Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε

Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Φωτ: ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ
0

Πραγματοποιήθηκαν, σήμερα, τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών Μετρό στον Πειραιά και από το μεσημέρι θα είναι διαθέσιμοι στο επιβατικό κοινό.

Πρόκειται για ένα έργο πνοής που μεταμορφώνει το λιμάνι του Πειραιά, από το οποίο πλέον κάτοικοι και τουρίστες θα μπορούν να βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας μέσα σε 20 λεπτά και στο αεροδρόμιο σε λιγότερο από μία ώρα.

Βόλτα στον σταθμό μετρό «Δημοτικό Θέατρο»

Το μπλε είναι το χρώμα που κυριαρχεί στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», με την επιλογή να μην είναι διόλου τυχαία. 

Μέσα στο σταθμό ξετυλίγεται η ιστορία του νερού και υπογραμμίζεται η σημαίνουσα σημασία του.

Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter

Ένα τεράστιο H2O στον τοίχο και ένας χάρτης που έχει τοποθετηθεί στον «ουρανό» κεντρίζουν τα βλέμματα.

Μάλιστα, κατά την κατασκευή του σταθμού και σε βάθος 7,5 μέτρων από την επιφάνεια της γης, βρέθηκε υδραγωγείο, με μέσο πλάτος τα 0,80 μέτρα και μέσο ύψος 1,80 μ.

Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter

Όπως αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια των ανασκαφών του #Μετρό στον Πειραιά αποκαλύφθηκαν 150 κατασκευές σχετιζόμενες με αρχαία υδροσυστήματα, χαρακτηριστικές της αρχαίας πόλης του Πειραιά, που έρχονται να προστεθούν στα περισσότερα από 345 πηγάδια και 388 δεξαμενές που έχουν βρεθεί σε παλιότερες ανασκαφές στον Πειραιά.

Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter

Η ανάρτηση του υπουργείου Πολιτισμού 

«Η Μόνιμη Αρχαιολογική Έκθεση με τίτλο «Ιστορίες για το Αθέατο Νερό» στο τερματικό Σταθμό του Μετρό Δημοτικό Θέατρο της Γραμμής 3.

Γνωρίζουμε τις αθέατες υδάτινες διαδρομές και τις ιστορίες για τη λειτουργία της πόλης του Πειραιά μέσα από την

έκθεση που υλοποιήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, η οποία είχε στη χωρική της αρμοδιότητα το μεγαλύτερο τμήμα της έκτασης που κατασκευάστηκε το έργο της Αττικό Μετρό ΑΕ «Επέκταση της Γραμμής 3: τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς».

Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter

Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών του #Μετρό στον Πειραιά αποκαλύφθηκαν 150 κατασκευές σχετιζόμενες με αρχαία υδροσυστήματα, χαρακτηριστικές της αρχαίας πόλης του Πειραιά, που έρχονται να προστεθούν στα περισσότερα από 345 πηγάδια και 388 δεξαμενές που έχουν βρεθεί σε παλιότερες ανασκαφές στον Πειραιά.

Η κεντρική ιδέα  ήταν και η αφετηρία για τη σύνθεση του μουσειολογικού σκεπτικού: «H σύνδεση της διαχείρισης του νερού με την ιστορική και κοινωνική εξέλιξη της πόλης του Πειραιά από τα Κλασικά χρόνια έως την Ύστερη αρχαιότητα».

Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter

Η παρουσίαση του συστήματος υδροδότησης της αρχαίας πόλης αναπτύσσεται σε πέντε θεματικές ενότητες.
Τα ανασκαφικά δεδομένα που παρουσιάζονται προέρχονται από δύο αλληλοσυμπληρούμενες πηγές, τα οικιστικά κατάλοιπα και τις υπόγειες κατασκευές ύδρευσης. 

➡Τα ίχνη των αρχιτεκτονικών δομών, από τη µία πλευρά, µας οδηγούν στην ανάλυση και την ανασύνθεση της εικόνας του πειραϊκού αστικού τοπίου. 
➡Τα πηγάδια και οι δεξαμενές, από την άλλη, μαζί µε τα αντικείμενα τα οποία βρέθηκαν καλυµµένα µε λάσπη στο εσωτερικό τους, µας μεταφέρουν, σαν «χρονοκάψουλες», ιστορίες για τη χρήση των ίδιων των υπόγειων κατασκευών και την καθημερινή ζωή των κατοίκων.

Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
 

Οι 5 θεματικές ενότητες υποστηρίζονται από τέσσερις βασικούς εκθεσιακούς τύπους:

  • Την έκθεση αντιγράφων των συστημάτων άντλησης, συλλογής και μεταφοράς νερού, όπως εξελίχθηκαν από την ίδρυση της πόλης τον 5ο αι. π.Χ. έως τη ρωμαϊκή περίοδο (ενότητες 1 και 2)
  • Την έκθεση πρωτότυπων εκθεμάτων που σχετίζονται με τον τρόπο διαμόρφωσης και λειτουργίας μιας πειραϊκής οικίας σε σχέση με τη διαχείριση των υδάτινων πόρων της πόλης. Το κεντρικό έκθεμα τοποθετήθηκε κάτω από γυάλινο δάπεδο της υπόγειας διάβασης. Πρόκειται για την ανασύσταση ενός ανδρώνα κλασικής οικίας που αποκαλύφθηκε στη σωστική ανασκαφή κατά την κατασκευή του Φρέατος Δεληγιάννη και το οποίο αποσπάστηκε και συντηρήθηκε για το σκοπό αυτό. 
  • Την παρουσίαση της χρήσης του νερού στην καθημερινή ζωή των αρχαίων κατοίκων του Πειραιά με ψηφιακά εκθέματα. Σε videowall προβάλλονται μορφές από την αρχαία εικονογραφία σε ανθρώπινη κλίμακα και σε διάδραση με σκηνικά που μεταβάλλονται παραπέμποντας στην εκάστοτε δραστηριότητα. (ενότητα 4) 
  • Η αφήγηση ολοκληρώνεται με το εποπτικό υλικό που πλαισιώνει την κατά χώραν ανάδειξη της διατηρούμενης δεξαμενής 27, στο επίπεδο της πλατείας Αγ. Κωνσταντίνου, πλησίον της κεντρικής εισόδου του σταθμού (ενότητα 5).

Η έκθεση μπορεί αναμφισβήτητα να αποτελέσει σημαντικό σημείο αναφοράς για τον Πειραιά και τους πολίτες του και να διεκδικήσει έναν ενεργό ρόλο στην ανάδειξη της αρχαίας».

Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Μέσα στον σταθμό Μετρό του Δημοτικού Θεατρού –Ωδή στο νερό, όλα μπλε Facebook Twitter
Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καθηγητής του «Αττικόν» για την υπόθεση Καλλιάνου: Εισαγωγή στη ΜΕΘ θα ήταν ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση

Ελλάδα / Καθηγητής του «Αττικόν» για την υπόθεση Καλλιάνου: Εισαγωγή στη ΜΕΘ θα ήταν ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση

Οι ιατροί προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν τα πολλαπλά προβλήματα της υγείας του ασθενούς, δηλώνει ο καθηγητής Αγγειοχειρουργικής από το Αττικόν
NEWSROOM