Ο Λεονάρντο σε κέφια με τον Αλεχάντρο

Ο Λεονάρντο σε κέφια με τον Αλεχάντρο Facebook Twitter
0

Επειδή, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, στο φετινό ταξίδι των Όσκαρ, που παρακολουθήσαμε και φέτος λεπτό προς λεπτό αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema, φρόντιζα να υμνώ τους μεγάλους πρωταγωνιστές της «Επιστροφής», έφτασε η ώρα για το μεγάλο κλείσιμο… Η αλήθεια είναι, ότι ο έρωτας και ο βήχας δεν κρύβονται. Και ο έρωτας μου για τον μεξικανό σκηνοθέτη, ξεκινούσε από τον τίτλο και κρυβόταν πίσω από κάθε πρόταση. Όπως καταλαβαίνετε, όταν σήκωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά το χρυσό αγαλματάκι (είναι ο τρίτος στην ιστορία του θεσμού όπως χαρακτηριστικά σας είχα αναφέρει και στο άρθρο για τις υποψηφιότητες στο Όσκαρ σκηνοθεσίας), απλά το χαμόγελο καρφώθηκε στο πρόσωπο και δεν έλεγε να φύγει… Όχι ότι θα με χαλούσε να πάρει και το βραβείο καλύτερης ταινίας, αλλά και το «Spotlight» ήταν μια πολλή δυνατή ιστορία, που συν τοις άλλοις αναφέρεται σε ένα πραγματικά τραγικό ζήτημα (ανοιχτή πληγή δυστυχώς ακόμα και σήμερα) και που μας θυμίζει τι είναι αυτό που λέμε μάχιμη δημοσιογραφία. Οπότε και λόγω επαγγέλματος, τίθεμαι και συναισθηματικά θετικά προς την νικήτρια ταινία.

Στο θέμα μας όμως πάλι, που δεν είναι άλλο από τον Αλεχάντρο Ινιαρίτου και τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο.

Μερικά λεπτά μόλις μετά την βράβευση όταν ρωτήθηκε, τι σήμαινε για αυτόν αυτή η διάκριση, ο σκηνοθέτης απάντησε χαρακτηριστικά: «Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ευτυχισμένος. Κάθε έργο είναι σαν ένας γιος. Δεν μπορείς να αγαπάς ένα γιο περισσότερο από τον άλλο. Αγαπάω αυτό το έργο, όπως αγαπάω και το Birdman.»  

Ο Λεονάρντο σε κέφια με τον Αλεχάντρο Facebook Twitter

Για τον ίδιο άλλωστε, η επιτυχία αυτή ανήκει σε όλη την ομάδα καθότι όπως εξομολογείται «Πιστεύω ότι το βραβείο το έλαβα εκ μέρους όλων αυτών που έκαναν αυτήν την ταινία πραγματικότητα. Δεν θα μπορούσα να είναι πιο χαρούμενος.»

Περισσότερο ενδιαφέρον όμως έχουν οι δηλώσεις του Ντι Κάπριο που γελοιογραφίες τον θέλανε να χάνει για 6η φορά από την… αρκούδα. Ο ίδιος αναφέρει στοχαστικά «Μεγάλωσα στο ανατολικό Λος Άντζελες, πολύ κοντά στο σύστημα του Χόλυγουντ, αλλά αισθανόμουν όλη μου τη ζωή αποκομμένος. Με το να έχω γονείς που μου επιτρέψανε να είμαι μέρος αυτής της βιομηχανίας, να πηγαίνω σε ακροάσεις κάθε μέρα μετά το σχολείο και να μου λένε ιστορίες όπως αυτή, έκαναν μια τέτοια νίκη ένα όνειρο που το είχα από τεσσάρων χρόνων πραγματικότητα.»  

Ο Λεονάρντο σε κέφια με τον Αλεχάντρο Facebook Twitter

Στα backstage, το οσκαρικό ζεύγος Ινιαρίτου-Ντι Κάπριο, απόλαυσαν την νίκη τους, αποδίδοντας τα εύσημα ο ένας στον άλλον για την καλή δουλειά που έγινε. Όσο για τον Ντι Κάπριο, εξομολογείται ότι η εν λόγω ταινία υπήρξε για αυτόν υποδειγματική. Μία πραγματική ιστορία. Ένα ταξίδι που δεν πρόκειται ποτέ να ξεχάσει. Ενώ, αναφορικά με την νίκη του, σημείωσε ότι όλοι πάντα αγωνίζονται για το καλύτερο των όσων κάνουν. Η χρονιά αυτή για τον Λεό ήταν απίστευτα σουρεάλ, δεδομένης της συγκλονιστικής υποστήριξης που έλαβε, για την οποία δηλώνει και πραγματικά ευγνώμων.

Ασφαλώς, όπως και στην ομιλία έτσι και πίσω από τα φώτα της σκηνής, σημείωσε την κλιματολογική αλλαγή και πως αυτή είναι η μεγαλύτερη απειλή που έχει έως τώρα αντιμετωπίσει ο πολιτισμός μας. Ήθελε άλλωστε να είναι σε θέση να το θίξει αυτό το μείζον ζήτημα, καθότι θεωρεί ότι ήρθε η ώρα να δράσουμε σε κάτι τόσο επιτακτικό. Συνεχίζοντας, υποστήριξε ότι όποιος δεν πιστεύει στην κλιματική αλλαγή, δεν πιστεύει στην σύγχρονη επιστήμη και στις εμπειρικές αλήθειες, θέτοντας εαυτόν στη λάθος πλευρά της ιστορίας. Ότι πρέπει όλοι να ενωθούμε και να ψηφίζουμε ηγέτες που νοιάζονται για το αύριο μας και τον πολιτισμό. Τάδε έφη Ντι Κάπριο. Ωραίος άνθρωπος, μέσα και έξω. Respect.

Για όσους δεν είδαν την "Επιστροφή", θα κάνει τηλεοπτική πρεμιέρα στα κανάλια Novacinema σύντομα, δηλαδή πολύ λίγο μετά τις κινηματογραφικές αίθουσες και 1 χρόνο πριν από οποιοδήποτε άλλο κανάλι. Για αυτό, μείνετε συντονισμένοι στα κανάλια των οσκαρικών ταινιών και δείτε τις ταινίες που θέλετε και live και Οn Demand μέσω Nova GO σε tablet, laptop ή smartphone χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ