Ποιο είναι το πρόβλημα με την αθόρυβη επανάσταση των ηλεκτρικών δικύκλων στην Κίνα

Ποιο είναι το πρόβλημα με την αθόρυβη επανάσταση των ηλεκτρικών δικύκλων στην Κίνα Facebook Twitter
0

Τα αθόρυβα δίκυκλα της Κίνας κατακτούν σταδιακά τον κόσμο αποτελώντας ταυτόχρονα όφελος αλλά και απειλή. 

Η κίνηση στο κέντρο της Σανγκάης είναι τόσο πυκνή όσο και σε οποιαδήποτε άλλη πόλη, αλλά αν κάποιος κλείσει τα μάτια του δεν θα ακούσει σχεδόν τίποτα. 

Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως πολλά από τα οχήματα που κινούνται στην οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας είναι ηλεκτρικά και εντελώς αθόρυβα.

Για τους πεζούς τα οχήματα αυτά μπορούν να αποδειχθούν μοιραία. 

Σύμφωνα με μια μελέτη, ένας πεζός έχει περίπου 40% περισσότερες πιθανότητες να χτυπηθεί από ένα ηλεκτρικό όχημα σε σχέση με ένα όχημα που φέρει συμβατικό κινητήρα. 

Αυτός είναι ο λόγος όπου στην Ευρώπη, από τον Ιούλιο, όλα τα οχήματα αυτού του τύπου θα πρέπει να φέρουν μια γεννήτρια που θα παράγει ήχο, ενώ, όσα δεν έχουν θα πρέπει υποχρεωτικά να αποκτήσουν ως το 2021. 

Τα ηλεκτρικά οχήματα κυριαρχούν στην Ασία και συγκεκριμένα στην Κίνα. 


Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν περίπου 140.000 ηλεκτρικά οχήματα, σε σχέση με μόλις 3.500 έξι χρόνια πριν. Στην Κίνα όμως, μέσα στο 2018, πουλήθηκαν 22.700.000 ηλεκτρικά οχήματα. 

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα ήταν μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο αθροιστικά. 

Ωστόσο δεν είναι τα αυτοκίνητα που ηγούνται της ηλεκτρικής επανάστασης στους δρόμους καθώς η παραγωγή τους αντιμετωπίζει ζητήματα κόστους αλλά και έλλειψης υποδομών. 

Είναι τα δίτροχα που ηγούνται αυτής της καινοτόμου μεταφοράς: σκούτερ, μοτοποδήλατα και ηλεκτρικά ποδήλατα αποτελούν την απάντηση στην κυκλοφοριακή συμφόρηση που μαστίζει τις ασιατικές πόλεις. 

Σύμφωνα με τον Dushyant Sinha, αναλυτή στην Frost and Sullivan, στους δρόμους της Κίνας κυκλοφορούν 300 εκατομμύρια δίκυκλα. 

Από αυτά, περίπου το 10% είναι ηλεκτροκίνητα. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων δικύκλων έφτασαν τα 40 εκατομμύρια με το 90% να πραγματοποιείται στην Κίνα. 

Η αγορά της Ασίας

Η επανάσταση των ηλεκτροκίνητων δικύκλων ξεπερνάει τα σύνορα της Κίνας. Η Ινδία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη είναι ανάμεσα στις ασιατικές αγορές που υποδέχθηκαν θετικά αυτά τα οχήματα. 

Ο τζίρος από της πωλήσεις ηλεκτρικών δικύκλων ανέρχεται σε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Από αυτά, τα 830 εκατομμύρια δολάρια έχουν διατεθεί από τις αγορές της Ασίας. 

Ενώ λοιπόν, όλος ο υπόλοιπος κόσμος ετοιμάζεται για το ηλεκτροκίνητο μέλλον, στην Ασία το μέλλον έχει ήδη φτάσει με τα δίκυκλα να ανοίγουν τον δρόμο. 

Η προώθηση των ηλεκτροκίνητων δικύκλων βοηθάει τις κυβερνήσεις να αντιμετωπίσουν το ζήτημα των εκπομπών όπου, ειδικά στην Κίνα και την Ινδία, οι μοτοσυκλέτες με τους συμβατικούς κινητήρες θεωρούνται υπεύθυνες για την μόλυνση του αέρα. 

Η Κίνα ωστόσο δεν αποτελεί μόνο τον κορυφαίο αγοραστή ηλεκτροκίνητων δικύκλων αλλά και τον μεγαλύτερο παραγωγό τους.

Στην Ινδία ήδη κάποιες εταιρείες ξεκίνησαν την παραγωγή ηλεκτροκίνητων δικύκλων ενώ και εταιρείες της Ιαπωνίας, που κυριαρχούσαν στην αγορά μοτοσυκλέτας, ξεκίνησαν να λασνάρουν ανάλογα μοντέλα. 

Η ευρεία αποδοχή των ηλεκτροκίνητων δικύκλων στην Ασία δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη.

Στην Ινδία ένα όχημα φορολογείται με κριτήριο τα κυβικά του ενώ σε πολλές χώρες, όπως στο Βιετνάμ, δεν απαιτείται δίπλωμα για οχήματα με κινητήρα μικρότερο από 50 κυβικά εκατοστά. 

Η χαμηλή τιμή, σε σχέση με τα συμβατικά δίκυκλα, αποτελεί ένα ακόμα θέλγητρο, ενώ οι ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες είναι ακόμη πιο φθηνές στην αγορά μεταχειρισμένων. 

Τέλος, σε μερικές περιοχές της Ασίας, τα ηλεκτρικά δίκτυα είναι καλύτερα ανεπτυγμένα από τις αλυσίδες βενζινάδικων και άρα η τιμή του ρεύματος είναι χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης. 

Ο υπόλοιπος κόσμος ακολουθεί - Τα εμπόδια

Σύμφωνα με έρευνα της ΕΕ 1,1 εκατ. τέτοια οχήματα πωλήθηκαν στην Ένωση το 2014, αριθμός που έφθασε τα 2 εκατ. το 2017. 

Κινεζικές εταιρείες έχουν κατασκευάσει την πλειοψηφία τους. 

Η ανάπτυξη του κλάδου όμως συναντά εμπόδια. Το πλήθος από ηλεκτρικά σκούτερ προκαλούν σύγχυση στους δρόμους των πόλεων, οι πωλήσεις μεγαλύτερων σκούτερ παλεύουν μετά την διακοπή κρατικών επιδοτήσεων, ενώ και η ένταση στις οικονομικές σχέσης της Δύσης και της Κίνας αποτελεί επίσης ανάχωμα. 

Παράλληλα, οι οδηγοί τους θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τόσο των ίδιων όσο και των πεζών. 

Οι κατασκευάστριες εταιρείες ήδη φαίνεται να συμφωνούν για τον προειδοποιητικό ήχο που πρέπει να παράγει ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ. 

Όλα δείχνουν πως το σημερινό πρόβλημα στην Ασία σύντομα θα είναι παγκόσμιο. Ως το 2030, εννιά εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα θα κυκλοφορούν στο Ηνωμένο Βασίλειο. 

Η ηλεκτρική επανάσταση έρχεται και το πώς θα ηχεί απομένει να διευθετηθεί. 

Με πληροφορίες από Wired

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Τech & Science / Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Μία χημική ένωση που βρίσκεται σε πληθώρα προϊόντων - από καλλυντικά και αρωματικά χώρου έως απορρυπαντικά και σαπούνια - μπορεί να στέλνει σήμα σε περιοχή του εγκεφάλου που ενεργοποιεί την έναρξη της εφηβείας
LIFO NEWSROOM
Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Τech & Science / Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Επιβεβαίωσε ο Λευκός Οίκος πως υπάρχει ενδιαφέρον για τη γιγαντιαία εταιρεία μικροτσίπ - Οι ΗΠΑ ζητούν μερίδιο σε αντάλλαγμα για παλαιότερες επιχορηγήσεις
LIFO NEWSROOM
Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Τech & Science / Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Οι μετοχές της Intel κατέγραψαν άνοδο άνω του 5% - Ο Τραμπ έχει ήδη συμφωνήσει με Nvidia και AMD να καταβάλουν το 15% των εσόδων τους από πωλήσεις κινεζικών AI chips στο αμερικανικό κράτος
LIFO NEWSROOM
Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Τech & Science / Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Η εταιρεία Curio δημιουργεί αρκουδάκια-chatbots με τεχνητή νοημοσύνη που συνομιλούν με παιδιά από 3 ετών - Πώς αλλάζουν τα παιχνίδια την έννοια του παιδικού παιχνιδιού και τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς;
LIFO NEWSROOM
Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Τech & Science / Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Ο Έλον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος εξερευνούν τον ανεφοδιασμό καυσίμων σε τροχιά, ώστε τα διαστημόπλοια να ταξιδεύουν πιο μακριά με λιγότερο βάρος στην εκτόξευση, ανοίγοντας τον δρόμο για φθηνότερες και μακρινότερες αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη
LIFO NEWSROOM
Ιός του Δυτικού Νείλου, δάγκειος πυρετός και τσικουνγκούνια: Επιδημίες κουνουπιών στην Ευρώπη το 2025

Τech & Science / Επιδημίες κουνουπιών στην Ευρώπη το 2025: Ιός του Δυτικού Νείλου, δάγκειος πυρετός και τσικουνγκούνια

Η Ευρώπη βλέπει άνοδο στα κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου, του τσικουνγκούνια και του δάγκειου πυρετού, καθώς η κλιματική αλλαγή διευκολύνει την εξάπλωση των κουνουπιών
LIFO NEWSROOM