Απεργία την Πρωτομαγιά

Μια πολυμορφική παράσταση στη Στέγη μάς καλεί να αναστοχαστούμε τον έρωτα

Μια πολυμορφική παράσταση στη Στέγη μάς καλεί να αναστοχαστούμε τον έρωτα Facebook Twitter
Φωτο: Κωστής Φωκάς
0

Ο Κυριάκος Χατζηιωάννου θέτει γόνιμα και αναπάντητα ερωτήματα γύρω από τη διαχρονικότητα του ερωτικού φαινομένου στο τρίτο μέρος της χορογραφικής σπουδής του, «Erotikon / Higher States, part 3», που παρουσιάζεται από 18 έως 20 Ιανουαρίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.


Πόσο έχει αλλάξει η αντίληψή μας γύρω από τον έρωτα, την εποχή των social media και των dating apps; Σε ποιον βαθμό έχουν αναθεωρηθεί οι ερωτικές και σεξουαλικές παραστάσεις; Πότε ο έρωτας γίνεται πεδίο συγκρούσεων ή εντάσεων γύρω από αυτό που η εκάστοτε κοινωνία θεωρεί «κανονικό»;


Χρησιμοποιώντας μια σειρά αναλυτικών εργαλείων και επιτελεστικών τεχνικών, όπως το τραγούδι, τον φιλοσοφικό λόγο και την κίνηση, ο χορογράφος επιχειρεί να συνθέσει μια γλώσσα που να σωματοποιεί και να ενσωματώνει τις ανεξερεύνητες πτυχές στο πεδίο των καθημερινών ανθρώπινων σχέσεων.


Μπορούμε ακόμη να μιλάμε για έρωτα; Ποιες δυνατότητες ή σιωπηρές αντιστάσεις της κοινωνίας εκφράζονται μέσα από τη θεματική του; Αντλώντας από το έργο «Αποσπάσματα του ερωτικού λόγου» του Roland Barthes, το «Erotikon» επιχειρεί να «αγγίξει» διευρυμένες έννοιες του έρωτα, να παρουσιάσει προσωπικές και ενδόμυχες εμπειρίες, να ανακαλέσει μνήμες και να προσφέρει στιγμές παρηγοριάς.


Μια πολυμορφική παράσταση, «ωδή» στον έρωτα ή σε ό,τι απέμεινε από αυτόν. Ισορροπώντας μεταξύ θεωρίας και βιωμένου λόγου, ποιητικής γλώσσας και κίνησης, το «Erotikon» μάς καλεί να αναστοχαστούμε τον έρωτα.

Μια πολυμορφική παράσταση στη Στέγη μάς καλεί να αναστοχαστούμε τον έρωτα Facebook Twitter
Φωτο: Κωστής Φωκάς


Ο Κυριάκος Χατζηιωάννου είναι απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης Αθηνών και του Τμήματος Θεατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Gießen, με μεταπτυχιακό στη χορογραφία και την περφόρμανς. Τα τελευταία 12 χρόνια είχε αρχικά τη βάση του στο Βερολίνο της Γερμανίας και τη Βασιλεία της Ελβετίας.


Πολυσχιδής καλλιτέχνης, μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στη χορογραφία, την έρευνα και τη διδασκαλία. Το 2012, δημιούργησε την ομάδα του Antibodies, μια πλατφόρμα καλλιτεχνών, ακαδημαϊκών και ερευνητών, που λειτουργούν και συνεργάζονται στον τομέα της τέχνης, της έρευνας και της ψυχαγωγίας.


Οι δουλειές του συνενώνουν στοιχεία από διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία, υπερβαίνοντας στεγανά και μονολιθικές αντιλήψεις για την τέχνη του χορού, όπως κάνει στην περίπτωση του «Higher States», που προσεγγίζει υπερβατικές συνειδησιακές καταστάσεις και για το οποίο βραβεύτηκε το 2017 με το June Johnson Dance Prize από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Πολιτισμού / Μπιενάλε Κρατικών Βραβείων Χορού.


Πέρα από τις συνεργασίες του με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού και τη σημαντική υποστήριξη από το Ελβετικό Συμβούλιο Τεχνών ProHelvetia για τη χορογραφική του έρευνα ως associated artist σε συνεργασία με το θέατρο Kaserne (Basel), ο Χατζηιωάννου εξακολουθεί να πειραματίζεται και ως περφόρμερ, τόσο σε δικά του έργα όσο και στις συνεργασίες του με εικαστικούς καλλιτέχνες, κινηματογραφιστές, αλλά και χορογράφους διεθνούς εμβέλειας.


Αυτές τις εμπειρίες και τους πειραματισμούς ενσωματώνει και στη δική του γραφή, η οποία άλλοτε κλίνει προς τον κινηματογράφο και την καλλιτεχνική περφόρμανς και άλλοτε πάλι προς ένα είδος φουτουριστικής τελετουργίας, για να αποκαλύψει απωθημένες ή άγνωστες πτυχές της σωματικότητας.


Info

Erotikon / Higher States, part 3

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Εκθεσιακός χώρος

Λεωφόρος Συγγρού 107, Αθήνα. Τηλέφωνο: 210 9005800

18 - 20 Ιανουαρίου 2019, 21:00

Εισιτήρια: 5 - 15 ευρώ

Culture
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.