Ο στρατηγός που επιβλέπει την αναστήλωση του καθεδρικού ναού της Παναγίας των Παρισίων δήλωσε ότι ο αρχιτέκτονας του κτιρίου θα πρέπει να «βουλώσει το στόμα του».

 

Ο στρατηγός Jean-Louis Georgelin και ο αρχιτέκτονας Philippe Villeneuve είναι πρωταγωνιστές στη νέα κόντρα, καθώς διαφωνούν σχετικά με το αν το νέο κωδωνοστάσιο του καθεδρικού ναού πρέπει να είναι μοντέρνο ή μεσαιωνικό. 

 

Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος διόρισε τον Georgelin να διευθύνει το έργο, έχει ορίσει μια πενταετή προθεσμία για την ολοκλήρωση του τεράστιου έργου αποκατάστασης. Ορισμένοι εμπειρογνώμονες προειδοποιούν ότι αυτός ο στόχος μπορεί να είναι υπερβολικά φιλόδοξος και ο Villeneuve είπε στο παρελθόν ότι ο μόνος τρόπος που μπορεί να επιτευχθεί είναι αν το τμήμα που κατέρρευσε  είναι ένα αντίγραφο εκείνου που κάηκε.

 

Όμως ο πρόεδρος Μακρόν και ο στρατηγός Georgelin πιστεύουν ότι το νέο κωδωνοστάσιο της Παναγίας των Παρισίων,θα πρέπει να είναι σύγχρονο. Η άγρια κόντρα ξέσπασε σε δημόσια συνεδρίαση της επιτροπής πολιτιστικών υποθέσεων της γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, σχετικά με τη σχεδίαση.

 

«Όσο για τον επικεφαλής αρχιτέκτονα, έχω ήδη εξηγήσει ότι θα πρέπει να βουλώσει το στόμα του», ανέφερε ο στρατηγός και προκάλεσε αίσθηση, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων AFP. Αργότερα είπε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι θα έπρεπε «να προχωρήσουν με σοφία ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε την καλύτερη επιλογή για την Παναγία των Παρισίων, για το Παρίσι, για τον κόσμο». Η τελική απόφαση αναμένεται να παρθεί εντός του 2021, αλλά ήδη η ασυμφωνία των εμπλεκόμενων έχει επηρεάσει και διχάσει και την γαλλική κοινή γνώμη.

 

 

Τον περασμένο μήνα, ο Villeneuve προειδοποίησε μιλώντας στον ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό RTL: «Είτε θα το επαναφέρω ίδιο... είτε να πάνε να κάνουν ένα σύγχρονο κωδωνοστάσιο με κάποιον άλλο». Η επίθεση του στρατηγού στον αρχιτέκτονα σχολιάζεται πολύ από τον Γαλλικό Τύπο. Ο στρατηγός Jean-Louis Georgelin είναι γνωστός για τον οξύθυμό του χαρακτήρα, αναφέρει η εφημερίδα Le Parisien, ενώ ο Philippe Villeneuve, αρνήθηκε να σχολιάσει το προσβλητικό ύφος της τοποθέτησης.