Κουτεντάκης: Υπάρχουν ζητήματα που μένουν ανοικτά και πολλές προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας

Κουτεντάκης: Υπάρχουν ζητήματα που μένουν ανοικτά και πολλές προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
0

Απόλυτη θα πρέπει να είναι από εδώ και στο εξής η δέσμευση του πολιτικού συστήματος για πλήρη δημοσιονομική υπευθυνότητα, διαφάνεια και λογοδοσία, όπως ανέφερε ο επικεφαλής του γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, Φραγκίσκος Κουτεντάκης.

Από το βήμα του διεθνούς συνεδρίου του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, τόνισε ότι η Ευρωζώνη θα πρέπει να κάνει την αυτοκριτική της και να συζητήσει με ώριμο τρόπο πως θα προχωρήσει από εδώ και πέρα καθώς βιώνει τις επιπτώσεις της κρίσης.

«Έχουμε και εμείς μπροστά μας προκλήσεις σαν χώρα αλλά και η Ευρωζώνη προκλήσεις σαν ενότητα» ανέφερε ο κ. Κουτεντάκης.

Τόνισε επίσης ότι «η Ελλάδα και μπορεί να βγει και πρέπει να βγει από τα μνημόνια».

Όπως επεσήμανε, «τα προγράμματα οικονομικής προσαρμογής ήταν μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Κρίθηκαν απαραίτητα στις συγκεκριμένες χρονικές συγκυρίες και οικονομικές συνθήκες ώστε να επιλυθούν σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζαν διάφορες χώρες. Η Ελλάδα ήταν η πρώτη που μπήκε σε πρόγραμμα και η τελευταία που θα βγει. Η ολοκλήρωση του ελληνικού Προγράμματος θα είναι το κλείσιμο ενός κεφαλαίου της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους».

Ο κ. Κουτεντάκης στην ομιλία του αναφέρθηκε στα δεδομένα που οδήγησαν την Ελλάδα σε Πρόγραμμα, επισημαίνοντας ότι σήμερα «λίγους μήνες πριν από την έξοδο και την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι βασικές μακροοικονομικές ισορροπίες που οδήγησαν την Ελλάδα στο πρόγραμμα έχουν διορθωθεί. Η βασική αιτία που ήταν το δημοσιονομικό έλλειμμα έχει λυθεί πλέον η χώρα παράγει ιδιαίτερα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα. Το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών έχει σχεδόν εξαλειφθεί και η πρόσβαση στις διεθνείς αγορές έχει, εν μέρει, αποκατασταθεί. Συνεπώς δεν υπάρχει καμία από τις αιτίες που οδήγησαν την Ελλάδα σε Πρόγραμμα».

Ωστόσο, τόνισε ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα δεν σημαίνει ότι η ελληνική κοινωνία μπορεί να χαλαρώσει και να απολαύσει τους καρπούς αυτής της προσπάθειας. Υπάρχουν ζητήματα που μένουν ανοικτά και πολλές προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM