Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
Μια χούφτα ανθρώπων, αφοσιωμένων στη δουλειά τους, θεωρούν λογικό να βουτήξουν το χέρι στο μέλι επειδή είναι εύκολο, σαν να θέλουν να ισοφαρίσουν τη χρόνια ταλαιπωρία πίσω από τα άχαρα γραφεία και τα κουραστικά συμβούλια.
0

Ο Φρανκ Τασόουν ήταν ένας ευυπόληπτος, ατσαλάκωτος, αλλά φιλικότατος διευθυντής στο γυμνάσιο Ρόσλιν της Νέας Υόρκης, πρώην καθηγητής αγγλικών που προβιβάστηκε σε γενικό επόπτη με ηγετικό ρόλο και οργανωτικά καθήκοντα, ένας, τεχνικά μιλώντας, διοικητικός υπάλληλος του κρατικού συστήματος που λογοδοτούσε στο δημοτικό συμβούλιο και στον σύλλογο γονέων, αλλά πάντα φρόντιζε να τους κολακεύει σε προσωπικό επίπεδο και να ικανοποιεί την ανάγκη τους για προσοχή και ενδιαφέρον, γνωρίζοντας απέξω και ανακατωτά τα ονόματα, τις επιδόσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ακόμη και μαθητών που είχαν αποφοιτήσει χρόνια πριν.

Το χάρισμά του δεν ήταν ουρανόσταλτο: με τη βοήθεια της συνεργάτιδάς του, Πάμελα Γκλάκιν, αφιέρωνε πολλές ώρες προβάροντας τις πληροφορίες που επικοινωνούσε σε κοινωνικές εκδηλώσεις και συναντήσεις, σαν ηθοποιός που ετοιμαζόταν να ανεβεί στη σκηνή για την καθημερινή ερμηνεία του. Αυτό ακριβώς ήταν, ένα κράμα ηθοποιού και πωλητή, με ανεξάντλητη υπομονή και έναν ακούραστο χειρισμό των καταστάσεων, τόσο υπεράνθρωπα απάνθρωπο, που δεν θα μπορούσε παρά να ανασηκώσει τα φρύδια των καχύποπτων. Ωστόσο, η πρόοδος του σχολείου σε όλα τα επίπεδα δεν άφηνε χώρο για αμφισβήτηση. Ο Τασόουν αποδείχτηκε εξαιρετικός στον θεσμικό του ρόλο και η αναψηλάφηση της περίπτωσής του συνέβη από σπόντα.

Το «Bad Education» είναι κάτι παραπάνω από το χρονικό της πιο εκτεταμένης κατάχρησης στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και το πορτρέτο ενός γοητευτικού απατεώνα.

Ένας μαγαζάτορας αναρωτήθηκε γιατί ο γιος της Γκλάκιν αγοράζει οικοδομικά υλικά με την πιστωτική κάρτα του σχολείου και τηλεφώνησε στα γραφεία του γυμνασίου για να ειδοποιήσει. Η Γκλάκιν, επίσης εργατική και παραγωγική, είχε μόλις δανείσει την ίδια κάρτα στη συγγενή της, που επίσης δούλευε σε κατώτερη θέση στο ίδιο σχολείο, για να αγοράσει ένα ΡlayStation για το παιδί της. Η χιονοστιβάδα αποκαλύψεων στοχοποίησε αμέσως την Γκλάκιν και, ενεργώντας ψύχραιμα και γρήγορα, ο Τασόουν καθησύχασε τους συναδέλφους του για το τι θα έπρεπε να γίνει, προτείνοντας να συγκαλύψουν το σκάνδαλο για να μην εκτεθούν και ξοδευτούν σε δικηγόρους, ανακοινώνοντάς της ότι οφείλει να παραιτηθεί σιωπηλά, με ανάκληση της άδειας εργασίας της, και στη συνέχεια να βρει τον τρόπο να επιστρέψει τα 250.000 δολάρια που έκλεψε.

Σοκαρισμένη η Γκλάκιν, που πίστευε μέχρι την τελευταία στιγμή πως ο Φρανκ, με τον οποίο είχε συνωμοτική σχέση και μια πιο προσωπική επαφή, θα έβρισκε λύση υπέρ της, τα έχασε ενόσω συνειδητοποιούσε την οριστική έξωση από τα συγκαταβατικά χείλη των συναδέλφων της. Όταν είδε πως ο Τασόουν επέλεξε να μην απαντά στις κλήσεις της ούτε καν να τη δεχτεί στο πάντα ανοιχτό γραφείο του και να ακούσει τον πόνο ή τις δικαιολογίες της, μάζεψε τα πράγματά της σε ένα κουτί και, πριν αποχωρήσει οριστικά, άφησε ένα σημείωμα που έλεγε: «Ο πραγματικός κοινωνιοπαθής είσαι εσύ».

Παράλληλα, μια μαθήτρια είχε αναλάβει να γράψει ένα άρθρο για την τοπική εφημερίδα με θέμα ένα φιλόδοξο πρότζεκτ του σχολείου της. Ο πάντα προσβάσιμος Τασόουν έσπευσε να τη βοηθήσει, απαντώντας στις ερωτήσεις της, και μάλιστα την ενθάρρυνε να γράψει ένα κομμάτι με βάθος, αληθινά δημοσιογραφικό, και όχι μια εφήμερη «ξεπέτα», άθελά του σκάβοντας το λάκκο του. Διότι, με τη βοήθεια της Γκλάκιν, η οποία της είχε δώσει το κλειδί της αποθήκης για να ψάξει στα παραπεταμένα αρχεία, η μικρή ανακάλυψε εκατοντάδες έγγραφα που αποκάλυπταν μετατοπισμένα και ανακριβή τιμολόγια που οδηγούσαν σε κάθε είδους ατασθαλίες, από τον επιχείρηση του συζύγου της Γκλάκιν μέχρι την κρυφή ζωή του Τασόουν.

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
Ο Χιου Τζάκμαν στο ρόλο του Φρανκ Τασόουν με την Άλισον Τζάνεϊ που υποδύεται τη συνεργάτιδά του, Πάμελα Γκλάκιν.

Ο αξιαγάπητος ποιμένας, που δήλωνε γενικώς και αορίστως χήρος και διατηρούσε τη φωτογραφία μιας γυναίκας με νυφικό στο γραφείο του, δίνοντας ασαφείς λεπτομέρειες για το παρελθόν του, μοιραζόταν τη ζωή του με έναν αμέριμνο κύριο στο Μανχάταν επί δεκαετίες και είχε βρει έναν χορευτή στο Λας Βέγκας, του είχε αγοράσει ένα σπίτι και διήγε, τουλάχιστον, τριπλή ζωή. Ο Χιου Τζάκμαν είναι τέλεια επιλογή σε έναν ρόλο που δεν αυξάνει ακριβώς τις μετοχές του στην υποκριτική αλλά επιβεβαιώνει πως δεν αριστεύει μόνο στα δύο άκρα, δηλαδή στη δράση και το μιούζικαλ. Συλλαμβάνει τον ρόλο με πιο πολύπλοκα κριτήρια από τα υλικά του ατελούς, αδύναμου Γκάρι Χαρτ στο «Front Runner» του Τζέισον Ράιτμαν. Είναι αυτό το θεϊκό συμπέρασμα ζωής που είχε πει σε μια συνέντευξή της η Λούλα Αναγνωστάκη, ανατέμνοντας τον χαρακτήρα του Γιώργου Χειμωνά: δεν λέει ψέματα, αλλά είναι ψεύτης!

Ο Τασόουν του περπατά στο νερό σαν τον Ιησού, σκορπάει αυτοπεποίθηση και κοντρόλ, απολαμβάνει με showbiz χάρη τους σπόρους του τέλειου μάνατζερ που έχει συστηματικά σπείρει και στραβώνει μοχθηρά όποτε απειλείται, επιστρατεύοντας αστραπιαία μυστικά όπλα που κρατούσε στη ρεζέρβα της φαρέτρας του για να αντιμετωπίσει τους εχθρούς της βιτρίνας του. Κάτω από την παχιά προφορά του Long Island, η Άλισον Τζάνι προσφέρει και πάλι πολλαπλάσια ποιότητα έναντι της μικρής διάρκειας του χαρακτήρα της στην ταινία. Από τις πρώτες σκηνές διακρίνουμε τη σχεδόν χορευτική της άνεση δίπλα στον Τασόουν του Τζάκμαν, σαν ζευγάρι συνεργατών που δεν συνιστούν απλώς εταιρεία αλλά αρραγή διμελή σπείρα ‒ και δεν το λένε σε κανέναν, γιατί δεν υπάρχει ανάγκη να το παραδεχτούν. Η Γκλάκιν που πλάθει δίπλα στον συγκαλυμμένο ναρκισσισμό του Τασόουν είναι ένα υπόδειγμα άμυαλης αυταπάρνησης, μια μητέρα που υποτίθεται πως θυσιάζεται για τα παιδιά της, αλλά επιδεικνύεται απερίσκεπτα.

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
O Χιου Τζάκμαν στα γυρίσματα της ταινίας με τον σκηνοθέτη Κόρι Φίνλεϊ και τον σεναριογράφο Μάικ Μακόφσκι.

Με χιούμορ, όποτε χρειάζεται, και μια συνολική αποτίμηση μιας μάλλον άγνωστης πλευράς της καπιταλιστικής Αμερικής στα προνομιούχα δημόσια σχολεία όπως αυτό του Long Island, που στηρίζονται σε μεσίτες ακινήτων και λειτουργούν ως πλατφόρμες τοπικής κοινωνικής αναρρίχησης, το «Bad Education» του νεότατου Κόρι Φίνλεϊ, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο και μόλις προβλήθηκε από το HBO, είναι κάτι παραπάνω από το χρονικό της πιο εκτεταμένης κατάχρησης στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και το πορτρέτο ενός γοητευτικού απατεώνα. Μιλάει για τον δικαιωματισμό σε ποινικό βαθμό: μια χούφτα ανθρώπων, αφοσιωμένων στη δουλειά τους, λειτουργών που έχουν φάει τη ζωή τους εξυπηρετώντας αιτήματα και ακούγοντας παράπονα, θεωρούν λογικό να βουτήξουν το χέρι στο μέλι επειδή είναι εύκολο, σαν να θέλουν να ισοφαρίσουν τη χρόνια ταλαιπωρία πίσω από τα άχαρα γραφεία και τα κουραστικά συμβούλια ‒ μια στρεβλή ανταπόδοση δικαιοσύνης προς όλα τα μεγαλοστελέχη του ιδιωτικού τομέα που πλουτίζουν νόμιμα και υπέρμετρα.

Οι Αμερικανοί επαίρονται για την άμεση δράση τους σε υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος, με ατρόμητες δημοσιογραφικές έρευνες και κασκαντερικές εισαγγελικές και αστυνομικές παρεμβάσεις, αλλά θα πρέπει να εξηγήσουν στους «φορολογούμενους», όπως τρελαίνονται να αποκαλούν τους πολίτες οι υποψήφιοι πολιτικοί τους άρχοντες για να κολακέψουν την τιμιότητα και να αναδείξουν τον ενεργό τους ρόλο στο πολίτευμα, πώς και γιατί ο, και με τη βούλα των δικαστηρίων, καταδικασμένος, καταφρονεμένος και ατιμασμένος Τασόουν εξακολουθεί να παίρνει τη σύνταξή του, που ανέρχεται στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσόν των 173.000 δολαρίων και κάτι ψιλά ετησίως!

 

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ