Απεργία την Πρωτομαγιά

Μια Γερμανίδα έστειλε ταχυδρομικώς στην ελληνική πρεσβεία ψηφιδωτά που είχε «αποσπάσει» από αρχαιολογικούς χώρους

Μια Γερμανίδα έστειλε ταχυδρομικώς στην ελληνική πρεσβεία ψηφιδωτά που είχε «αποσπάσει» από αρχαιολογικούς χώρους Facebook Twitter
0

Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου που εξέδωσε το Υπουργείο Πολιτισμού μια Γερμανίδα έστειλε ταχυδρομικώς στην Πρεσβεία της Ελλάδας τμήματα ψηφιδωτών που είχαν αποσπαστεί από ελληνικούς αρχαιολογικούς χώρους.

Στις 10 Οκτωβρίου 2018 επαναπατρίστηκαν από τη Γερμανία τρία τμήματα ψηφιδωτών δαπέδων, τα οποία εστάλησαν ταχυδρομικώς στην Ελληνική Πρεσβεία στο Βερολίνο από γερμανίδα πολίτη. Κατά δήλωσή της τα δύο εξ αυτών προέρχονται από τη Δήλο και το τρίτο από τη Βιβλιοθήκη του Αδριανού στην Αθήνα και είχαν αποσπαστεί από τους χώρους κατά τη δεκαετία του 1960.

Από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τις αρμόδιες Υπηρεσίες διαπιστώθηκε ότι τα τμήματα ψηφιδωτών από τη Δήλο, διαστάσεων 7Χ8 εκ., προέρχονται κατά πάσα πιθανότητα από το δάπεδο ελληνιστικής οικίας, ενώ το τμήμα ψηφιδωτού από τη Βιβλιοθήκη του Αδριανού, διαστάσεων 10Χ9 εκ., προέρχεται από το δάπεδο του τετρακόγχου οικοδομήματος που χρονολογείται στον 5ο αι. μ.Χ.

Μετά τον επαναπατρισμό τους, τα τμήματα των ψηφιδωτών παραδόθηκαν, με ενέργειες του αρμόδιου Τμήματος Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών (Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών, Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς), στις Εφορείες Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και Πόλης Αθηνών, στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται οι αρχαιολογικοί χώροι από τους οποίους αποσπάστηκαν. 

Culture
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.