ΑΑΔΕ: Στο στόχαστο μετά τα πάρκινγκ και τα συνεργεία μπαίνουν οι βαπτίσεις, γάμοι και δεξιώσεις

ΑΑΔΕ: Στο στόχαστο βαπτίσεις, γάμοι και δεξιώσεις Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Από το καλοκαίρι, η ΑΑΔΕ θα στρέψει το ενδιαφέρον της σε χώρους όπου πραγματοποιούνται δεξιώσεις και κάθε είδους κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως γάμοι, βαφτίσεις και εταιρικά πάρτι.

Μέχρι το τέλος του έτους, το μέτρο θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και οργανωμένα καταλύματα, ενώ ηδη έχει ανακοινωθεί για πάρκινγκ, πλυντήρια και συνεργεία.

Το νέο ψηφιακό σύστημα, γνωστό ως «ψηφιακό πελατολόγιο» της ΑΑΔΕ, ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά από τη Δευτέρα σε συνεργεία, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, χώρους στάθμευσης, πλυντήρια αυτοκινήτων και βουλκανιζατέρ. Μέσω αυτού, παρακολουθείται η κίνηση των πελατών και διασταυρώνονται οι συναλλαγές με τα στοιχεία των αποδείξεων που καταχωρούνται στο MyData, ώστε να εντοπίζονται περιπτώσεις φοροδιαφυγής.

Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο

Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη σύγχρονη εκδοχή του παραδοσιακού βιβλίου πελατών, το οποίο απαιτούσε χρονοβόρους ελέγχους για τη διαπίστωση φορολογικών παραβάσεων. Πλέον, οι έλεγχοι και οι διασταυρώσεις γίνονται αυτόματα και, αρχικά, χωρίς να χρειάζεται φυσική παρουσία ελεγκτών στην επιχείρηση.

Η καταγραφή των πελατών θα γίνεται ηλεκτρονικά: για παράδειγμα, στις επιχειρήσεις που εφαρμόζεται ήδη το σύστημα, κατά την είσοδο ενός οχήματος ο επαγγελματίας σκανάρει την πινακίδα μέσω εφαρμογής και κατά την έξοδο σκανάρει την απόδειξη της συναλλαγής. Έτσι, η ΑΑΔΕ μπορεί να συγκρίνει τον αριθμό των οχημάτων με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί και να προχωρά σε ελέγχους αν εντοπιστούν διαφορές.

Η διαδικασία αυτή αυτοματοποιεί τη διαχείριση των πελατών και διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις φορολογικές υποχρεώσεις, ενώ μειώνει τα λάθη που μπορεί να επιφέρουν πρόστιμα. Η εφαρμογή προσφέρει λειτουργίες όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση εγγραφών, ακύρωση πελατών και σύνδεση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά.

Ηλεκτρονική τιμολόγηση

Επιπλέον, από το φθινόπωρο θα ξεκινήσει σταδιακά η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, με στόχο να περιοριστούν φαινόμενα εικονικών συναλλαγών και απάτης στον ΦΠΑ. Τα ηλεκτρονικά τιμολόγια θα επιβεβαιώνονται και από τους λήπτες, ενώ για όλες τις συναλλαγές θα γίνονται αυτόματες διασταυρώσεις με τραπεζικά δεδομένα για να διασφαλίζεται η πραγματοποίηση των πληρωμών.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Οικονομία / Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Από το 2026 έως το 2032, θα ενισχυθούν δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, τη φοιτητική στέγαση, τις συγκοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τη στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων
LIFO NEWSROOM
Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Οικονομία / Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Η νέα φάση για την ΑΑΔΕ αναμένεται να τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή από το β΄ εξάμηνο του 2025, με χρονικό ορίζοντα πλήρους ενσωμάτωσης εντός 18-24 μηνών
LIFO NEWSROOM
Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Οικονομία / Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Στο 33,6% το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς βασικά είδη ένδυσης, τροφής, παιγνιδιών ή πρόσβασης σε δραστηριότητες – Δραματική η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου των γονέων
LIFO NEWSROOM