Οι καταστροφές στο ιστορικό θέατρο Fenice της Βενετίας

Οι καταστροφές στο ιστορικό θέατρο Fenice της Βενετίας Facebook Twitter
0

Το ιστορικό θέατρο Fenice στη Βενετία, πρώτη φορά καταστράφηκε το 1836 από πυρκαγιά αλλά η πυρκαγιά του 1996 ήταν πολύ χειρότερη. 


Όταν παραδόθηκε στις φλόγες το 1996 «μπορούσες να δεις τον ουρανό από μια μεγάλη τρύπα που είχε σχηματιστεί. Είχαν μείνει μόνο οι τοίχοι περιμετρικά» λέει ο υπεύθυνος του τεχνικού τμήματος Αντρέα Μουτσάτι. Η Όπερα όμως κατάφερε να ξαναγεννηθεί από τις στάχτες της.

Έπειτα από 23 χρόνια το διάσημο θέατρο κινδύνευσε για άλλη μια φορά πολύ σοβαρά, αλλά αυτή τη φορά από πλημμύρες.Το θέατρο Fenice πλημμύρισε στις 12 Νοεμβρίου 2019, όπως άλλωστε όλο το ιστορικό κέντρο της Βενετίας.

Πλημμύρισε το υπόγειο της Όπερας, εκεί όπου βρίσκονταν οι κεντρικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και oι υπολογιστές. «Είχε πέσει μαύρο σκοτάδι. Είχαμε μόνο κάποιους φακούς» λέει και πάλι ο Αντρέα Μουτσάτι. Μαζί με άλλους κατάφερε να μεταφέρει σε ασφαλές μέρος κάποια βιολιά και άλλα όργανα. «Δεν μπορούσαμε να βγούμε έξω. Το νερό πίεζε τις πόρτες. Φυσούσε αέρας και ανέβαινε η στάθμη του νερού».

Πέρασαν 100 μέρες και τίποτα δεν προδίδει όλες αυτές τις περιπέτειες. Μάλιστα, λίγες μέρες μετά από τις πλημμύρες του Νοεμβρίου, το θέατρο άνοιξε και πάλι με τις παραστάσεις να δίνονται κανονικά.


Ο διευθυντής του θεάτρου Φορτουνάτο Ορτομπίνα μιλά ωστόσο για τον «αθόρυβο» αλλά πολύ επιβλαβή ρόλο του νερού. «Έρχεται και φεύγει σιωπηλά. Οι δρόμοι φαίνονται τώρα πιο καθαροί αλλά οι ζημιές στα υπόγεια του θεάτρου παραμένουν».

Το περίφημο θέατρο ιδρύθηκε το 1792 και είναι μια από τις γνωστότερες όπερες του κόσμου. Η Μαρία Κάλλας τραγούδησε πολλές φορές σε αυτό και η γέφυρα πίσω από το θέατρο πήρε το όνομά της. 

Πρώτη φορά καταστράφηκε το 1836 από πυρκαγιά αλλά η πυρκαγιά του 1996 ήταν πολύ χειρότερη. Οχτώ χρόνια αργότερα το θέατρο άνοιξε και πάλι. Τα 170 θεωρεία σε στιλ ροκοκό κατασκευάστηκαν με βάση τα αυθεντικά και οι αρμόδιοι δεν τσιγκουνεύτηκαν τα χρήματα. Τα φωτιστικά, τα ταβάνια, όλα έγιναν ίδια.

Οι ειδικοί προειδοποιούν πάντως ότι η φωτιά παραμένει ένας μεγάλος κίνδυνος για τη Βενετία και το θέατρο. Όμως ακόμα μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος από το νερό, η στάθμη του οποίου ανεβαίνει κάθε χρόνο. Η Βενετία δεν φαίνεται να μαθαίνει από το παρελθόν καθώς η γραφειοκρατία και η κακή οργάνωση δεν έχουν επιτρέψει μέχρι τώρα την ολοκλήρωση του γιγαντιαίου κατασκευαστικού έργου «Μωυσής» που θα προστάτευε την πόλη.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.