Deepwater Horizon

0

Στις 20 Απριλίου του 2010, στο Deepwater Horizon του Κόλπου του Μεξικού συνέβη μία από τις μεγαλύτερες καταστροφές που έχει προκαλέσει ο άνθρωπος. Η ιστορία της ταινίας τιμά τους γενναίους άνδρες και γυναίκες, ο ηρωισμός των οποίων έμελλε να σώσει πολλά μέλη του πληρώματος και να αλλάξει τις ζωές όλων για πάντα.

Βασισμένο στα πραγματικά γεγονότα, που στοίχισαν τη ζωή σε 11 μέλη του πληρώματος της πλατφόρμας εξόρυξης πετρελαίου Deepwater Horizon, το 2010, στον Κόλπο του Μεξικό, το ομώνυμο φιλμ διασχίζει με πατριωτική ευλάβεια τους χαρακτήρες και τα περιστατικά που προηγήθηκαν της οικολογικής και κυρίως ανθρώπινης τραγωδίας και προσφέρει μια σειρά από εντυπωσιακές, αλλά βαρετές, πολλαπλές πύρινες εκρήξεις και μεγάλα λόγια αυτοθυσίας ως ηχο-συγκινητική συνοδεία.

Ο Πίτερ Μπεργκ, όπως είδαμε και στο πιο σφιχτοδεμένο Lone Survivor, ξεκινάει ως Κλιντ Ίστγουντ, αλλά καταλήγει εκεί όπου ανήκει η καρδιά του: ως Τζέρι Μπρουκχάιμερ, απλά, όχι τόσο φασαριόζος και τρελαμένος με τις τεχνικές λεπτομέρειες. Τον ενδιαφέρει η εργατική ψυχή, ο καθημερινός άνδρας, ο βιοπαλαιστής που δεν είναι κακομοίρης και αν δεν βρει ήρωα στον δρόμο του, τον κατασκευάζει. Στην περίπτωση του Deepwater Horizon, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν όλα έγιναν «όπως στο σινεμά», αν και οι πρωταγωνιστές του, βγαλμένοι απευθείας από αποδυτήρια ή στρατώνες, blue collar men με καθαρό κούτελο και ψηλά το κεφάλι, ενάντια στα πονηρά συμφέροντα επιχειρηματικών κολοσσών, φέρονται σαν παλικάρια και λεβέντες, και τονίζει ο Πίτερ Μπεργκ με αμερικανική υπερηφάνεια. Το Deepwater Horizon, αν και φαινομενικά βάλλει εναντίον της corporate America, είναι από εκείνες τις ταινίες, όπως άλλωστε και οι παραγωγές του Μπρουκχάιμερ, που ο στρατός θα ενέκρινε από τη φάση του σεναρίου και θα παραχωρούσε τα άρματα μάχης για καλό σκοπό.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ