ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Πρεμιέρα απόψε στη Σφενδόνη

Πρεμιέρα απόψε στη Σφενδόνη Facebook Twitter
0

Η  συνεργασία της χρονιάς παίρνει σάρκα και οστά σήμερα το βράδυ. Μετά από μια μικρή καθυστέρηση, το έργο του Τόμας Μπέρνχαρτ, «Ρίττερ, Ντένε, Φος» κάνει πρεμιέρα σήμερα στο θέατρο Σφενδόνη. Η Ράνια Οικονομίδου και ο Δημήτρης Καταλειφός αφήνουν μετά από χρόνια το Απλό Θέατρο και συναντούν την Άννα Κοκκίνου. Το έργο, γραμμένο το 1984 προσπαθεί μέσα από τις οικογενειακές, ανθρώπινες σχέσεις να χαρτογραφήσει ολόκληρο τον κοινωνικό ιστό. Ο θεατής παρακολουθεί μια ολόκληρη μέρα από τη ζωή σε ένα αρχοντικό λίγο έξω από τη Βιέννη.  Η Ντένε φέρνει για μόνιμη εγκατάσταση στο σπίτι τον Λούντβιχ ύστερα από εικοσαετή παραμονή του τελευταίου σε ψυχιατρείο. Προσδοκία της είναι πως ο Λούντβιχ θα πετύχει να επανενταχθεί στο σπίτι και στα ιδανικά της κοινωνίας. Η Ρίττερ στέκεται αντίθετη σε αυτήν την απόφαση καθώς θεωρούσε το φιλόσοφο αδερφό της ένα εγωιστικό ον που έχει σαν μοναδικό στόχο της ζωής του να τις καταπιέζει. 

Σε παλιότερο θέμα της Lifo οι τρεις σπουδαίοι έλληνες ηθοποιοί είχαν πει δυο λόγια για το ρόλο τους:

Την Ντένε θα ερμηνεύσει η Άννα Κοκκίνου, τη Ρίτερ η Ράνια Οικονομίδου και τον Λούντβιχ (πρόσωπο εμπνευσμένο απ’ τον Λούντβιχ Βιτγκενστάιν και τον ανιψιό του Πάουλ) ο Καταλειφός. «Αν ρωτάγατε την ίδια να σας πει κάτι για τον εαυτό της θα σας έλεγε “δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου μακριά απ’ αυτό το σπίτι όπου έζησαν ο πατέρας και η μητέρα. Γι’ αυτό και δεν έχω αλλάξει τίποτε από τότε που πέθαναν, κι ας είναι πολλά χρόνια. Η αδερφή μου με κατηγορεί, γι’ αυτό και για τ’ ότι δεν την αφήνω να φύγει μακριά μου - η αλήθεια είναι πως ούτε αυτή μπορεί να φύγει απ’ το σπίτι μας. Δεν μου αρέσουν οι άντρες. Όποτε μου αφήνει χρόνο η φροντίδα του αδερφού μου που μ’ έχει απόλυτη ανάγκη, ασχολούμαι με το θέατρο. Το κάνω μόνο για να βρίσκομαι με ανθρώπους. Νιώθω τελείως μόνη. Κανείς δεν με καταλαβαίνει;”», λέει η Άννα Κοκκίνου για τον ρόλο της.

 Η Ράνια Οικονομίδου, που ερμηνεύει τη μικρή της αδερφή, Ρίτερ, υποστηρίζει ότι: «Eίναι λίγος ο καιρός που κάνουμε πρόβες και δεν ξέρω πολύ καλά για ποιο πρόσωπο μιλάμε. Λειτουργεί μέσα στο σύστημα που λειτουργούν τ’ αδέρφια της. Άλλη συμπεριφορά στην πρώτη πράξη, που είναι με την αδερφή της, και τελείως διαφορετική στις άλλες δύο που είναι και ο αδερφός της παρών. Δεν είναι δυσδιάκριτα τα αίτια, ώστε να καταλάβετε τον χαρακτήρα της. Επιφανειακά είναι μια αλκοολική που, ενώ βρίσκεται σε ώριμη ηλικία, ζει σαν εξαρτημένο ανήλικο. Κάτι που δεν είναι καλό για κανέναν άνθρωπο». Ο αδερφός Λούντβιχ «ζει στο ψυχιατρείο Στάινχοφ και προτιμά το ψυχιατρείο απ’ την τρέλα και την κόλαση που είναι το πατρικό του σπίτι», μας λέει ο Δημήτρης Καταλειφός, που συνοψίζει όλο τον ψυχισμό του ήρωα σε μια ατάκα του ίδιου μέσα απ’ το έργο: «Όλη την ώρα σκέφτομαι πόσο αργά είναι να δώσω ένα νόημα στη ζωή».

I: Τόμας Μπέρνχαρτ, «Ρίττερ, Ντένε, Φος», Σκηνοθεσία: Ράνια Οικονομίδου, Άννα Κοκκίνου, Δημήτρης Καταλειφός, Π. Παπαδόπουλος . Μετάφραση.: Ι. Μεϊτάνη. Σκηνικά.: Εύα Μανιδάκη. Φωτισμοί.: Αλ. Γιάνναρος. Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη, 210 9246692

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.