Εγώ, η Τόνια (I, Tonya)

0

Η αληθινή ιστορία της Αμερικανίδας πρωταθλήτριας Τόνια Χάρντινγκ η οποία κατηγορήθηκε για τη μεγαλύτερη συνωμοσία στην ιστορία του καλλιτεχνικού πατινάζ.

Από την υπαινικτική κομεντί Lars and the real girl με τον Ράιαν Γκόσλινγκ και την ιδιαίτερη φιλενάδα του, που σκηνοθέτησε πάνω από μια δεκαετία πριν, ο Αυστραλός Γκρεγκ Γκιλέσπι περνάει σε μια επιθετική μαύρη κωμωδία, καθώς το Εγώ, η Τόνια κοπανάει με πυγμαχική φόρα και πλήρη εναρμόνιση με το αδιέξοδα προαστιακό περιβάλλον της μπερδεμένης, προικισμένης, πεισματάρας, αλλά αταίριαστης με το ευγενές άθλημα της μαχήτριας του πάγου, χωρίς περιστροφές, αλλά με πολλές, ηθελημένες ανακρίβειες, όλα τα βιογραφικά στοιχεία που προηγούνται και έπονται της μνημειώδους απόπειρας της πατινέζ Τόνια Χάρντινγκ να βγάλει από την πορεία προς το χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο τη βασική και απεχθή προς αυτήν ανταγωνίστρια και συναθλήτριά της στην Εθνική ΗΠΑ Νάνσι Κέριγκαν.

Βλέπετε, η τραχιά, αποφασιστική και εκ μητρός εκπορευόμενης υπερφιλόδοξη Χάρντινγκ ήταν η μόνη που σπίναρε με άνεση και δύναμη τρεις φορές γύρω από τον άξονά της εκείνη την περίοδο, αλλά δεν διέθετε class και, δυστυχώς, ακόμη και τα καλύτερα τριπλά άλματα δεν βαθμολογούνταν πιο ψηλά από το νάζι της Καταρίνα Βιτ και την πολλές φορές faux μπαλετική χάρη των υπολοίπων.

Όσο ζητούσε τα ρέστα από τους κριτές, την προπονήτρια και την άξεστη μητέρα της, τόσο έτρωγε τα μούτρα της. Μιλώντας συχνά μπροστά στην κάμερα, η κακοποιημένη Τόνια (Μάργκοτ Ρόμπι, εξαιρετικά δυναμική) και ο βίαιος σύζυγός της (ο Ρουμανο-αμερικανός Σεμπάστιαν Σταν, μία από τις αποκαλύψεις της σεζόν) λένε τη δική τους εκδοχή για την κοινή ζωή και το δόλιο πλάνο τους, διαφέροντας αγρίως στα στοιχεία που μοιράζονται με το κοινό.

Στην πραγματικότητα, διαφωνούσαν στα πάντα, συμφωνώντας πως η μητέρα της Τόνια, η Λαβόνα Φέι Γκόλντεν, ήταν ένα τέρας που δεν αγάπησε ποτέ την κόρη της και της φερόταν σαν να ήταν σκουπίδι που της χρωστούσε τα πάντα, επιμένοντας πως όλη της τη ζωή δούλευε σαν το σκυλί για να της δώσει το υστέρημά της και τη σκληραγώγησε όπως έπρεπε ή όπως γνώριζε, για να φτάσει στην κορυφή.

Ο ρόλος της στεγνής, γραφικής Λαβόνα είναι καταλυτικός και απολύτως κινητήριος και η μεγάλη καρατερίστα Άλισον Τζάνι (West Wing), ήδη βραβευμένη από το Σωματείο Ηθοποιών για την απολαυστική ερμηνεία της, δίνει το δικό της show, φρενάροντας τις ανήκουστες προσβολές προς το σπλάχνο της με αβυσσαλέα απελπισία, σαν να συνειδητοποιεί, αμετάκλητα αλλά πάντα μεμψίμοιρα και κακόπιστα, πως το πεπρωμένο του white trash φυγείν αδύνατον.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ