Massive Attack: «Έχουμε απόλυτη πίστη στην επόμενη γενιά»

Massive Attack: «Έχουμε απόλυτη πίστη στην επόμενη γενιά» Facebook Twitter
Ίδιοι και απαράλλαχτοι φαίνονται οι δύο εναπομείναντες κεντρικοί άξονες του γκρουπ, ο Grant Marshall (Daddy G) και ο Robert Del Naja (3D) δεξιά, στα 59 και τα 54 τους αντίστοιχα.
0

Στο πλαίσιο της μεγάλης περιοδείας τους ανά τον πλανήτη (η οποία δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνει τη χώρα μας) με κεντρικό σημείο αναφοράς το άλμπουμ τους Mezzanine που κυκλοφόρησε πριν από 21 χρόνια, οι Massive Attack – ένα από τα πιο σημαντικά αλλά και τα πιο δημοφιλή γκρουπ των τελευταίων δεκαετιών και μάλιστα σε μια ευρύτατη γκάμα κοινού που περιλαμβάνει όλες σχεδόν τις συνομοταξίες και τις φυλές – μίλησαν πριν λίγες μέρες στον Guardian για την παρούσα «κατάστασή» τους στο πολιτισμικό στερέωμα.

Ίδιοι και απαράλλαχτοι φαίνονται πάντως οι δύο εναπομείναντες κεντρικοί άξονες του γκρουπ, ο Robert Del Naja (3D) και ο Grant Marshall (Daddy G) στα 54 και τα 59 τους αντίστοιχα. Το μεγαλύτερο μέρος του λόγου στην συνέντευξη ανήκει βέβαια στον πάντα στοχαστικό Del Naja, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων...

Για το πρόβλημα με τη νοσταλγία

«Έχω πάψει προ πολλού να νιώθω νοσταλγία επειδή είναι σα να φαντάζομαι τον εαυτό μου σ' ένα αόριστο μέλλον να κοιτάζει διαρκώς πίσω, κι αυτό με φρικάρει. Με πιάνει ένας ίλιγγος κατά τον οποίο δεν σκέφτομαι τόσο το παρελθόν όσο το πώς θα νιώθω σε δέκα χρόνια».

Massive Attack: «Έχουμε απόλυτη πίστη στην επόμενη γενιά» Facebook Twitter
Στινιότυπο από την πρόσφατη συναυλία των Massive Attack στο Άμστερνταμ

 

Για τις απρόβλεπτες ζωντανές εμφανίσεις

«Θέλω να είναι όσο το δυνατόν πιο απρόβλεπτες και συμπαγείς συγχρόνως οι ζωντανές μας εμφανίσεις. Αυτό είναι το νόημα. Ούτε κλισέ, ούτε κουβεντούλα με το κοινό... Φαντάσου να πας να δεις μια θεατρική παράσταση και στη μέση του έργου να στρέφονται οι πρωταγωνιστές προς το κοινό και να το ρωτάνε «περνάτε καλά;». Πρέπει να υπάρχει κάποιου είδους προσωπικό δημιουργικό ρίσκο όπου δεν ξέρεις τι θα συμβεί. Πρέπει να υπάρχει μια εμπειρία αποπροσανατολισμού τόσο για μας όσο το κοινό...»

Για την αναξιοπιστία της μνήμης

«Βρίσκω κάπως τρομακτικό το γεγονός ότι όλοι θυμούνται διαφορετικά τα πράγματα, όλοι έχουν αυστηρά επιλεκτική μνήμη. Όταν τίθεται σε λειτουργία η μνήμη, το μυαλό πρέπει να ανασκευάσει κάθε φορά το σκηνικό από την αρχή, ξανά και ξανά μέχρι που καθίσταται εντελώς αναξιόπιστη αυτή η αναπαράσταση».

Για την κυριαρχία της διάσπασης προσοχής

«Εξακολουθεί να με ελκύει η ιδέα του άλμπουμ, αγοράζω ακόμα συνέχεια αλλά είναι μηχανική πλέον η διαδικασία. Απλά κλικάρεις 'add', έτσι δεν είναι; Και μετά σπανίως κάθεσαι να το ακούσεις ολόκληρο. Πότε ακούει κανείς πια ολόκληρα άλμπουμ; Στο αυτοκίνητο ίσως ή αν έχεις πολύ χρόνο. Είναι ένας άλλος κόσμος πια όσον αφορά στη συγκέντρωση. Το μεγαλύτερο εμπόρευμα πλέον είναι η διάσπαση προσοχής. Η πληροφορία είναι ό,τι ήταν το πετρέλαιο. Κατοικεί στο κεφάλι σου. Εκεί βρίσκεται η αξία αλλά εκεί βρίσκεται επίσης και η πίεση...»

Για την εμπιστοσύνη στις νεότερες γενιές

«Έχω απόλυτη πίστη στην επόμενη γενιά. Ειδικά σε ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή αλλά και για τον τρόπο που χειρίζονται τα social media κινητοποιώντας κόσμο. Οι μεγαλύτερες γενιές – η δική μου γενιά – είναι πλέον το πρόβλημα από τη στιγμή που αρνούνται τις αλλαγές... Φαίνομαι συχνά σα να είμαι προφήτης του ζόφου, αλλά στην πραγματικότητα είμαι μάλλον αισιόδοξος».

Για το τέλος του ηδονιστικού και ανέμελου lifestyle

«Στην πραγματικότητα ποτέ δε νομίζεις ότι έχεις μεγαλώσει αφού το μυαλό και η προσωπικότητά σου φαίνονται να παραμένουν ίδια. Μόνο το σώμα σου στο θυμίζει. Είναι αδύνατον να συντηρήσεις τοι ίδιο ηδονιστικό και ανέμελο lifestyle από μια ηλικία και μετά. Υπάρχει μια γεωμετρική επιβράδυνση στις λειτουργίες. Αν έκανα ένα άγριο ξενύχτι σήμερα, θα χανόταν μετά όλη η υπόλοιπη εβδομάδα. Οπότε τα έχω ξεχάσει αυτά, τελείωσαν, τα χόρτασα».

Με στοιχεία από τον Guardian

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.