Έκθεση στο Εβραϊκό Μουσείο της Βιέννης τιμά την «πρωτοπόρο της ομορφιάς» Έλενα Ρουμπινστάιν

Έκθεση στο Εβραϊκό Μουσείο της Βιέννης τιμά την «πρωτοπόρο της ομορφιάς» Έλενα Ρουμπινστάιν Facebook Twitter
0

Η Έλενα Ρουμπινστάιν δεν έφερε μόνο την επανάσταση στη βιομηχανία καλλυντικών ομορφιάς, αλλά ήταν πρωτοπόρος της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Μία νέα έκθεση στο Εβραϊκό Μουσείο της Βιέννης (Judenplatz Museum) τιμά την «εφευρέτρια της ομορφιάς», η οποία πέθανε το 1965.

Στην ηλικία των 16 ετών, η Έλενα Ρουμπινστάιν (Helena Rubinstein) έφυγε από την Κρακοβία, εγκαταστάθηκε αρχικά στη Βιέννη και στη συνέχεια στην Αυστραλία, όπου ίδρυσε μια παγκόσμια αυτοκρατορία καλλυντικών χωρίς καμία βοήθεια.


Η εταιρεία της είχε σύντομα 100 καταστήματα σε 14 χώρες και περίπου 30.000 υπαλλήλους. Η Κρακοβία, η Βιέννη, η Μελβούρνη, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Νέα Υόρκη και το Τελ Αβίβ είναι τα σημαντικότερα στάδια της ζωής της.


Η έκθεση «Helena Rubinstein: The pioneer of beauty» (Έλενα Ρουμπινστάιν: Η πρωτοπόρος της ομορφιάς) ακολουθεί το ταξίδι της ως μετανάστριας που κατακτά τις ηπείρους, καταρρίπτει τις συμβάσεις και επικεντρώνεται στον αγώνα για την ανεξαρτησία των γυναικών.

Έκθεση στο Εβραϊκό Μουσείο της Βιέννης τιμά την «πρωτοπόρο της ομορφιάς» Έλενα Ρουμπινστάιν Facebook Twitter
Στο σαλόνι του σπιτιού της, πέντε χρόνια μετά την ίδρυση του Helena Rubinstein Foundation.


Στην έκθεση παρουσιάζονται 300 εκθέματα, φωτογραφίες, καλλυντικά προϊόντα, βιβλία, περιοδικά, άρθρα εφημερίδων, το φόρεμα από δαντέλα που σχεδίασε για εκείνη, ο Κριστιάν Ντιορ, βίντεο με συνεντεύξεις της κ.ά. Η έκθεση εστιάζει στην πορεία της στη Βιέννη δείχνοντας πόσο επιδέξια αξιοποίησε σε τοπικό επίπεδο το δίκτυο καλλιτεχνών με το οποίο είχε στενούς δεσμούς και τις επιχειρηματικές της δεξιότητες .

Το 1932 άνοιξε ένα σαλόνι ομορφιάς στην οδό Kohlmarkt 8 στη Βιέννη. Επίσης, ανέλαβε την παραγωγή της αδιάβροχης μάσκαρα που εφευρέθηκε από τη Βιεννέζα τραγουδίστρια Helene Winterstein-Kambersky, τη μάσκαρα που ήταν ανθεκτική στη βροχή ή στη θερμότητα. Η «αδιάβροχη μάσκαρα» παρουσιάστηκε στην Παγκόσμια Έκθεση της Νέας Υόρκης το 1939 με παράσταση μπαλέτου μέσα στο νερό για να έχει μεγάλη απήχηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.


Σε μια εποχή που τα καλλυντικά δεν ήταν θέμα συζήτησης και το μακιγιάζ αποδοκιμαζόταν, προώθησε την ιδέα της ότι κάθε γυναίκα θα μπορούσε να ανακαλύψει την ατομική της ομορφιά και να την αξιοποιήσει. Η Ρουμπινστάιν ήταν ακλόνητα πεπεισμένη ότι με αυτόν τον τρόπο, οι γυναίκες θα αποκτούσαν μια αίσθηση αυτεπίγνωσης.


Όταν μετανάστευσε στην Αυστραλία, αρχικά εργάστηκε ως γκουβερνάντα. Άρχισε να πουλά κρέμες που εισάγονταν από την Πολωνία και ίδρυσε το πρώτο σαλόνι ομορφιάς. Για να εξελίξει τα προϊόντα της παρέδωσε την επιχείρηση στις δύο αδελφές της και έφυγε για το Παρίσι.


Το 1912 εφηύρε το πρώτο σύστημα αναγνώρισης τύπου δέρματος. Δημιούργησε σαλόνια ομορφιάς στο Παρίσι και το Λονδίνο. Παντρεμένη και με δύο παιδιά, το 1914 μετανάστευσε στις ΗΠΑ, όπου συνέχισε να βελτιώνει τη δική σειρά καλλυντικών, η οποία από το 1920 έφερε το όνομά της.


Υποστήριζε τις τέχνες και τις επιστήμες, δημιούργησε ένα ταμείο υποστήριξης φοιτητών τέχνης και χρηματοδότησε το Pavilion Helena Rubinstein, μουσείο σύγχρονης τέχνης στο Τελ Αβίβ. Δημιούργησε τη σχολή χημείας στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης και το 1953 το Ίδρυμα Helena Rubinstein, το οποίο συνεχίζει να υποστηρίζει σήμερα τις γυναίκες επιστήμονες.


Η Ρουμπινστάιν διατηρούσε φιλική σχέση με τον Πικάσο και άλλους καλλιτέχνες εκείνης της εποχής και τους χρηματοδοτούσε, ήταν συλλέκτρια έργων τέχνης. Η συλλογή της περιελάμβανε πολυάριθμα έργα τέχνης των Ρενουάρ, Νταλί, Κλέε, Μαξ Έρνστ, Σαγκάλ, Ντεγκά, Ντε Κίρικο κ.α.


Τα έργα τέχνης από τη συλλογή της παρουσιάστηκαν σε διάφορες εκθέσεις, το 1935 στο Μουσείο MOMA και το 2014 στο Εβραϊκό Μουσείο της Νέας Υόρκης υπό τον τίτλο "Beauty is Power"», δήλωσε η επιμελήτρια της έκθεσης Ίρις Μένταρ.


Η έκθεση για τη ζωή και το έργο της Έλενα Ρουμπινστάιν στο Εβραϊκό Μουσείο της Βιέννης εγκαινιάστηκε στις 18 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως τον Μάιο του 2018.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.