Η γκαλερί Citronne εγκαινιάζει τον αθηναϊκό της χώρο με το έργο γλυπτικής «Mappemonde» του Γιώργου Λάππα

Η γκαλερί Citronne εγκαινιάζει τον αθηναϊκό της χώρο με το έργο γλυπτικής «Mappemonde» του Γιώργου Λάππα Facebook Twitter
Το «Mappemonde» παρουσιάζεται ως ένα οροθετημένο, «εγκιβωτισμένο» πεδίο μνήμης, το οποίο με την σειρά του «εγκιβωτίζεται» στην μνήμη μιας αστικής κατοικίας.
0

Με την έκθεση του Γιώργου Λάππα (1950 -2016) «Εγκιβωτισμός – Mappemonde», η γκαλερί Citronne εγκαινιάζει τον αθηναϊκό της χώρο στο Κολωνάκι, την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου στις 7.00 μ.μ., παρουσιάζοντας μία διαφορετική πρόταση εικαστικού χώρου.

  

Η επιδίωξη της γκαλερί Citronne είναι να επιτύχει τη σύνθεση ανάμεσα στο τοπικό και το παγκόσμιο, αξιοποιώντας τα δίκτυα που συνδέουν την ελληνική πρωτεύουσα με τη Διασπορά και την παγκόσμια καλλιτεχνική δημιουργία. Προβάλλει έργα με αντοχή στον χρόνο, με λειτουργία στον χώρο, δηλαδή έργα των οποίων η συμβολική υπερβαίνει τα όρια του χρόνου και του χώρου.

Με αυτό το πνεύμα επανέρχεται στην γκαλερί το «Mappemonde», ο Χάρτης του Κόσμου, ένα από τα περισσότερο γνωστά και σημαντικά έργα της ελληνικής μεταπολεμικής γλυπτικής, τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο και μετά την ολοκλήρωσή του στο Aperto της 43ης Μπιενάλε της Βενετίας.  

Η γκαλερί Citronne εγκαινιάζει τον αθηναϊκό της χώρο με το έργο γλυπτικής «Mappemonde» του Γιώργου Λάππα Facebook Twitter
Γιώργος Λάππας

Το «Mappemonde» παρουσιάζεται ως ένα οροθετημένο, «εγκιβωτισμένο» πεδίο μνήμης, το οποίο με τη σειρά του «εγκιβωτίζεται» στην μνήμη μιας αστικής κατοικίας. Πρόκειται για μια χαρτογράφηση, μια γλυπτική αφήγηση, η οποία ανάγεται σε προσωπικά βιώματα, αλλά ταυτόχρονα ανοίγεται σε μια πανανθρώπινη κλίμακα.

Η Τατιάνα Σπινάρη - Πολλάλη, ιδιοκτήτρια της γκαλερί και εκ των επιμελητών της έκθεσης σημειώνει: «Το “Mappemonde” είναι ασφαλώς μια εμβληματική δημιουργία. Για τον ίδιο τον καλλιτέχνη ενέχει ένα ειδικό βάρος καθώς, με αφετηρία την προσωπική του ιστορία, επεκτείνεται στην Ιστορία της Ανθρωπότητας. Στο έργο αυτό αποτυπώνεται μια στάση ζωής, σκέψης και πρόσληψης του κόσμου, δηλαδή η προσωπικότητα του δημιουργού».

Όπως επισημαίνει ο συνεπιμελητής της έκθεσης Γιώργος Τζιρτζιλάκης, «το Mappemonde, είναι έργο μυστικιστικού χαρακτήρα, μια μικρογραφία ενός κόσμου που στον πυρήνα του βρίσκεται το ζήτημα της ταξινόμησης. Καθιστά τον Λάππα έναν σύγχρονο γλύπτη μυθολόγο, ο οποίος στην περίπτωση αυτή δεν σμιλεύει, αλλά κατασκευάζει, χαράσσει, κόβει και προπάντων συναρμολογεί».

  

Η γκαλερί Citronne εγκαινιάζει τον αθηναϊκό της χώρο με το έργο γλυπτικής «Mappemonde» του Γιώργου Λάππα Facebook Twitter
Η ζωή του καλλιτέχνη καθορίστηκε από τα αναρίθμητα ταξίδια του.

Ο Γιώργος Λάππας ως Έλληνας της διασποράς χρησιμοποιεί έντονα τη γεωγραφία και τη χαρτογράφηση στο έργο του, μέσα στο οποίο τα τοπία μετατρέπονται σε χάρτη του κόσμου.

Η ζωή του καθορίστηκε εντός των αναρίθμητων ταξιδιών του, ξεκινώντας από τον τόπο της γέννησής του το 1950 στο Κάιρο της Αιγύπτου. Το 1958 η οικογένειά του μετακινείται στην Ελλάδα όπου ο καλλιτέχνης ολοκληρώνει τις γυμνασιακές του σπουδές στην Αθήνα.

Από το 1969 ως το 1973 σπουδάζει κλινική ψυχολογία στο Reed College στο Portland του Όρεγκον στην Αμερική. Εκεί ασχολείται με την έρευνα, όπου συμμετέχει σε ψυχιατρικά προγράμματα στις κλινικές του Σάλεμ στο Όρεγκον, στο Σαν Φρανσίσκο και Σαν Ντιέγκο στην Καλιφόρνια.

Το 1974 ως υπότροφος του Watson Foundation ταξιδεύει στην Ινδία συλλέγοντας ντοκουμέντα για την ινδική γλυπτική και αρχιτεκτονική. Ταξιδεύει στο Αφγανιστάν και την Περσία.

Η γκαλερί Citronne εγκαινιάζει τον αθηναϊκό της χώρο με το έργο γλυπτικής «Mappemonde» του Γιώργου Λάππα Facebook Twitter
Εικόνα από το «Μυστικό Βιβλίο» του Γιώργου Λάππα.

Το 1975 φοιτά στο Architectural Association School of Architecture στο Λονδίνο και συνεχίζει τις σπουδές του με εκπαιδευτικό σεμινάριο στην Ιταλία. Από το 1976 ως το 1981 φοιτά στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δασκάλους τους Γιάννη Παππά και Γιώργο Νικολαΐδη και αποφοιτά με άριστα 10 από τη σχολή.

Το 1984 παίρνει υποτροφία του γαλλικού κράτους για την École nationale supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι, όπου σπουδάζει Γλυπτική. Το 1986-87 εργάζεται στη Γαλλία και στην Αγγλία. Το 1991 με υποτροφία του Fondation Cartier βρίσκεται στο Jouy-en- Josas.

Από το 1987 ως το 2016 διδάσκει στη βαθμίδα του Καθηγητή στο τμήμα Γλυπτικής της Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα, εισάγοντας μία εντελώς καινούρια και ριζοσπαστική μέθοδο για την εκπαίδευση των νέων καλλιτεχνών.

Ενδιαμέσως συνεχίζει τα ταξίδια του, στον Καναδά, την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Ρωσία, τις Η.Π.Α., τη Βραζιλία, την Κορέα και σε όλη την Ευρώπη.

Η γκαλερί Citronne εγκαινιάζει τον αθηναϊκό της χώρο με το έργο γλυπτικής «Mappemonde» του Γιώργου Λάππα Facebook Twitter
Ο Γιώργος Λάππας ως Έλληνας της διασποράς χρησιμοποιεί έντονα τη γεωγραφία και τη χαρτογράφηση στο έργο του, μέσα στο οποίο τα τοπία μετατρέπονται σε χάρτη του κόσμου.

Info

Εγκιβωτισμός – Mappemonde

Γκαλερί Citronne – Αθήνα

Πατριάρχου Ιωακείμ 19, 4ος όροφος, Αθήνα. Τηλέφωνο: 210 7235226

Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018, 19:00

Διάρκεια Έκθεσης: 29 Νοεμβρίου 2018 – 28 Φεβρουαρίου 2019

Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00 -15.00 &17.00–20.00 / Τετάρτη: 11.00-15.00 / Σάββατο: 11.00 –14.00

Είσοδος ελεύθερη

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.