Η «Γέννηση της Αφροδίτης», έργο του Ιταλού καλλιτέχνη της Αναγέννησης, Σάντρο Μποτιτσέλι είναι πανταχού παρούσα από τότε που έγιναν τα αποκαλυπτήριά της, τον 15ο αιώνα.


Η Beyoncé, η Lady Gaga, η Reebok, η Adobe Illustrator και ο φωτογράφος Ντέιβιντ ΛαΣαπέλ, είναι μερικοί απ' όσους πρόσφατα φρόντισαν ώστε το ήδη πασίγνωστο έργο ζωγραφικής το οποίο εκτίθεται το Μουσείο Ουφίτσι στη Φλωρεντία, να γίνει γνωστότερο στο νεότερο κοινό της ποπ κουλτούρας.

 

View this post on Instagram

Sir Carter and Rumi 1 month today. ??❤️??????????

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

 

 

Το έργο, που πιστεύεται ότι είχε παραγγελθεί από μέλος της οικογένειας των Μεδίκων, είναι τόσο όμορφο που φαίνεται να συνδέεται με την καρδιακή προσβολή που υπέστη ένας Ιταλός επισκέπτης.


Ο 70χρονας άνδρας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου τώρα βρίσκεται σε στάδιο ανάρρωσης, αφού τέσσερις γιατρούς τον συνέφεραν με τη βοήθεια απινιδωτή.


Το επεισόδιο, σύμφωνα με το Wmagazine, συνέβη την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ένας άλλος επισκέπτης του μουσείου είχε υποστεί επιληπτική κρίση, όταν βρέθηκε απέναντι στην Αφροδίτη και στο μεγαλείο της.

 

Και οι δύο ήταν υπέφεραν από το γνωστό σύνδρομο Σταντάλ (Stendhal Syndrome).

 

Ο πρώτος ασθενής, ο οποίος έδωσε το όνομά του στο σύνδρομο, είχε αναφέρει αίσθημα παλμών όταν αντίκρισε τη Βασιλική του Τίμιου Σταυρού και άλλα μεγαλοπρεπούς ομορφιάς δημιουργήματα στη Φλωρεντία.

 

Sandro Botticelli, Birth of Venus, 1482 III, 1984
Sandro Botticelli, Birth of Venus, 1482 III, 1984

 

Susan Davis, May 25, 1992, 1992. © Susan Davis and The New Yorker. Courtesy of The New Yorker.
Susan Davis, May 25, 1992, 1992. © Susan Davis and The New Yorker. Courtesy of The New Yorker.
Roz Chast, Venus on the Beach, August 4, 2014. © Roz Chast and The New Yorker. Courtesy of The New Yorker.
Roz Chast, Venus on the Beach, August 4, 2014. © Roz Chast and The New Yorker. Courtesy of The New Yorker.


Είναι γνωστό επίσης ως «υπερκουλτουραιμία» ή σύνδρομο της Φλωρεντίας, καθώς ορισμένοι πιστεύουν ότι η καλλιτεχνική ομορφιά και η πολιτιστική σημασία της πόλης ευθύνονται για τα συναισθήματα που προκαλούνται στους επισκέπτες, τα οποία είναι τόσο συγκλονιστικά, που σωματοποιούνται και επιφέρουν άγχος, ζάλη, ταχυκαρδία, λιποθυμία και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και παραισθήσεις.


Παρ' όλο που ο διευθυντής του Μουσείου, Eike Schmidt, κατέστησε σαφές στην ιταλική εφημερίδα "Corriere della Sera" ότι δεν είναι «γιατρός», διατύπωσε την ιατρική του γνώμη για το θέμα.

 

«Το μόνο που γνωρίζω είναι ότι η επίσκεψη σε ένα Μουσείο όπως το δικό μας, το οποίο είναι γεμάτο αριστουργήματα, μπορεί ασφαλώς να προκαλέσει συναισθηματικό, ψυχολογικό και ακόμη και σωματικό άγχος».

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ