Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram

Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram Facebook Twitter
6

Πώς ένα φόρεμα Zara με τιμή 39.99 λίρες κατάφερε να συζητηθεί από το BBC μέχρι τους New York Times, στην Βρετανία μόνο ξεπουλάει εδώ και μήνες και έφτασε να έχει μέχρι δικό του λογαριασμό στο Instagram; 

Η απάντηση κρύβεται σε διάφορους λόγους αλλά δεν διαφέρει πολύ από οποιοδήποτε άλλο ρούχο της συγκεκριμένης αλυσίδας καταστημάτων, που χωρίς να διαφημιστεί ιδιαιτέρως, καταλήγει στην ντουλάπα εκατομμυρίων γυναικών παγκοσμίως. Ακόμη και στην Ελλάδα, που το αγοραστικό κοινό είναι σαφώς μικρότερο από το βρετανικό, κατά καιρούς διάφορα κομμάτια Zara κατακλύζουν τους δρόμους και κυρίως τα social media. 

Όλα ξεκίνησαν όταν η εταιρία Zara κυκλοφόρησε το λευκό φόρεμα με το μαύρο πουά, που για απροσδιόριστο μέχρι στιγμής λόγο, εκατοντάδες γυναίκες θεώρησαν must για την γκαρνταρόμπα τους. Το ρούχο άρχισε αστραπιαία να φοριέται ευρέως, να φωτογραφίζεται ακατάπαυστα και να γίνεται έτσι viral της μόδας και άρθρο σε ξένα μέσα ενημέρωσης, με τους  New York Times να το ανακηρύσσουν «ως το φόρεμα που κατέκτησε την Βρετανία».

Το πρωτοφανές με το φόρεμα Zara των 45 ευρώ - Ξεπούλησε, έγινε θέμα διεθνώς και απέκτησε λογαριασμό στο Instagram Facebook Twitter

To πώς όμως έφτασε ένα ρούχο κόστους μόλις 40 λιρών -περίπου 45 ευρώ- να γίνει από αντικείμενο (καταναλωτικού) πόθου, θέμα ανάλυσης από μελετητές είναι κάτι σχετικά πρωτόγνωρο. Το αξιοσημείωτο δε, είναι πως παρόλο που ήδη κυκλοφορεί σε αμέτρητα ίδια αντίγραφα, οι γυναίκες δεν σταματούν να το αγοράζουν. Και παρόλο που πολλές δηλώνουν άκρως εκνευρισμένες που έγινε τόσο δημοφιλές, επίσης αρνούνται να το αποχωριστούν, δοκιμάζοντας πλέον «εναλλακτικές» για να συνεχίσουν να το φορούν- κάποιες το συνδυάζουν με εξεζητημένα αξεσουάρ, άλλες κάνουν μεταποιήσεις στο σχέδιο και μερικές αποφάσισαν να του αλλάξουν μέχρι χρώμα, για να μην αναγνωρίζεται. 


Βλέποντας το φόρεμα παντού γύρω της, πριν από λίγο καιρό η στιλίστρια Faye Oakenfull δημιούργησε τον λογαριασμό @Hot4theSpot, που είναι αφιερωμένος στο περίφημο «The Dress», όπως είναι πλέον διάσημο. Την σελίδα ακολουθούν ήδη περισσότερα από 13.000 άτομα, με τις φωτογραφίες να δείχνουν το φόρεμα σε πολλές και διαφορετικές εκδοχές. Η 28χρονη θεωρεί πως ο λόγος που έγινε τόσο δημοφιλές και δεκάδες γυναίκες μπαίνουν πλέον στη διαδικασία μεταποίησης είναι «για να το κάνουν πιο δικό τους».


Την άποψή της συμμερίζεται και η καθηγήτρια Carolyn Mair, συγγραφέας του «The Psychology of Fashion». «Το φόρεμα ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο. Αν σου αρέσει να παίζεις συντηρητικά, το φοράς φαρδύ αλλά είναι ευέλικτο, οπότε μπορείς να προσθέσεις ζώνη και να αλλάζεις τα παπούτσια ή τα κοσμήματα για να τροποποιείς την εικόνα του», εξηγεί. «Ο κόσμος μεταποιεί το φόρεμα γιατί θέλουν να ακολουθούν την μόδα αλλά ταυτόχρονα να διατηρούν μια μοναδικότητα. Η μόδα έχει ένα δίλημμα, από την μία θέλουμε να ταιριάζουμε, γι' αυτό την ακολουθούμε, αλλά από την άλλη θέλουμε και να ξεχωρίζουμε», προσθέτει η ίδια. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

META - A story ?‍♀️ @jessikaeve

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Just the classic ‘how many of you turned up to work in the same dress?’ to start your hump day @moo

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

“There’s too many” @lauraannedawes

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

So Taste of London essentially just turned into a Dress flash mob. Thanks for these @giloscope @imbeingerica (pretty sure there’s still more to come) ??

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hot 4 The Spot (@hot4thespot) στις

Πολιτισμός
6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM
Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» που αφήνει τους θεατές συγκλονισμένους, η τελευταία παράσταση του Μάικλ Κέιν και της Γκλέντα Τζάκσον, μια ελληνική διασκευή της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» και μια ιρλανδική ιστορία ενηλικίωσης, υποψήφια για βραβείο LUX, στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Σταύρος Ξαρχάκος: Η δήλωσή του υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι αναφορικά με την περιοδεία αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Πολιτισμός / Σταύρος Ξαρχάκος: «Η συζήτηση για τις συναυλίες πρέπει να τελειώνει εδώ - Τα υπόλοιπα είναι απλώς κουτσομπολιό»

Η δήλωση του Σταύρου Ξαρχάκου υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος αντιδρά νομικά στην περιοδεία-αφιέρωμα στον πατέρα του, χωρίς την άδειά του
LIFO NEWSROOM
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Πολιτισμός / 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Με 77 ελληνικά και ξένα ντοκιμαντέρ, 32 ταινίες μικρού μήκους και μεγάλη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε την Κυριακή στην Καλαμάτα το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου (21-30/11).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Πολιτισμός / Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Με τον τίτλο «Μουσεία και Ελπίδα», το πετυχημένο διεθνές συνέδριο θα διερευνήσει τον ρόλο των μουσείων στη διαμόρφωση ενός πιο συμπεριληπτικού, δημοκρατικού και με περισσότερη ενσυναίσθηση κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Σκάρλετ Γιόχανσον δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Πολιτισμός / Σκάρλετ Γιόχανσον: Δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Η Γιόχανσον ανέφερε ότι κατά τη φάση της προπαραγωγής ένας από τους χρηματοδότες της ταινίας απείλησε να αποσυρθεί, εκτός αν αφαιρούνταν τα στοιχεία της πλοκής που σχετίζονταν με το Ολοκαύτωμα
LIFO NEWSROOM
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

Πολιτισμός / Μάνος Χατζιδάκις: «Η πλευρά Θεοδωράκη καλεί την οργανώτρια εταιρεία να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να λήξει η διαμάχη»

Η πλευρά Θεοδωράκη πήρε θέση για τις νομικές ενέργειες από πλευράς Γιώργου Χατζιδάκι, γιου του Μάνου Χατζιδάκι, σε βάρος της εταιρείας παραγωγής
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Σιγά το φόρεμα! Προς τι αυτος ο πανικος;!; Να πω ότι είναι και κανένα φοβερό ντιζάιν, πάει στο καλό.. Ή εγώ είμαι τελειως κακόγουστη, ή οι γυναίκες έχουμε χάσει κάθε μέτρο πλέον και ακολουθούμε τυφλά τις απανταχού «influencers» που πριν απ το Instagram δε τις ήξερε κανένας και τώρα θησαυρίζουν αβέρτα από τη βλακεία,την ανασφάλεια και τη ματαιοδοξία μας..
Η άλλη θέλει και να ψωνίζει από τα ZARA, και να είναι φτηνό, αλλά και μοναδικό για να μη νιώθει ότι φοράει τα ίδια με τη μάζα. Δυο λέξεις για σένα, κοπελιά : υψηλή ραπτική, αν κι εκεί ακόμα χρυσοπληρώνουν για μοναδικά ρούχα και πολλές φορές πέφτουν θύματα αντιγραφών.