10 τρίβια για τα φετινά Όσκαρ

10 τρίβια για τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Η Μέριλ Στριπ στο Into The Woods
0

1. Η Μέριλ Στριπ σκοράρει τη 19η υποψηφιότητά της, καταρρίπτοντας το δικό της ρεκόρ για άλλα μια φορά. Η διεκδίκηση του φετινού Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο Into The Woods τη φέρνει στην πρώτη θέση των συνολικών υποψηφιοτήτων για ηθοποιό, με τον Τζακ Νίκολσον να ακολουθεί πολύ πίσω έχοντας συγκεντρώσει μόλις (!) 12 υποψηφιότητες.

2. Ο Μπράντλεϊ Κούπερ είναι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά υποψήφιος για Όσκαρ Ερμηνείας, μετά τα American Hustle και Silver Linings Playbook, με τη νέα ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, American Sniper. Αν βρεθεί στις υποψηφιότητες και του χρόνου, θα ισοφαρίσει το αντίστοιχο ρεκόρ του Μάρλον Μπράντο. Μάλιστα, είναι υποψήφιος και για την παραγωγή του Sniper.

 

3. Ο συνθέτης Αλεξάντρ Ντεσπλά είναι φέτος υποψήφιος για το σάουντρακ δύο ταινιών, του The Grand Budapest Hotel και του The Imitation Game και η σκηνογράφος Άννα Πίνοκ για την καλλιτεχνική διιεύθνση των Into The Woods και The Grand Budapest Hotel.

 

10 τρίβια για τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Αλεξάντρ Ντεσπλά

 

4. Η συνθέτρια Νταϊάν Γουόρεν φτάνει φέτος στις 7 υποψηφιότητες, στην κατηγορία του Καλύτερου Τραγουδιού. Δεν έχει κερδίσει ποτέ το βραβείο. Άλλος ένας φετινός υποψήφιος με μεγάλο σερί από ήττες είναι ο διευθυντής φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς που με το Unbroken φτάνει στις 12 υποψηφιότητες, καμία από τις οποίες δεν κατέληξε σε νίκη.

 

5. Το τραγούδι "Glory" των Τζον Λέτζεντ και Κόμον για την ταινία Selma γίνεται το πέμπτο hip-hop κομμάτι στην ιστορία του θεσμού που φτάνει στις υποψηφιότητες για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού. Έχουν προηγηθεί οι δουλειές των Έμινεμ, M.I.A., Φαρέλ Γουίλιαμς και Three 6 Mafia.

 

6. Κανείς από τους περσινούς νικητές των Όσκαρ εμηνειών δεν είναι υποψήφιος φέτος. Μόνο ο Μάθιου Μακόναχι θα μπορούσε να έχει ελπίδες για το Interstellar αλλά τελικά η Ακαδημία αγνόησε την ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν σε όλες τις βασικές κατηγορίες. Ωστόσο, ο Μακόναχι θα βρεθεί στη σκηνή του Dolby Theatre, μαζί με τους Κέιτ Μπλάνσετ, Τζάρεντ Λέτο και Λουπίτα Νιόνγκο για να απονείμουν τα φετινά αντίστοιχα βραβεία στους νικητές. Επίσης, είναι η πρώτη φορά μετά το 2000, που οι μαύροι ηθοποιοί είναι εντελώς απόντες από τις κατηγορίες των ρόλων. 

 

10 τρίβια για τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Οι περσινοί νικητές στις κατηγορίες των ερμηνειών: Μάθιου Μακόναχι, Κέιτ Μπλάνσετ, Λουπίτα Νιόνγκο, Τζάρεντ Λέτο

 

7. Η Εσθονία και η Μαυριτανία λαμβάνουν φέτος την πρώτη τους υποψηφιότητα στην κατηγορία της Ξενόγλωσσης Ταινίας. Οι υπόλοιπες χώρες έχουν ξαναϋπάρξει υποψήφιες στο παρελθόν: Αργεντινή (6 φορές), Πολωνία (9 φορές), Ρωσία (5 φορές).

 

8. Ο Γουες Άντερσον λαμβάνει φέτος την πρώτη του υποψηφιότητα στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας για το The Grand Budapest Hotel. Οι προηγούμενες φορές που έχει βρεθεί στα Όσκαρ ήταν για το Πρωτότυπο Σενάριο των Moonrise Kingdom και The Royal Tenenbaums και για το Animation του Fantastic Mr. Fox.

10 τρίβια για τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Ο Γουες Άντερσον με τον πρωταγωνιστή του The Grand Budapest Hotel, Ρέιφ Φάινς

9. Η υποψήφια για Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου, Λόρα Ντερν, παίζει στο Wild τη μητέρα της Ριζ Γουίδερσπουν, που είναι υποψήφια για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, αλλά είναι μόλις 9 χρόνια μεγαλύτερή της.

 

10. Φέτος δεν έχουμε ταινία που να "χτυπάει" υποψηφιότητες στις big five κατηγορίες (Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α' Ανδρικός, Α' Γυναικείος Ρόλος, Σενάριο). Η τελευταία που το είχε καταφέρει ήταν το American Hustle πέρσι, ενώ η τελευταία που είχε κερδίσει και τα πέντε βραβεία ήταν η Σιωπή των Αμνών το 1991.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ