ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Πέθανε ο Δημοσθένης Κοκκινίδης, ζωγράφος και πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ

Πέθανε ο Δημοσθένης Κοκκινίδης, ζωγράφος και πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ Facebook Twitter
0

Πέθανε σε ηλικία 91 ετών ο Δημοσθένης Κοκκινίδης ζωγράφος, καθηγητής και πρώην πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας. 

O Δημοσθένης Κοκκινίδης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1929. Για δύο χρόνια φοίτησε στην τότε Ανωτάτη Εμπορική Σχολή. Από το 1952 μέχρι το 1957 σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Ακολούθησε δίμηνη παραμονή στο Άγιος Όρος (1958), όπου μελέτησε βυζαντινούς εικονογραφημένους κώδικες. Την ίδια χρονιά έλαβε διετή υποτροφία από την ιταλική κυβέρνηση. Από το 1959 μέχρι το 1961 υπήρξε υπεύθυνος του καλλιτεχνικού τμήματος του νεοϊδρυθέντος Εθνικού Οργανισμού Ελληνικής Χειροτεχνίας. Κατά τη δεκαετία του '60, παράλληλα με τη ζωγραφική ασχολήθηκε με το design και σχεδίασε αντικείμενα για την εγχώρια και ξένη αγορά.

Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της «Ομάδας τέχνης α» (1961-67) και της «Ομάδας για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση μέσω της Τέχνης» (1976-81). Το 1975 έγινε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Εκλέχθηκε καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας το 1976. Διετέλεσε πρύτανης της Α.Σ.Κ.Τ. την περίοδο 1979-82. Από το 1981 έως το 1983 ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου της Αθήνας. Υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης και του Δ.Σ. της Εταιρείας Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας.

Πέθανε ο Δημοσθένης Κοκκινίδης, ζωγράφος και πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ Facebook Twitter
Το έργο «Αντίθεση» του Κοκκινίδη στο Μαξίμου, επί πρωθυπουργίας Τσίπρα

Στις πρώτες ατομικές του εκθέσεις, κατά τις αρχές της δεκαετίας του 1960, παρουσιάστηκαν έργα εμπνευσμένα από τη ζωή στις λαϊκές συνοικίες και στα νησιά. Αμέσως μετά, στράφηκε σε μια πολιτικοποιημένη θεματολογία. Από τη δεκαετία του 1980 η ζωγραφική του επικεντρώνεται σε προσωπικά βιώματα, με κέντρο τη φύση και την ανθρώπινη επικοινωνία αλλά και στη σύνδεση του παρόντος με το παρελθόν, ενώ εμπνέεται ιδιαίτερα από την Οδύσσεια.

Το 2015 ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είναι επιλέξει ένα έργο του Κοκκινίδη με τον τίτλο «Αντίθεση» που δημιούργησε το 1980 για να τοποθετήσει στο γραφείο του στο Μέγαρο Μαξίμου. Το έργο είναι δάνειο της Εθνικής Πινακοθήκης, αφού ανήκει στη συλλογή της μετά από δωρεά του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου. 
 

 

Ο Κοκκινίδης είχε δηλώσει το 2013 στον Χρήστο Σιάφκο και την Ελευθεροτυπία: «Δεν θα ζωγραφίσω ξανά. Με είχε πιάσει φούρια από το 2004 που αρρώστησε η γυναίκα μου μέχρι πριν από 2-3 μήνες. Δεν υπάρχει πίνακας που να μην είναι μέσα εκείνη κι εγώ. Ξέρετε, αφιερώθηκα στη γυναίκα μου. Την αγαπούσα πολύ... Δεν είναι θέμα διάθεσης, αλλά απόφασης. Διάθεση μπορεί να υπάρχει, αλλά ό,τι είχα να πω το είπα. Την κρίση, που θα μπορούσε να με παρακινήσει, ομολογώ πως δεν θέλω να τη σκέπτομαι. Ας την αναλάβουν οι νεότεροι».

Ο Δημοσθένης Κοκκινίδης στα πάνω από εξήντα χρόνια εικαστικής πορείας πραγματοποίησε δεκάδες εκθέσεις σε όλη την Ελλάδα. 

Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.