Η Κομισιόν βλέπει βελτίωση του Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα το Μάρτιο

Η Κομισιόν βλέπει βελτίωση του Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα το Μάρτιο Facebook Twitter
0

Βελτίωση σημείωσε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Μάρτιο, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) αυξήθηκε στις 93,4 μονάδες από 92,9 μονάδες τον Φεβρουάριο. Η υψηλότερη τιμή του δείκτη κατά το τελευταίο 12μηνο σημειώθηκε τον Ιανουάριο και τον Δεκέμβριο (95,1 μονάδες και τους δύο μήνες). Στην Ευρωζώνη, ο ESI υποχώρησε στις 107,9 μονάδες τον Μάρτιο από 108,0 τον Φεβρουάριο, ενώ στην ΕΕ αυξήθηκε στις 109,1 από 108,9 μονάδες.

 

Η αύξηση του δείκτη στην Ελλάδα προέκυψε από την αύξηση στους τομείς των υπηρεσιών (6,6 μονάδες από 1,9 μονάδες τον Φεβρουάριο), του λιανικού εμπορίου (2,7 από 1,9) και των κατασκευών (-49,8 από -59,7). Αντίθετα, υποχώρησε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης (-74,4 από -73,3) και ο δείκτης εμπιστοσύνης στον τομέα της βιομηχανίας (-6,7 από -5,1).

 

Η οριακή υποχώρηση του ESI στην Ευρωζώνη προέκυψε από τα ουσιαστικά αμετάβλητα επίπεδα εμπιστοσύνης στη βιομηχανία, το λιανικό εμπόριο και τις κατασκευές, ενώ η αυξημένη καταναλωτική εμπιστοσύνη αντισταθμίστηκε από αντίστοιχη επιδείνωση της εμπιστοσύνης στον τομέα των υπηρεσιών. Μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών της Ευρωζώνης, ο ESI αυξήθηκε μόνο στη Γερμανία (0,9), σημείωσε μικρή μείωση στην Ιταλία (-0,1) και την Ολλανδία (-0,3), ενώ εξασθένησε στη Γαλλία (-1,0) και την Ισπανία (-1,8).

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM