Τέλος για το νέο βιβλίο της Ναόμι Γουλφ λόγω σοβαρής «παρανόησης» της ίδιας της διάσημης φεμινίστριας συγγραφέως

Τέλος για το νέο βιβλίο της Ναόμι Γουλφ λόγω σοβαρής «παρανόησης» της ίδιας της διάσημης φεμινίστριας συγγραφέως Facebook Twitter
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η Ναόμι Γουλφ εμφανίζεται να έχει μια μάλλον χαλαρή σχέση με τα ιστορικά γεγονότα στα βιβλία της
19

Το νέο βιβλίο της γνωστής φιλελεύθερης φεμινίστριας συγγραφέως Ναόμι Γουλφ τελικά δεν θα εκδοθεί ποτέ στην Αμερική – πρόλαβε να εκδοθεί μόνο στην Βρετανία – μετά τις αποκαλύψεις ότι στηριζόταν σε μια εντελώς λάθος εκτίμηση σχετικά με τις εκτελέσεις ανδρών στη Βρετανία με την κατηγορία του σοδομισμού.

Τα προβλήματα για την συγγραφέα (και πρώην πολιτική σύμβουλο του Μπιλ Κλίντον και του Αλ Γκορ) ξεκίνησαν τον περασμένο Μάιο, κατά τη διάρκεια συνέντευξής της στο ραδιόφωνο με αφορμή την έκδοση στη Βρετανία του νέου της βιβλίου με τίτλο "Outrages: Sex, Censorship and the Criminalization of Love" [Κατακραυγές: Σεξ, λογοκρισία και η ποινικοποίηση του έρωτα], το οποίο προέκυψε από την διατριβή που είχε γράψει για τον διδακτορικό τίτλο που έλαβε από το επιφανές Κολέγιο Trinity του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης το 2015.

Στη συνέντευξη εκείνη ακουγόταν να λέει ότι το βιβλίο επιχειρεί να αναδείξει τα πειστήρια που είχε ανακαλύψει σχετικά με τις «πολλές δεκάδες» εκτελέσεων αντρών με την κατηγορία του σοδομισμού, γεγονός που «διορθώνει την κοινή παρανόηση ότι η τελευταία εκτέλεση θανατικής ποινής μ' αυτή την κατηγορία συνέβη το 1835».

Έκπληκτος αρχικά ο οικοδεσπότης της, κατάφερε τελικά να της επισημάνει ότι ήταν προφανές πως ολόκληρη η διδακτορική διατριβή της είχε βασιστεί σε μια παρανόηση και συγκεκριμένα της φράσης "death recorded" η οποία εν προκειμένω δεν σήμαινε «καταγεγραμμένος θάνατος» αλλά ακριβώς το αντίθετο: ότι είχε αποδοθεί χάρη ασχέτως της κατηγορίας. «Έχω την εντύπωση ότι καμία από τις εκτελέσεις που αναφέρετε στο βιβλίο σας δεν συνέβη», της είπε.

Μετά την συνέντευξη, ο εκδοτικός οίκος Houghton Mifflin Harcourt που είχε τα δικαιώματα για το βιβλίο στις ΗΠΑ, αποφάσισε να αναβάλλει προσωρινά την έκδοση μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις, αλλά προφανώς δεν ήταν απλά ζήτημα κάποιων διορθώσεων. Ο αμερικανικός εκδοτικός οίκος ανακοίνωσε τη χθες την οριστική ματαίωση της κυκλοφορίας του βιβλίου και τη λύση της συνεργασίας με την Ναόμι Γουλφ.

Αντίτυπα του βιβλίου κυκλοφορούν πάντως στη Βρετανία αφού εκεί είχε κυκλοφορήσει πριν την συνέντευξη και το ζήτημα εγκυρότητας που προέκυψε όχι μόνο όσον αφορά την αξιοπιστία της συγγραφέως αλλά και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που της απένειμε διδακτορικό τίτλο με βάση αυτή τη διατριβή.

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η Ναόμι Γουλφ εμφανίζεται να έχει μια μάλλον χαλαρή σχέση με τα ιστορικά γεγονότα. Όπως έγραψε και η βιβλιοκριτικός των New York Times, Parul Sehgal, το πρώτο και ένα από τα πιο γνωστά βιβλία της, «Ο μύθος της ομορφιάς» (The Beauty Myth) του 1990, έγινε διαβόητο για τα παραφουσκωμένα στοιχεία του, ειδικά σε σχέση με τον αριθμό των γυναικών που πέθαιναν από ανορεξία (έγραφε στο βιβλίο ότι η ανορεξία σκοτώνει 150.000 χιλιάδες γυναίκες κάθε χρόνο ενώ ο πραγματικός αριθμός ήταν εκείνη την περίοδο γύρω στις 500). Η Sehgal γράφει επίσης ότι το βιβλίο της "Vagina" (του 2012) «παρουσιάζει με τόσο βαθιά εσφαλμένο τρόπο τη λειτουργία του εγκεφάλου που δε νομίζω να έχουν μπορέσει να συνέλθουν ακόμα οι συγγραφείς επιστημονικών βιβλίων».

Με στοιχεία από το New York

Culture
19

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

4 σχόλια
Όπως είναι γνωστό, όταν μια φεμινίστρια και φιλελεύθερη συγγραφέας, όπως τουλάχιστον προβάλλεται, γράφει υπερβολές, αυτό αυτόματα σημαίνει ότι όλοι όσοι ασχολούνται με θέματα ίσων δικαιωμάτων, ίσης μεταχείρισης κτλ., οι λεγόμενοι "δικαιωματιστές", είναι ψεύτες, ή απλά έχουν παραισθήσεις. Στον τέλειο κόσμο που ζούμε, κανένας δεν αδικείται και προπαντός όχι αυτοί που ανήκουν σε οποιαδήποτε μορφής μειονότητα. Αντιθέτως, ειδικά αυτοί μας έχουν πρήξει και βαρεθήκαμε να τους ακούμε.
Σφάλμα βεβιασμένης γενίκευσης, αλλά τι το ψάχνεις my friend, εδώ σε άρθρο για τα ΑμεΑ (και το sexual positivity) κάθονται, μερικοί, μερικοί και κράζουν τις φεμινίστριες. Σε λίγο θα υπάρχουν τέτοια σχόλια και σε άρθρα που αφορούν φίλτρα νερού, δεν μπορεί κάτι θα βρουν δια πάσαν νόσον και μαλακίαν. Γι' αυτό ας το διασκεδάσομεν λίγο.
Εν τω μεταξύ, Φίλε Cogito, ένα περίεργο πράμα, θυμήθηκα τον Καρανίκα...https://www.lifo.gr/articles/opinions/251923/moy-ekanan-bullying-ithelan-na-me-ekthesoyn-to-dikio-kai-to-adiko-toy-karanika...θυμήθηκα και τον Μπάμπηhttps://www.lifo.gr/now/politics/244347/i-liberation-apantise-ston-mpampi-papadimitrioy-fake-news-kai-geloiotites...θυμήθηκα κι ένα σχόλιο του ΕΛΠΟ για αυτή την ψυχούλα, την Φαίη:https://www.lifo.gr/now/politics/255302/antidraseis-gia-epistoli-tis-onned-pentelis-poy-leei-oxi-se-prosfyges-sto-nosokomeio-flemingk...θυμήθηκα τέλος κι ένα δικό μου σχόλιο πριν κάμποσο καιρό που παραμένει νομίζω επίκαιρο, μια και επιβεβαιώνεται σχεδόν καθημερινά:https://www.lifo.gr/articles/greece_articles/241844/diki-xa-simane-i-ora-ton-apologionΤι μ' έπιασε τώρα και τα θυμήθηκα όλα αυτά, δεν μπορώ να καταλάβω...
Δεν αγαπώ πλέον το στόμα σου.Δεν αγαπώ πλέον τα μάτια σου.Δεν αγαπώ πλέον τα μάτια σου.Δεν αγαπάω πλέον το χρώμα των πουλόβερ σου.Δεν το αγαπώ πλέον.Δεν αγαπάω πλέον το χρώμα των πουλόβερ σου.Δεν αγαπώ πλέον τον τρόπο που κρατάς τα στυλό καιτα μολύβια σου.Δεν το αγαπώ πλέον.Το στόμα σου.Τα μάτια σου.Ο τρόπος που κρατάς τα στυλό και τα μολύβια σου.Δεν το αγαπώ πλέον.Δεν το αγαπώ πλέον.
Ευκαιρία λοιπόν να διαβάσουμε το καινούριο του Ντάγκλας Μάρεϊ "The Madness of Crowds" και να μάθουμε και τίποτα χρήσιμο, αντί να χάνουμε το χρόνο μας με πονήματα της Καμπελ.
Τα υλικα κατασκευης της δικαιωματικης ιστοριας ειναι υπερβολες, διαστρεβλωσεις και ψεματα.Αλλά πώς το λέει ένας φίλος εδω; Δεν είναι ανάγκη να βγάλουμε και τη μεζούρα να μετράμε... Ας είμαστε λίγο χαλαροί.
Αγαπημένε μου, βρήκα κι άλλα ζωάκια: Χήνα, κάμπια, κουνάβι, σκαντζόχοιρο, αρκούδα, φάλαινα, αγελάδα, πιγκουίνοhttps://www.solidrop.net/photo-5/new-cute-animal-design-wood-ruler-bookmark-many-color-15-cm-straight-ruler-wholesale.jpg:-)
Βλαχακι σε παω.Σε πάω γιατί παίζεις με άμεση σε δύο ταμπλό. Και underdog και bully.Και μπλοκ κατεβατά ενίοτε αμφιβόλου σχετικότητας και επαμφοτεριζοντα χαχανιστικα links.Και αν ναπαντησει στο ίδιο μήκος κύματος ο άλλος θα είναι κατακριτέος διότι και το οποίον. Μαζί σου μάγκα μου...
Και για να είμαι δίκαιος και ακριβής:τα υλικά κατασκευής της δικαιωματικής ιστορίας *σήμερα* είναι υπερβολες, διαστρεβλωσεις και ψεματα.Για το παρελθόν δεν έχω ασχοληθεί να το ψάξω.