Χρηματική δυσμορφία: Σχεδόν οι μισοί νέοι έχουν διαστρεβλωμένη αντίληψη για τα οικονομικά τους

Χρηματική δυσμορφία: Σχεδόν οι μισοί νέοι έχουν διαστρεβλωμένη αντίληψη για τα οικονομικά τους Facebook Twitter
0

Η χρηματική δυσμορφία είναι ο όρος που χρησιμοποιείται σήμερα για να περιγράψει τους ανθρώπους που έχουν διαστρεβλωμένη αντίληψη για την οικονομική τους κατάσταση, κυρίως λόγω των επιπτώσεων των κοινωνικών δικτύων.

Μία εξήγηση της χρηματικής δυσμορφίας, σχετίζεται με το ότι η έκθεση σε πολυτελείς συνήθειες και τρόπους ζωής μέσω των Social Media έχει κάνει πολλούς ανθρώπους, ιδιαίτερα νεαρούς ενήλικες, να αισθάνονται οικονομικά ανεπαρκείς, ακόμα κι αν τα πάνε σχετικά καλά. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρνητική επίδραση στην αυτοεκτίμηση, σχετικά με το πώς αισθάνονται οι άνθρωποι για την εμφάνιση και την κοινωνική τους θέση – πλέον σε αυτό εντάσσεται και η οικονομική ευημερία και την οικονομική θέση κάποιου.

Από δυσμορφία του χρήματος εκτιμάται ότι πάσχει σχεδόν το ένα τρίτο ή το 29% των Αμερικανών, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Credit Karma, γεγονός που προκύπτει από τη σύγκριση της οικονομικής τους κατάστασης με άλλους στα κοινωνικά δίκτυα, που τους κάνει να αισθάνονται ανεπαρκείς.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η δυσμορφία του χρήματος είναι ακόμη πιο διαδεδομένη στις νεότερες γενιές, σύμφωνα με την Credit Karma. Περίπου το 43% της Gen Z γενιές και το 41% ​​των millennials παλεύουν με τις συγκρίσεις με άλλους και αισθάνονται πίσω, από οικονομικής κατάστασης.

«Αυτό υπήρχε όντως ως πρόβλημα επί μακρόν, αλλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το έχουν πάει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο», δήλωσε η Carolyn McClanahan, πιστοποιημένη οικονομική σχεδιάστρια και ιδρύτρια της Life Planning Partners στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα, που μίλησε στο αμερικανικό δίκτυο CNBC.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Credit Karma, πολλοί από αυτούς που αντιμετωπίζουν δυσμορφία χρημάτων έχουν αποταμιεύσεις άνω του μέσου όρου – ουσιαστικά δηλαδή, δεν έχουν λόγο να αισθάνονται έτσι. Αυτή η «στρέβλωση μεταξύ αντίληψης και πραγματικότητας», πιθανόν σχετίζεται με την «εμμονή» κάποιων να γίνουν πλούσιοι. Περίπου το ένα τέταρτο των καταναλωτών αισθάνονται λιγότερο ικανοποιημένοι με το χρηματικό ποσό που έχουν λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαπίστωσε επίσης η μελέτη Edelman Financial Engines. Σύμφωνα με την μελέτη, το αίσθημα αυτό οδηγεί τους καταναλωτές σε υπερβολές, όπως την αγορά υπερβολικά ακριβών (γι’ αυτούς) αεροπορικών εισιτηρίων, διακοπών κλπ.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM