Onassis Air: Ανοιχτό κάλεσμα για το «Σχολείο των Αέναων Δοκιμών» του Ιδρύματος Ωνάση

Onassis Air: Ανοιχτό κάλεσμα για το «Σχολείο των Αέναων Δοκιμών» του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα οποιασδήποτε ηλικίας, με ή χωρίς ακαδημαϊκούς τίτλους.
0

To πρόγραμμα καλλιτεχνικής φιλοξενίας και έρευνας Onassis AiR συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά και κάνει ανοιχτό κάλεσμα προσκαλώντας έως τις 24 Απριλίου (17:00 ώρα Ελλάδας), καλλιτέχνες, designers, επιμελητές, ακτιβιστές, κολεκτίβες, παιδαγωγούς, νομικούς, δημιουργούς περφόρμανς, οικονομολόγους, σκηνοθέτες, φιλοσόφους και άλλους επαγγελματίες.

Μετά την πρώτη επιτυχημένη χρονιά του, κατά την οποία το ετήσιο πρόγραμμα καλλιτεχνικής φιλοξενίας και έρευνας του Ιδρύματος Ωνάση στην Αθήνα φιλοξένησε και έδωσε αφορμή για έρευνα και δημιουργία σε μια κοινότητα καλλιτεχνών, επιμελητών και επαγγελματιών του χώρου των τεχνών, από την Αθήνα έως το Δελχί και από το Λος Άντζελες και τον Καναδά έως την Παλαιστίνη, το Onassis AiR ανακοινώνει τη δεύτερη χρονιά του με ένα νέο κάλεσμα.

Το ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής για το Onassis AiR (Artists-in-Residence) 2020/21(Το σχολείο των Αέναων Δοκιμών)προσκαλεί, από τις 30 Μαρτίου έως τις 24 Απριλίου (17:00 ώρα Ελλάδας), καλλιτέχνες, designers, επιμελητές, ακτιβιστές, κολεκτίβες, παιδαγωγούς που αψηφούν το ακαδημαϊκό κατεστημένο, νομικούς, δημιουργούς περφόρμανς, οικονομολόγους, σκηνοθέτες, φιλοσόφους και άλλους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται, για μια κοινή διερεύνηση δύο θεματικών, τις οποίες το πρόγραμμα θεωρεί επείγον να διερευνήσει τον δεύτερο χρόνο ύπαρξής του.

Το φθινόπωρο (από Σεπτέμβριο έως Δεκέμβριο 2020) προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους να στοχαστούν και να δημιουργήσουν με θέμα έμπνευσης τις ταυτότητες (Identities Annihilated), με συντονίστρια τη θεωρητικό της περφόρμανς, Υπατία Βουρλούμη, ενώ την Άνοιξη (από Φεβρουάριο έως Μάιο 2021) οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να συνδράμουν στο ερευνητικό θέμα οικολογίες (Everything Equally Evolved), με συντονιστή τον συγγραφέα και καλλιτέχνη James Bridle.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα οποιασδήποτε ηλικίας, με ή χωρίς ακαδημαϊκούς τίτλους, που ζουν στην Ελλάδα ή οπουδήποτε στον κόσμο – αλλά που να μπορούν να βρίσκονται στην Αθήνα στο χρονικό διάστημα του προγράμματος.

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να είναι σε θέση να επιδείξουν εκτενή ενασχόληση στο πλαίσιο της πρακτικής τους με το ένα από τα δύο ερευνητικά θέματα που θα διερευνηθούν το 2020/21, να επιζητούν τη συλλογική έρευνα και συνύπαρξη με τους άλλους συμμετέχοντες χωρίς ιεραρχικές δομές και να επιθυμούν να εργαστούν σε ένα μη ομοιογενές συλλογικό περιβάλλον, που θα περιλαμβάνει ομάδες επαγγελματιών από διαφορετικούς κλάδους και πρακτικές. Κάθε συμμετέχων θα λάβει ερευνητική αμοιβή ύψους 2.500 ευρώ.

Onassis Air: Ανοιχτό κάλεσμα για το «Σχολείο των Αέναων Δοκιμών» του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter
Η δομή του κάθε προτεινόμενου ερευνητικού θέματος για το Φθινόπωρο του 2020 και την Άνοιξη του 2021 θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.

Η δομή του κάθε προτεινόμενου ερευνητικού θέματος για το Φθινόπωρο του 2020 και την Άνοιξη του 2021 θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τους ίδιους τους συμμετέχοντες, οι οποίοι θα επιλεγούν για καθένα από τα δύο Movements που συγκροτούν κάθε κύκλο.

Κάθε Movement (δύο ανά περίοδο) θα αποτελείται από πέντε (5) έως έξι (6) συμμετέχοντες, οι οποίοι θα εμπλακούν σε μια εντατική περίοδο συλλογικής μελέτης και διερεύνησης διάρκειας έξι (6) εβδομάδων. Ο καθένας καλείται να φέρει το δικό του «εργαλείο», υπό τη μορφή της τρέχουσας πρακτικής του και της έρευνας που προτείνει, η οποία θα πρέπει να ασχολείται σαφώς με μια από τις προτεινόμενες ερευνητικές θεματικές, με επείγοντα και οργανικό τρόπο. Η γλώσσα εργασίας των ερευνητικών ομάδων και για τις δύο περιόδους είναι τα αγγλικά.

Στο πλαίσιο του ανοιχτού καλέσματος συμμετοχής για το 2020/21, το Onassis AiR συνεργάζεται με άλλα ιδρύματα, με δύο διαφορετικούς τρόπους:

1. Με το Onassis USA, υπό τη διεύθυνση του Vallejo Gantner, καθώς οι δύο ομάδες συμμετεχόντων που θα επιλεγούν, θα είναι σε διάλογο με την επιμελητική ομάδα του Ιδρύματος Ωνάση στη Νέα Υόρκη, με την προοπτική μιας πιθανής αλληλεπίδρασης και συμμετοχής στις διοργανώσεις στις ΗΠΑ το 2021 ή/και το 2022.

2. Με το LMCC (Lower Manhattan Cultural Council) που παρέχει υπηρεσίες, δημιουργεί δίκτυα και προσφέρει χώρο στους καλλιτέχνες και στην κοινότητα από το 1973, με προγράμματα καλλιτεχνικής φιλοξενίας, επιχορηγήσεις καλλιτεχνών, ευκαιρίες παρουσίασης καλλιτεχνικών έργων. Πέρα από τους πέντε (5) συμμετέχοντες που θα επιλεγούν για κάθε Movement μέσω του ανοιχτού καλέσματος συμμετοχής, θα προσκληθούν δύο (2) επιλεγμένοι καλλιτέχνες από το δίκτυο του LMCC, σε συνεργασία με την ομάδα του LMCC, οι οποίοι θα συμμετέχουν στα δύο (2) Movements του Φθινοπώρου του 2020, ένας (1) σε κάθε ομάδα.

Η επιλογή για το ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής της περιόδου 2020/21 θα γίνει σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο επιλογής θα γίνει από τους τωρινούς συμμετέχοντες στο πρόγραμμα του Onassis AiR για το 2019/20, οι οποίοι δεν θα έχουν πρόσβαση στο όνομα, το φύλο, την ηλικία, το βιογραφικό σημείωμα, τα δικαιολογητικά έγγραφα ή σε οποιαδήποτε άλλη πληροφορία του αιτούντος, αλλά μόνο σε μια ερώτηση που συνδέει την ερευνητική θεματική με την πρακτική του.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου σταδίου επιλογής, όλες οι αιτήσεις που θα έχουν περάσει από το πρώτο στάδιο θα ελεγχθούν λεπτομερώς από τους δύο συντονιστές των ερευνητικών θεμάτων για το Φθινόπωρο του 2020 & την Άνοιξη του 2021, την Υπατία Βουρλούμη και τον James Bridle, καθώς και από την ομάδα του Onassis AiR (Ash Bulayev, Νεφέλη Μυρωδιά και Μυρτώ Κατσιμίχα).

Αφού ολοκληρωθεί το δεύτερο στάδιο επιλογής, θα προγραμματιστούν συνεντεύξεις με κάθε υποψήφιο που θα έχει περάσει το δεύτερο στάδιο. Μετά τις συνεντεύξεις θα γίνει η τελική επιλογή και όσοι συμμετέχοντες επιλεγούν, θα πληροφορηθούν σε ποιο Movement θα συμμετάσχουν, είτε το Φθινόπωρο του 2020, είτε την Άνοιξη του 2021.

Onassis Air: Ανοιχτό κάλεσμα για το «Σχολείο των Αέναων Δοκιμών» του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter
To πρόγραμμα καλλιτεχνικής φιλοξενίας και έρευνας Onassis AiR συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά.

Το πρόγραμμα

Φθινόπωρο 2020: IDENTITIES ANNIHILATED

Movement I: 14 Σεπτεμβρίου – 25 Οκτωβρίου 2020

Movement II: 2 Νοεμβρίου – 13 Δεκεμβρίου 2020

Άνοιξη 2021: EVERYTHING EQUALLY EVOLVED

Movement III: 17 Φεβρουαρίου – 31 Μαρτίου 2021

Movement IV: 7 Απριλίου – 19 Μαΐου 2021

Αναλυτικές πληροφορίες για κάθε περίοδο

Φθινόπωρο 2020: IDENTITIES ANNIHILATED
Συντονίστρια: Υπατία Βουρλούμη

Κατά τη διάρκεια του Infinite Rehearsals: Movement I & II, οι συμμετέχοντες θα αναζητήσουν τρόπους απομάκρυνσης από τη διαφάνεια των ταυτοτήτων και τη συνεχή αναγωγή σε αυτές. Θα εξασκηθούν σε μια μεθοδολογική δομή συλλογικής μελέτης και πειραματισμού, η οποία εμπνέεται αισθητικά και ποιητικά από μη γραμμικές, συνειρμικές αρχές. Αφού θα βρίσκονται στη μεσογειακή ακτή και σε μια πόλη που έχει συγκροτηθεί ως η αρχαία κοιτίδα του Δυτικού πολιτισμού και της λευκής υπεροχής, είναι κρίσιμο να σκεφτούν την έννοια της ιστορικής ταυτότητας ως μιας επιτέλεσης, ως μεθόδου, και όχι ως κατάστασης.

Με άλλα λόγια, θα ασχοληθούν με ερωτήματα που αφορούν το πράττειν και όχι το γνωρίζειν ή το είναι, θα στραφούν στις ζωντανές κληρονομιές της αποικιακής και αντιαποικιακής ιστορίας, και όχι σε οντολογικές αξιώσεις, θα αρνηθούν τον γραμμικό χρόνο, θα ασπαστούν την αδιαφάνεια και την κίνηση της ελευθερίας, θα εξασκηθούν στην αποταύτιση.

Θα διερωτηθούν: Πώς εμπλεκόμαστε όλες/-οι, με όρους κβαντικής φυσικής, σε μια πλανητική «διαφορά χωρίς διαχωριστικότητα», όπως γράφει η Denise Ferreira da Silva; Πώς είμαστε πάντα και ήδη «ενικοί-πληθυντικοί» (Jean-Luc Nancy), στο αλλού και το αλλιώς; Πώς μπορούμε να καταστρέψουμε τις παγιωμένες έννοιες και κατηγορίες του διαχωρισμού που είναι εγγενείς στον φυλετικό καπιταλισμό, μέσα από την αισθητική μιας μετασχηματιστικής λειτουργίας της ιστορίας και του χρόνου, μέσα από την αισθητική φαντασία και τις πραγματώσεις της ως μετασχηματιστικών δυνάμεων υπέρ της κατάργησης; Πώς μοιραζόμαστε πάντα και ήδη το μη κοινόχρηστο, το ανεκτίμητο, το ανυπολόγιστο;

Άνοιξη 2021: EVERYTHING EQUALLY EVOLVED
Συντονιστής: James Bridle

Κατά τη διάρκεια του Infinite Rehearsals: Movement III & IV, οι συμμετέχοντες θα ερευνήσουν συλλογικά, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω ερωτήματα: Πώς μπορούμε να φανταστούμε διαφορετικά τα εργαλεία που έχουμε στα χέρια μας για να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα; Πώς επανεπιβεβαιώνουμε τη σημασία της κοινότητας, χτίζοντας παράλληλα δεσμούς αλληλεγγύης με τον κόσμο πέραν του ανθρώπινου;

Πώς θα ήταν αν παίρναμε τη νοημοσύνη των ζώων, των φυτών και των οικοσυστημάτων εξίσου σοβαρά με τη νοημοσύνη των έξυπνων μηχανών; Ποια είναι η σχέση μεταξύ των δικτύων διανομής και της κατανομής της εξουσίας; Πώς μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με αισθητικά συστήματα διαφορετικά από το δικό μας; Και γιατί είναι τόσο κρίσιμο να το κάνουμε αυτό εδώ και τώρα, στις παρυφές της Μεσογείου, μα και σε άλλα, πιθανά μέλλοντα;

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις βασικές αρχές και τη δεοντολογία του Onassis AiR εδώ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.