Σπάνιο έργο του Ρέμπραντ πωλήθηκε σε δημοπρασία προς 9 εκ. λίρες

Σπάνιο έργο του Ρέμπραντ πωλήθηκε σε δημοπρασία προς 9 εκ. λίρες Facebook Twitter
0

Ένας σπάνιος πίνακας του Ρέμπραντ, υπό τον τίτλο «Σπουδή κεφαλής νεαρού άνδρα», πωλήθηκε σε δημοπρασία του Sotheby's την Πέμπτη, δίνοντας δραματικό τόνο στην όλη διαδικασία και χαρίζοντας στιγμές αγωνίας στους συμμετέχοντες σ' αυτήν, καθώς το έργο πωλήθηκε προς 9.480.800 λίρες. 

Σημειώνεται ότι η αρχική εκτίμηση για το έργο βρισκόταν γύρω στα 6,7 εκ. λίρες, ενώ κατά την ίδια δημοπρασία πωλήθηκαν σημαντικά έργα και άλλων σπουδαίων της ολλανδικής σχολής, όπως ο Anthony van Dyck, ο Jan Brueghel και ο Jacob van Ruisdael, φτάνοντας το ποσό των πωλήσεων της συγκεκριμένης βραδιάς να διαμορφώνεται στα 30.209.550 λίρες.

Υπενθυμίζεται ότι στη «Σπουδή κεφαλής νεαρού άνδρα», πίνακα ηλικίας 400 ετών, τον προηγούμενο μήνα είχε γίνει γνωστό ότι εντοπίστηκαν δακτυλικά αποτυπώματα, που πιστεύεται πως ανήκουν στον Ρέμπραντ.

Παρότι είναι αδύνατο να εξακριβωθεί το ότι  τα αποτυπώματα ανήκουν στον Ρέμπραντ, ο οποίος είναι διάσημος για τα πορτρέτα του και τη χρήση του φωτός και σκιάς, οι ειδικοί πιστεύουν πως πρόκειται «για τα μόνα γνωστά δακτυλικά αποτυπώματα του Ολλανδού δασκάλου».

Τα αποτυπώματα ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια τεχνικού ελέγχου εξέτασης και αποκατάστασης, που συμπεριλάμβανε αναλύσεις χρωστικών και υπέρυθρη απεικόνιση, λίγο πριν το έργο εκτεθεί στις ΗΠΑ και τον Λούβρο, την περίοδο 2011 - 12.

Ο Τζωρτζ Γκόρντον, επικεφαλής του τμήματος «Old Master Paintings» του οίκου Sotheby's που δημοπράτησε το έργο έκανε λόγο για μια «εξαιρετική ανακάλυψη».

«Συχνά βρίσκεις αποτυπώματα στο ζωγραφικό βερνίκι, αλλά δεν είναι κάτι ενδιαφέρον. Αυτό βρίσκεται στην αυθεντική μπογιά. Το γεγονός δείχνει πως ο Ρέμπραντ ήταν χαρούμενος με τον πίνακα πριν στεγνώσει ακόμα. Τον ζωγράφισε πολύ γρήγορα», εξηγεί ο ίδιος. 

Την ίδια στιγμή, ο Μικέλ φαν ντε Λαρ, συντηρητής στο Άμστερνταμ που βοήθησε στην καθοδήγηση της έρευνας είπε πως το έργο ολοκληρώθηκε σε ένα ποζάρισμα. «Η ανακάλυψη των αποτυπωμάτων είναι ένα επιπλέον κριτήριο για την ταχύτητα με την οποία το έργο πιθανότατα να ολοκληρώθηκε και μας παρέχει με νέα στοιχεία για τη σύνθετη, αλλά ταχεία τεχνική ζωγραφικής του Ρέμπραντ.»

Το έργο απεικονίζει το μοντέλο του ζωγράφου ως τον Ιησού, με τα χέρια του σε στάση προσευχής και έχει επαινεθεί για την ικανότητα του Ρέμπραντ να αποδίδει ανθρώπινα συναισθήματα.

Κοιτάζοντας την τεχνική που έχει απεικονιστεί το κεφάλι με κλίση προς τα πάνω και τα χέρια ενωμένα, είναι πιθανόν ο Ρέμπραντ να είχε οραματιστεί αυτή την απεικόνιση του Ιησού σε νεαρή ηλικία, ωστόσο ανεξαρτήτως της τελικής του πρόθεσης αυτή η σπουδή να αποδεικνύει σήμερα την αξεπέραστη γνώση του για το χειρισμό του χρώματος και την ικανότητά του να αποδίδει ανθρώπινα συναισθήματα.

Σύμφωνα και με τον διακεκριμένο ιστορικό Τέχνης, Jacob Rosenberg αυτός ο πίνακας αποδεικνύει οτι ο Ρέμπραντ «κινήθηκε ένα βήμα πιο μακριά από την πραγματικότητα προς μια πιο εξιδανικευμένη έκφραση της ήπιας ταπεινότητας. Αλλά η μετάβαση του Ρέμπραντ από το ρεαλιστικό στο φανταστικό είναι τόσο λεπτή, που είναι σχεδόν αδύνατο να υπάρξει μία διαχωριστική ανάμεσά τους». 

Με στοιχεία από Sothebys.com

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.