Πρωτοφανείς συνθήκες για την Lufthansa στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Για πρώτη φορά μετά από 32 χρόνια η αεροπορική εταιρεία αποβάλλεται από τον δείκτη DAX.

 

Πρόκειται για το κύριο ταμπλό του Χρηματιστηρίου της Φρανκφούρτης, από όπου σήμερα απουσίαζε η Lufthansa.

 

Από τις αρχές του 2020 η μετοχή της Lufthansa έχει χάσει το 38% της αξίας της, αναφέρει η Deutsche Welle, ενώ η συνολική κεφαλαιοποίηση της εταιρίας δεν ξεπερνά τα 4,9 δισ. ευρώ.

 

Δεδομένων αυτών των στοιχείων, πλέον η Lufthansa δεν μπορεί να συμπεριλαμβάνεται στον δείκτη DAX, ο οποίος από το 1999, αποτελεί μαγνήτη για τους επενδυτές σε όλον τον κόσμο, καθώς απαριθμεί τις 30 μεγαλύτερες εισηγμένες επιχειρήσεις στη Φρανκφούρτη.

 

Παράλληλα, ο δείκτης DAX, απεικονίζει το 80% της συνολικής κεφαλαιοποίησης στο μεγαλύτερο Χρηματιστήριο της Γερμανίας.

 

Lufthansa και γερμανικό κράτος έχουν ήδη συμφωνήσει σε πακέτο διάσωσης ύψους 9 δισ. ευρώ ενώ το τελικό «πράσινο φως» για τη συμφωνία θα δώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

Η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι πλέον το μοναδικό εμπόδιο στην διάσωση της Lufthansa με χρήματα του γερμανικού κράτους, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Der Spiegel, το σχέδιο στο οποίο συμφώνησαν «επί της αρχής» κυβέρνηση και εταιρία, έχει λάβει ήδη το πράσινο φως τόσο από το κρατικό Ταμείο για την Σταθεροποίηση της Οικονομίας (WSF) όσο και από το Διοικητικό Συμβούλιο του αερομεταφορέα.

 

Προβλήματα και για την Tuifly

 

Προβλήματα ωστόσο αντιμετωπίζει και η Tuifly, θυγατρική του γερμανικού κολοσσού TUI, όπου αναμένονται περικοπές.

 

Σύμφωνα με το γερμανικό δίκτυο N-TV η Tuifly θέλει να μειώσει κατά 50% τον στόλο των 39 αεροσκαφών Boeing 737 που διαθέτει σήμερα.

 

Παράλληλα, αναμένεται να τερματίσει την παρουσία της σε μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως η Νυρεμβέργη και το Μίνστερ. Στα άμεσα πλάνα και οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα με στόχο την κατάργηση περίπου 700 θέσεων εργασίας.

 

Ήδη η εταιρία έχει αναβάλλει για δύο χρόνια την προγραμματισμένη αγορά νέων αεροσκαφών τύπου Boeing 737 MAX για λόγους οικονομίας.

 

Στις 17 Ιουνίου η Tuifly αναμένεται να εγκαινιάσει το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων ενώ από το φθινόπωρο, προγραμμάτιζε την επανέναρξη των πτήσεων προς το Μεξικό και τον Άγιο Δομίνικο.

 

Νεότερες πληροφορίες της εξειδικευμένης ιστοσελίδας aero.de, αναφέρουν όμως, πως ο στόχος των μακρινών προορισμών εγκαταλείπεται πλέον λόγω της «εξαιρετικής αβεβαιότητας όσον αφορά τον σχεδιασμό των πτήσεων και τη ζήτηση από τους καταναλωτές».

 

Με πληροφορίες της Deutsche Welle