ο πολιτισμός μας. Ήθελε άλλωστε να είναι σε θέση να το θίξει αυτό το μείζον ζήτημα, καθότι θεωρεί ότι ήρθε η ώρα να δράσουμε σε κάτι τόσο επιτακτικό. Συνεχίζοντας, υποστήριξε ότι όποιος δεν πιστεύει στην κλιματική αλλαγή, δεν πιστεύει στην σύγχρονη επιστήμη και στις εμπειρικές αλήθειες, θέτοντας εαυτόν στη λάθος πλευρά της ιστορίας. Ότι πρέπει όλοι να ενωθούμε και να ψηφίζουμε ηγέτες που νοιάζονται για το αύριο μας και τον πολιτισμό. Τάδε έφη Ντι Κάπριο. Ωραίος άνθρωπος, μέσα και έξω. Respect.

Για όσους δεν είδαν την "Επιστροφή", θα κάνει τηλεοπτική πρεμιέρα στα κανάλια Novacinema σύντομα, δηλαδή πολύ λίγο μετά τις κινηματογραφικές αίθουσες και 1 χρόνο πριν από οποιοδήποτε άλλο κανάλι. Για αυτό, μείνετε συντονισμένοι στα κανάλια των οσκαρικών ταινιών και δείτε τις ταινίες που θέλετε και live και Οn Demand μέσω Nova GO σε tablet, laptop ή smartphone χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ