«Never Rarely Sometime Always»: Video on demand πρεμιέρα για ένα βραβευμένο χαμηλόφωνο αριστούργημα

«Never Rarely Sometime Always»: Video on demand πρεμιέρα για ένα βραβευμένο χαμηλόφωνο αριστούργημα Facebook Twitter
Όλο το έργο παίζεται στα μελαγχολικά μάτια της Σίντνεϊ Φλάνιγκαν που υποδύεται την Ότον.
0

Μια 17χρονη κοπέλα, παγιδευμένη σε μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, καταφεύγει στη Νέα Υόρκη για έκτρωση, γιατί στην Πενσιλβάνια, όπου ζει, ακόμα απαγορεύεται χωρίς τη γονική συγκατάθεση. Καθισμένη απέναντι από μια ρομποτικά ευγενική σύμβουλο, υποχρεώνεται να απαντήσει, χρησιμοποιώντας όποια από τις τέσσερις αυτές λέξεις, σε ερωτήματα που αφορούν την πολύ προσωπική της ζωή.

Ο κώδικας αυτός, σχεδιασμένος για να μην αποκαλύπτει περισσότερα απ' όσα χωρούν σε ένα κουτάκι ούτε να στριμώχνει μια ήδη άβολη ανήλικη, φορτίζει την Ότον δυσανάλογα με τον απρόσωπο χαρακτήρα του. «Ποτέ, σπάνια, μερικές φορές ή πάντα» είναι οι επιλογές που αντιστοιχούν σε επιθυμίες που μετατράπηκαν σε αμαρτίες, ηδονή που κατάντησε ντροπή, συναίνεση που, αναδρομικά, αποδείχτηκε πίεση στα όρια του βιασμού, αναμνήσεις δυσάρεστες που καταλήγουν σε μια επώδυνη εμπειρία, τόσο νωρίς, τελείως άδοξα.

Τέσσερις λέξεις ζητούν περιγραφή ως υλικό στατιστικής και γραφειοκρατική διαδικασία, αλλά ουσιαστικά κρίνουν μια σύντομη ζωή στην πιο μύχια έκφανσή της. Το απόρρητο σπάει και μια ψυχή εκτίθεται. Το κενό (η «έγκυος» σιωπή) ανάμεσα στην απαλή εκφορά των στάνταρ ερωτήσεων και στην ψιθυριστή υποχρέωση της απάντησης είναι το λιτό, αξέχαστο απόγειο του χαμηλόφωνου αριστουργήματος «Never Rarely, Sometimes Always» που πρόσφατα βραβεύτηκε στα φεστιβάλ του Σάντανς και του Βερολίνου και κυκλοφόρησε σε video on demand στις 3 Απριλίου, μετά από, αναγκαστική λόγω της καραντίνας, απόφαση των παραγωγών Μπάρι Τζένκινς και Αντέλ Ρομάνσκι, παραγωγού του «Moonlight» και συζύγου του διακεκριμένου διευθυντή φωτογραφίας Τζέιμς Λάξτον.

Αν υπάρχει μια (σκόπιμη) υπερβολή στην ταινία, είναι η απεικόνιση των ανδρικών χαρακτήρων. Ο πατριός δεν παύει να είναι προσβλητικός, ακόμα και προς τον σκύλο της οικογένειας, ο προϊστάμενος είναι ένας αναίσθητος τύπος που νοιάζεται μόνο για τα ωράρια, ένας πελάτης την πέφτει κανονικά στην εξαδέλφη Σκάιλαρ στην ουρά του ταμείου του σούπερ μάρκετ.

Η άμβλωση άπτεται του ατομικού δικαιώματος και του γυναικείου κινήματος, της ηθικής και του δικαίου. Το ζήτημα έχει υφαρπάξει για τα καλά η προπαγάνδα των δύο πλευρών, των υπέρμαχων της ζωής και των πολέμιων των ζηλωτών. Όπως και στο ντεμπούτο της στο «Beach Rats», η σκηνοθέτις Ελίζα Χίτμαν προτιμά να οπτικοποιεί τα διλήμματα, εξατομικεύοντας το κοινωνικό με καίριους, σπαρτιάτικους διαλόγους. Δεν χρειάζεται να εξομολογηθεί η Ότον στη λίγο μεγαλύτερη εξαδέλφη της, που τη συνοδεύει στο άχαρο ταξίδι στη Νέα Υόρκη, για να καταλάβουμε τη μοναξιά και την αμφιβολία που βιώνει.

Όλο το έργο παίζεται στα μελαγχολικά μάτια της Σίντνεϊ Φλάνιγκαν που υποδύεται την Ότον: ο τρόπος που αποφεύγει τα ανδρικά βλέμματα ή την αδιακρισία των αγνώστων, σαν να κουβαλά μια κρυφή ασθένεια, η ανάγκη της να βρει στήριγμα χωρίς να υποχρεωθεί, η πίεση που ασκεί στον εαυτό της για να μην ξεσπάσει, ούτε καν να εκδηλωθεί, και κυρίως το άγχος της να βρει μια πόρτα εξόδου, μια διαφυγή, ακόμα και όταν περιδιαβαίνει τους πολυπληθείς δρόμους της Νέας Υόρκης.

«Never Rarely Sometime Always»: Video on demand πρεμιέρα για ένα βραβευμένο χαμηλόφωνο αριστούργημα Facebook Twitter
Πρεμιέρα της ταινίας στο φεστιβάλ Βερολίνου στις 25 Φεβρουαρίου 2020, λίγο πριν να μπει η χώρα σε lockdown λόγω κορωνοϊού.

Αν υπάρχει μια (σκόπιμη) υπερβολή στην ταινία, είναι η απεικόνιση των ανδρικών χαρακτήρων. Ο πατριός δεν παύει να είναι προσβλητικός, ακόμα και προς τον σκύλο της οικογένειας, ο προϊστάμενος είναι ένας αναίσθητος τύπος που νοιάζεται μόνο για τα ωράρια, ένας πελάτης την πέφτει κανονικά στην εξαδέλφη Σκάιλαρ (η Τάλια Ράιντερ, που συμμετέχει και στο επερχόμενο «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ) στην ουρά του ταμείου του σούπερ μάρκετ.

Χωρίς χρήματα και στέγη, οι δύο κοπέλες πέφτουν στην ανάγκη ενός νέου που τις έχει πλησιάσει στο πούλμαν, σε κάτι ανάμεσα σε κοινωνική επαφή και καμάκι, ελπίζοντας στην καλοσύνη του. Το ότι τα αρσενικά είναι δυνάμει αρπακτικά η Χίτμαν το υπονοεί στο περιεχόμενο της ταινίας και όχι ως δραματική αιχμή. Αποτελεί μέρος ενός συνολικού πορτρέτου και εντείνει την έλλειψη ευαισθησίας απέναντι σε μια κρίσιμη στιγμή στη ζωή μιας αυτόματα περιθωριοποιημένης νέας γυναίκας.

Είναι φανερό το καλλιτεχνικό νήμα που μοιράζεται ο Μπάρι Τζένκινς με την Ελίζα Χίτμαν. Οι μπαλάντες τους αφορούν τρυφερούς και εύθραυστους ήρωες, αποκαλύπτουν τους στίχους τους σε έναν σκληρό ρεαλισμό, κυνηγούν την πραγματική αγάπη και ποντάρουν στην οπτική αφήγηση.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO

Πρώτη προβολή / Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO

Η απίστευτη, αληθινή ιστορία ενός διευθυντή δημόσιου σχολείου που καταχράστηκε εκατομμύρια, χωρίς κανείς να έχει υποψιαστεί το παραμικρό, έγινε ταινία με πρωταγωνιστή τον Χιου Τζάκμαν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ