Νέες δηλώσεις του ΟΑΣΑ για την επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία

Νέες δηλώσεις του ΟΑΣΑ για την επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία Facebook Twitter
3

Το μέτρο με την μπροστινή πόρτα υποτίθεται πως ξεκίνησε να εφαρμόζεται από τη Δευτέρα, αλλά παρατηρείται μια ελαστικότητα στα λεωφορεία.

Κύριοι στόχοι του ΟΑΣΑ είναι η ομαλότερη ροή των επιβατών εντός των λεωφορείων και τρόλεϊ, δεδομένου ότι οι επιβάτες εισέρχονται από την μπροστινή θύρα και αποβιβάζονται από τις υπόλοιπες καθώς και η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.

Σε σημερινές δηλώσεις αναφέρεται πως για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, έχουν τοποθετηθεί ειδικά αυτοκόλλητα στα οχήματα του στόλου της ΟΣΥ, ενώ οι ενέργειες ενημέρωσης επεκτείνονται στις προμετωπίδες και στις οθόνες τηλεματικής των οχημάτων, στις «έξυπνες στάσεις» και στην εφαρμογή OASA Telematics.

Πώς και γιατί πάρθηκε η απόφαση

Το μέτρο στοχεύει στη διασφάλιση των εσόδων του ομίλου ΟΑΣΑ και την ελαχιστοποίηση της λαθρεπιβίβασης.

Το μέτρο πάντως τυγχάνει ευρείας εφαρμογής σε πανευρωπαϊκό (Λονδίνο, Παρίσι, Βαρκελώνη, Βερολίνο, Ελσίνκι) και όχι μόνο επίπεδο, με ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με πρόσφατη μεγάλη έρευνα του Οργανισμού, αποδείχτηκε ότι νόμιμο κόμιστρο, σε λεωφορεία και τρόλεϊ, διέθετε το 49,5% των επιβατών, δικαιούχοι ελευθέρας ήταν το 17,5% και παραβάτες το 33%.

Στο πλαίσιο αυτό, ενισχύεται ο ελεγκτικός μηχανισμός με 65 νέους ελεγκτές, οι οποίοι θα προστεθούν στο υπάρχον σώμα. Το εγχειρίδιο και η εκπαίδευση των ελεγκτών κομίστρου έχει επικαιροποιηθεί βάσει διεθνών προτύπων.

Σημειώνεται ότι κάθε επιβάτης οφείλει να επικυρώνει ηλεκτρονικό εισιτήριο/κάρτα, κατά την είσοδό του, σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Ωστόσο την αντίθεση του στην εφαρμογή του μέτρου, διατύπωσε το Συνδικάτο Εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών ΟΑΣΑ, τονίζοντας πως πρόκειται για μια αιφνίδια μια δίχως προγραμματισμό απόφαση της διοίκησης του Οργανισμού που έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

O ΟΑΣΑ πάντως υπογραμμίζει ότι παρακολουθεί διαρκώς το συγκοινωνιακό έργο, μέσω της εφαρμογής της τηλεματικής, κάτι το οποίο επιτρέπει την πραγματοποίηση λειτουργικών παρεμβάσεων, όπου κρίνεται σκόπιμο.

«Μετά το κλείσιμο των πυλών σε μετρό και ηλεκτρικό, ο Οργανισμός προχώρησε στην εφαρμογή του μέτρου της εισόδου, σε λεωφορεία και τρόλεϊ, από την μπροστινή θύρα των οχημάτων», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουμπούρης, σημειώνοντας ότι το επιβατικό κοινό ήδη ανταποκρίνεται με συνέπεια.

«Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, θα υπάρξουν περαιτέρω ενέργειες για τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, όπως η προμήθεια νέων λεωφορείων, η επέκταση των "έξυπνων" στάσεων και ο εκσυγχρονισμός του συστήματος ελέγχου των λεωφορειολωρίδων».

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θεσσαλονίκη: Το Κυβερνείο αναβιώνει- Το μνημόνιο συνεργασίας και η επόμενη μέρα για το «Παλατάκι»

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Το Κυβερνείο αναβιώνει- Το μνημόνιο συνεργασίας και η επόμενη μέρα για το «Παλατάκι»

Υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Βουλής των Ελλήνων, Υπερταμείου και ΕΤΑΔ - Η ιστορία του Κυβερνείου γνωστό ως το «Παλατάκι» της Θεσσαλονίκης
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Το μέτρο αυτό υπάρχει ήδη πάνω από 20 χρόνια στην Γερμανία (υποθέτω και στην υπόλοιπη Ευρώπη) και πάντα ήταν πολύ βολικό. Μου είχε κάνει εντύπωση φυσικά την πρώτη χρονιά στην Γερμανία όμως μετά από 22 χρόνια είναι απλά καθημερινότητα. Παλιότερα, κάποιος ανέβαινε από άλλη πόρτα είχε να κάνει με τον οδηγό. Τώρα, κυρίως στο Βερολίνο και λόγω των τουριστών, οι οδηγοί είναι πιο χαλαροί.
Σχετικά είναι όλα. Δεν ισχύει σε όλη την Γερμανία. Στην γερμανική πόλη που μεγάλωσα και σε όσες πήγαινα, δεν ίσχυε. Απ όπου ήθελες έμπαινες με αποτέλεσμα αρκετοί να μπαίνουν και χωρίς. Ελεγκτες σε μερικές κεντρικές στασεις συγκεκριμένες ώρες πάνω κατω. Τραμ κα τρενα δινουν πιο πολυ βαρος καθώς 4 στις 5 φορές έχει άτομο μέσα, σε όλη τη χώρα. Στην Ελλάδα τόσο χαλαρά μάλλον μόνο στα αστικά της Αθήνας ήταν και Θεσσαλονίκης. Και στο μετρό αλλά λιγότερο, μου εχουν τύχει πιο συχνά ελεγχοι εκει. Το να μπαινεις απο μπροστά και γενικά όλο αυτό το σύστημα εγω πρώτη φορά το συνάντησα στην ΕΛΛΑΔΑ όταν έμεινα! Αλλά όχι σε Αθήνα. Σε περιφερειακή πόλη. Και μάλλον αυτό ισχύει στις περισσότερες. Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Ηράκλειο, Ιωάννινα που ταχω χρησιμοποιήσει κιόλας. Και ναι λειτουργουσε σχετικά εντάξει, ο κοσμος ήταν μαθημένος πλην πχ Αθηναίων που καποια στην αρχη ασυναισθητα μπαιναν απο πισω ή και χωρις εισιτηριο και τους φωναζε ο οδηγός να ερθουν μπροστά να δειξουν αν εχουν κατι. Αναφερομαι πχ σε πανεπιστημιακες γραμμες τοσο υπεργεματες και πιο πολυ ακομα απ οτι οι αθηναιικες. Ειμαστε στις αρχές ακόμα. Θα λειτουργήσει και Στην Αθηνα. Απλως ο Ελληνας γκρινιάζει εύκολα. Μετα το καλοκαίρι δεν θα υπαρχουν αντιδράσεις και χαμός πια, θελει λίγο χρόνο. Ειναι και πόλη 4 εκατ. κατοικων. Εδω το κανουν στο Λονδινο, θα πετυχει και εδώ σιγα σιγα. Υπομονή.
Yποθέτω ότι στην Γερμανία δεν θα περίμενες 28 λεπτά σε ώρα αιχμής να περάσει το λεωφορείο σου ούτε θα έβλεπες ποτέ αυτό το χαμό από κόσμο στη στάση έξω από το ΟΠΑ (ΑΣΟΕΕ) στην Πατησίων.