Οι Τέτττιξ στη Στέγη-Από τον Ιάννη Ξενάκη στους Metallica

Οι Τέτττιξ στη Στέγη-Από τον Ιάννη Ξενάκη στους Metallica Facebook Twitter
Φωτο: Κική Παπαδοπούλου
0

Μια μουσική παράσταση του συνόλου Τέτττιξ, βασισμένη σε αφρικανικούς ρυθμούς, στο ιαπωνικό θέατρο, στις ζυγιές της Μακεδονίας, στη μουσική του Περού, στο πανκ και στο μέταλ, έρχεται στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στις 18-19 Οκτωβρίου.

Η παράσταση «Κρράμα» περιλαμβάνει μουσική των: Σταμάτη Πασόπουλου, Μπέατ Φούρερ, Ντμίτρι Κουρλιάντσκι, Ιάννη Ξενάκη και Οφίρ Κλέμπερερ – μαζί και μια διασκευή του «Battery» των Metallica από τον Νίκο Γαλενιανό, μετάφεροντας τους ακροατές πέρα απ' τη συμβατική περιγραφή της σύγχρονης κλασικής μουσικής.

Στην πολυσυλλεκτική αυτή παράσταση ο Σταμάτης Πασόπουλος, εκκινώντας από τις εκστατικές ζυγιές της Μακεδονίας, φτιάχνει έναν νέο τύπο «ζεύξης» του διδύμου ζουρνάς/νταούλι. Ο Μπέατ Φούρερ δένει τον ήχο του φλάουτου και του κοντραμπάσου σε ένα όργανο, εμπνεόμενος από τον αυλό του Πανός της περουβιανής μουσικής, ενώ στο έργο του Ντμίτρι Κουρλιάντσκι η μουσική γεννιέται από δυσδιάκριτους ήχους, χτύπους και τριγμούς.

Ο Ιάννης Ξενάκης μελοποιεί τη σκηνή της Κασσάνδρας από τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου, με τον βαρύτονο να ερμηνεύει τους ρόλους του Χορού και της Κασσάνδρας συγχρόνως, σε έναν σχιζοφρενικό διάλογο. Ο Νίκος Γαλενιανός διασκευάζει για τους Τέτττιξ το "Battery" των Metallica και, τέλος, η εισβολή του πανκ μέσα από το έργο του Οφίρ Κλέμπερερ κατεδαφίζει κάθε σοβαροφάνεια.


Η παράσταση «Κρράμα» περιλαμβάνει τα εξής έργα: Σταμάτης Πασόπουλος, "Havasí" (2017) / Beat Furrer, "Ira-Arca" (2012) / Dmitri Kourliandski, "Inside the Movement" (2004) / Ιάννης Ξενάκης, «Κασσάνδρα» (1987) / Νίκος Γαλενιανός, διασκευή του "Battery" των Metallica, για τους Τέτττιξ (2019) / Ofir Klemperer, "A Love Song" (2007).


Οι Τέτττιξ είναι οι: Ana Chifu (φλάουτο), Ειρήνη Αμανατιάδου (κλαρινέτο), Ρέα Πικίου (φαγκότο), Guido de Flaviis (σαξόφωνο), Σίσσυ Μακροπούλου (άρπα), Κατερίνα Κωνσταντούρου (πιάνο), Mislav Režić (κιθάρα), Σταμάτης Πασόπουλος (ακορντεόν), Παναγιώτης Ζιάβρας (κρουστά), Χάρης Παζαρούλας (κοντραμπάσο), Μιχάλης Παρασκάκης (συνθέτης, φωνή, ακορντεόν), Νίκος Ιωακείμ (συνθέτης), Νίκος Γαλενιανός (συνθέτης) / Συμμετοχή στο "A Love Song" Ofir Klemperer (φωνή) και στο "Havasí" Παναγιώτης Κολιαβασίλης (κρουστά).

Συντελεστές

Καλλιτεχνική διεύθυνση/προγραμματισμός: Μιχάλης Παρασκάκης, Νίκος Ιωακείμ, Νίκος Γαλενιανός
Σχεδιασμός/εκτέλεση παραγωγής: Μιχάλης Παρασκάκης, Νίκος Ιωακείμ
Σκηνοθετική επιμέλεια: Αναστασία Χίντζογλου
Βίντεο: Αναστασία Χίντζογλου, Όλγα Σφέτσα
Φωτισμοί: Ελένη Χούμου
Σκηνικά: Όλγα Σφέτσα
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Info
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
18-19 Οκτωβρίου 2019
Μικρή Σκηνή | 21:00

Εισιτήρια
Κανονικό: 7, 10 €
Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 8 €
Κάτοικος Γειτονιάς, Παρέα 10+ άτομα: 7 €
Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ: 5 €
Ομαδικές κρατήσεις στο [email protected]

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.