Νύχτες Πρεμιέρας με ρετροσπεκτίβα στον Μπερτολούτσι - Αναλυτικά οι ταινίες στο μεγάλο αφιέρωμα

Νύχτες Πρεμιέρας με ρετροσπεκτίβα στον Μπερτολούτσι - Αναλυτικά οι ταινίες στο μεγάλο αφιέρωμα Facebook Twitter
Ο Μπερτολούτσι με τον Μάρλον Μπράντο στα γυρίσματα του «Τελευταίου τανγκό στο Παρίσι».
0

Πλήρης ρετροσπεκτίβα στις ταινίες μυθοπλασίας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι θα παρουσιάσει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, Νύχτες Πρεμιέρας.

Η ρετροσπεκτίβα, με τίτλο «Μπερνάρντο Μπερτολούτσι: Ο τελευταίος ονειροπόλος» που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί από τις 02 ως τις 08 Μαΐου στον κινηματογράφο ΙΝΤΕΑΛ.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας κάνουν λόγο για «έναν κινηματογραφικό φόρο τιμής που απαιτείται να βιωθεί στη μεγάλη οθόνη και κάτω από τις ιδανικότερες συνθήκες προβολής». 

«Ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι ήταν ένας οραματιστής που τόλμησε να αποτυπώσει τα bigger than life όνειρά του σε εικόνες, ένας director αλλά κι ένας auteur, ένας κινηματογραφόφιλος σφοδρής έντασης και πυρηνικής εμβέλειας, ένας θαρραλέος ανατόμος γιγάντιων θεμάτων όπως η Ιστορία, η ψυχανάλυση, η ανθρώπινη φύση, η πολιτική, ο έρωτας κι ο θάνατος και ένας απαράμιλλος κινηματογραφιστής που παρέδιδε υπερπαραγωγές ζηλευτού θεάματος και υψηλής αισθητικής με την ίδια άνεση που σκηνοθετούσε τα πιο διακριτικά δράματα», αναφέρουν οι Νύχτες Πρεμιέρας. 

«Όλα τα παραπάνω ο Ιταλός δημιουργός τα χώρεσε στο ίδιο μεγαλειώδες και σταθερά συναρπαστικό έργο», συνεχίζει η ανακοίνωση προσθέτοντας πως αυτό ακριβώς το έργο επιθυμεί να τιμήσει η ρετροσπεκτίβα που οργανώνει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.

Σημειώνεται πως όλες τις ταινίες του Μπερτολούτσι θα προβληθούν από κόπιες των 35mm, εκτός από τον ψηφιακό «Τελευταίο Αυτοκράτορα» ο οποίος θα προβληθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε τρεις διαστάσεις (3d).

Αναλυτικά οι ταινίες της ρετροσπεκτίβας:

Βίαιος θάνατος | La commare secca (1962)
Πριν την επανάσταση | Prima della rivoluzione (1964)
Σωσίας | Partner (1968)
Η στρατηγική της αράχνης | Strategia del ragnο (1970)
Ο κομφορμίστας | Il conformista (1970)
Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι | Ultimo tango a Parigi (1972)
1900 | Novecento (1976)
To φεγγάρι | La luna (1979)
Η τραγωδία ενός γελοίου ανθρώπου | La tragedia di un uomo ridicolo (1981)
Ο τελευταίος αυτοκράτορας 3D | The Last Emperor 3D (1987)
Tσάι στη Σαχάρα | The Sheltering Sky (1990)
Ο μικρός Βούδας | Little Buddha (1993)
Κλεμμένη ομορφιά | Stealing Beauty (1996)
Η πολιορκία μιας γυναίκας | Besieged (1998)
Οι ονειροπόλοι | The Dreamers (2003)
Εγώ και εσύ | Me and You (2012)

Το αφιέρωμα συνδιοργανώνεται από την Πρεσβεία της Ιταλίας, το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο της Αθήνας, το Ινστιτούτο Λούτσε Τσινετσιτά και από τον Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

To αφιέρωμα εντάσσεται στο «Εαρινό Πρόγραμμα» της πολιτιστικής πρωτοβουλίας Tempo Forte Ιtalia – Ελλάδα 2019.

Το Tempo Forte Ιtalia – Ελλάδα 2019 αποτελεί μια πρωτοβουλία που διοργανώνει η Πρεσβεία της Ιταλίας στην Αθήνα, σε συνεργασία με ελληνικούς και ιταλικούς θεσμούς, ιδρύματα, καλλιτέχνες και λάτρεις του πολιτισμού με σκοπό να μεταφέρει «περισσότερη Ιταλία στην Ελλάδα και περισσότερη Ελλάδα στην Ιταλία».

Πληροφορίες:


Κινηματογράφος ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (στάση μετρό Πανεπιστήμιο) 
Τηλ.: 2103826720

Εισιτήρια: 5,00 Ευρώ
Κάρτες διαρκείας των 6 προβολών: 19,00 Ευρώ
Είσοδος Ελεύθερη, με την επίδειξη της κάρτας τους, σε ανέργους και άτομα με αναπηρία.

Προπώληση Εισιτηρίων: viva.gr


Σημείωση: στον κινηματογράφο ΙΝΤΕΑΛ θα διατίθενται εισιτήρια από την Πέμπτη, 02 Μαΐου 2019.

Η Πρεμιέρα του αφιερώματος θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 2 Μαΐου στις 19:30 στον κινηματογράφο Ιντεάλ.

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.