ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Μπακογιάννης: Ο Μεγάλος Περίπατος «και βγήκε και δεν βγήκε» - Ξεχάστε την Πανεπιστημίου όπως την ξέρατε

Μπακογιάννης: Ο Μεγάλος Περίπατος «και βγήκε και δεν βγήκε» - Ξεχάστε την Πανεπιστημίου όπως την ξέρατε Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Απολογισμό των πρώτων μηνών εφαρμογής του θυελλώδους  Μεγάλου Περιπάτου στο κέντρο της Αθήνας, ο οποίος επικρίθηκε σφοδρά από μεγάλο μέρος των πολιτών, επιχείρησε να κάνει ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά πως το έργο «βγήκε και δεν βγήκε». 

Ερωτηθείς για τις παρεμβάσεις και τον αντίκτυπο στην κίνηση των οχημάτων, ο κ. Μπακογιάννης υποστήριξε πως το πιλοτικό έργο «κυκλοφοριακά λειτουργεί και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό». 

«Το Σύνταγμα πλημμυρίζει από κόσμο, η Βασιλίσσης Όλγας πάει πάρα πολύ καλά, η Πανεπιστημίου πάει λιγότερο καλά» εκτίμησε ο δήμαρχος, αποδίδοντας τα προβλήματα στη «σχέση των πολιτών με το αυτοκίνητο, «με τον πεζό σε έναν στενό, συγκεκριμένο χώρο».

Τοποθετώντας το τέλος της δοκιμαστικής λειτουργίας σε βάθος λίγων μηνών, προανήγγειλε μεγάλες αλλαγές στην Πανεπιστημίου. «Πριν κάνεις ένα μόνιμο έργο, πριν βάλεις μπουλντόζες, τρέχεις ένα δοκιμαστικό για να διασφαλίσεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Η δοκιμή τελειώνει σε μερικούς μήνες, βγαίνει το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο στον αέρα το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση, θα ανακοινώσουμε την επόμενη φάση των έργων για να αρχίσουμε τα μόνιμα πλέον έργα».

― Άρα θα ξηλωθεί η Πανεπιστημίου για να γίνει μόνιμο το έργο;

― «Βεβαίως. Ό,τι έχουμε κάνει είναι προσωρινό»

― Θα φύγουν οι ζαρντινιέρες;

― «Βεβαίως. Σε καμία περίπτωση δεν είναι ανάπλαση να βάφεις ένα οδόστρωμα ή να βάζεις μια ζαρντινιέρα. Εμείς θέλαμε να βρούμε έναν πρόχειρο τρόπο, και προσωρινό κυρίως να μπορούμε να το μετακινήσουμε, να τραβήξουμε τις γραμμές αυτού του έργου. Προσπαθείς να ζωγραφίσεις πριν αρχίσεις να σκάβεις». 

Στην Πανεπιστημίου θα γίνει κάτι αντίστοιχο με την Διονυσίου Αεροπαγίτου»

Αυτές οι διαγραμμίσεις, η Πανεπιστημίου, θα ξανασκαφτεί για να ξέρει ο οδηγός ποια θα είναι η πορεία του αυτοκινήτου, και οι πεζοί και οι ποδηλάτες να έχουν τις συγκεκριμένες δύο λωρίδες;

«Θα δείτε τις ανακοινώσεις μας πάρα πολύ σύντομα, αλλά ο καλύτερος τρόπος για να το περιγράψω είναι ο εξής: Σκεφτείτε την Διονυσίου Αεροπαγίτου. Τι σχέση έχει σήμερα με την Διονυσίου Αεροπαγίτου πριν από 20 χρόνια, πριν γίνει παρέμβαση που ήταν γεμάτη αυτοκίνητα; Καμία. Κάτι αντίστοιχο θα γίνει και στην Πανεπιστημίου [...] τεράστιες διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, μιλάμε για πάρα πολύ πράσινο, συνολική αλλαγή της εμπειρίας και της αίσθησης του κέντρου της πόλης.»

Έχει πετύχει αυτό που είχατε εσείς ως σχέδιο, με τους ανθρώπους που το πρότειναν, λειτουργεί, βγήκε;
«Βγήκε και δεν βγήκε. Αυτή είναι η πιο ειλικρινής απάντηση αλλά και η λογική του έργου. Ακριβώς να τρέξεις μία προσαρμογή, μια προσομοίωση».

Περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ για την προσομοίωση

Το κόστος του Μεγάλου Περιπάτου ανήλθε περίπου στα 1,87 εκατομμύρια ευρώ με δύο συμβάσεις, μία για την σήμανση των δρόμων με διαφορετικά χρώματα και μία για τον λοιπό εξοπλισμό (παγκάκια, ζαρντινιέρες κ.λπ.). 

Αναλυτικά, η σύμβαση που αφορά τα χρώματα και τη σήμανση ανήλθε στα 849.514,70 ευρώ και το έργο ανέλαβε η "MAYCON Ανώνυμη Εμπορική και Τεχνική Εταιρεία". Εκτός από τα χρώματα περιελάμβανε προκατασκευασμένα θερμοπλαστικά σήματα ΚΟΚ, βέλη κατεύθυνσης, πλευρικές πληροφοριακές πινακίδες οδικής σήμανσης, στύλους πινακίδων, το κόστος της χειρονακτικής εργασίας κ.α.

Το κόστος της δεύτερης σύμβασης ανήλθε στα 1.020.559,70 ευρώ και ανάδοχος ήταν η εταιρεία "Urban Innovation Μονοπρόσωπη ΙΚΕ". Η εταιρεία ανέλαβε τον εξοπλισμό: ζαρντινιέρες -με τιμές από 4.605 ευρώ ως 506.55, τα παγκάκια με ζαρντινιέρες για το Σύνταγμα που κοστίζουν 5.249,70 ευρώ το καθένα, παγκάκια με φωτισμό έναντι 911,79 ευρώ, φοινικοειδή φυτά (Ουασινγκτόνιες) με κόστος 1.565,70 έκαστο, φυτικά υποστρώματα.

Στο κόστος περιλαμβάνονται και οι εργασίες συντήρησής για δύο μήνες. Το άθροισμα των δύο συμβάσεων για τα έργα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για τον Μεγάλο Περίπατο, ανέρχεται σε κονδύλια 1.870.074,4 ευρώ.

Ο δήμαρχος υποστήριξε πως η λογική πίσω από το έργο, είναι η επανασύνδεση της Ακρόπολης και του Μουσείου της Ακρόπολης με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και για αυτό τα έργα ξεκίνησαν από την πλατεία Ομονοίας. «Ξεχάστε την Πανεπιστημίου που ξέρατε. Πάμε για κάτι διαφορετικό.»

Στον απόηχο των χθεσινών του δηλώσεων, ο Δήμαρχος Αθηναίων απάντησε σήμερα στα σχόλια περί κατάργησης του «Μεγάλου Περιπάτου» με διευκρινιστική του δήλωση στην εφημερίδα «Καθημερινή»: «Έχουμε πει πολλές φορές ότι το έργο είναι πιλοτικό και οι παρεμβάσεις προσωρινές. Με τη δοκιμαστική εφαρμογή των παρεμβάσεων θα βγάλουμε συμπεράσματα τα οποία θα αξιοποιηθούν. Οι πιλοτικές παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου όπως και στα άλλα σημεία του κέντρου θα παραμείνουν έως ότου ξεκινήσουν τα μόνιμα έργα το 2021».

Ελλάδα
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ