dEUS ξανά!

dEUS ξανά! Facebook Twitter
0
Γεια σου, Stéphane. Πώς είσαι;

Εμείς καλά είμαστε. Το θέμα είναι εσείς τι κάνετε και πώς είστε. Διάβασα στις εφημερίδες πως δεν είστε και πολύ καλά. Έχετε πολλά προβλήματα, τα μαγαζιά κλείνουν και πολλοί άνθρωποι μένουν στον δρόμο. Δεν είναι ωραίο αυτό και είναι άδικο.

Πώς είναι τα πράγματα στο Βέλγιο;

Έχουμε κι εμείς εδώ προβλήματα. Είχαμε μείνει πολύ καιρό χωρίς πρωθυπουργό, όπως ξέρεις και είναι γνωστό, ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα, όσο σ’ εσάς. Το Βέλγιο είναι πιο πλούσιο, αφού οι άνθρωποι έχουν λεφτά στις τράπεζες. Οι Βέλγοι έχουν απόθεμα. Τα μαγαζιά, δηλαδή, δεν θα κλείσουν και η οικονομία θα συνεχίσει να στηρίζεται από τον κόσμο. Εδώ δεν είναι τόσο άσχημα, παρόλη αυτή την περίεργη ευρωπαϊκή οικονομική συγκυρία.

 

Και στη μουσική, όμως, υπάρχει τέτοια κρίση.

Ναι, φυσικά υπάρχει. Δεν ξέρω από πού προέρχεται, αλλά όντως έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα και στο θέμα της μουσικής. Βλέπουμε κι εμείς στις συναυλίες που κάνουμε πως ο κόσμος δεν είναι τόσος όσο στο παρελθόν. Περιμένεις, για παράδειγμα, να έρθει ένας συγκεκριμένος αριθμός σε κάποια συναυλία κι έρχεται ο μισός. Οι promoters το ξέρουν αυτό και μας ενημερώνουν πως τα πράγματα είναι δύσκολα. Είναι μια γενικευμένη μορφή κρίσης. Οι άνθρωποι προσέχουν τώρα πού ξοδεύουν τα χρήματά τους και οι συναυλίες πολλές φορές είναι είδος πολυτελείας. Δεν είναι τα πράγματα όπως ήταν πριν από 10 χρόνια. Ωστόσο τα καταφέρνουμε.

Δεν πουλάει και το CD όπως πιο παλιά.

Αλήθεια είναι. Τώρα όλη η μουσική έχει περάσει στο ψηφιακό κομμάτι. Στα iTunes για παράδειγμα, αφού ο περισσότερος κόσμος, αν θέλει να βρει κάτι, το αγοράζει κατευθείαν από εκεί. Τα βινύλια που βγαίνουν και ανεβαίνουν συνεχώς απευθύνονται κυρίως σε συλλέκτες. Αυτό κάνω κι εγώ. Δεν αγοράζω CD ποτέ πλέον. Αν θέλω κάτι γρήγορα για να το παίξω στο μαγαζί μου, το αγοράζω ψηφιακά. Για το σπίτι, βέβαια, θα πάρω βινύλιο.

Τι θυμάσαι από την τελευταία σας συναυλία στην Αθήνα;

Ήταν το 2008 στο Rockwave, στην περιοδεία για το Vantage Point. Έχω πολλές αναμνήσεις, τις οποίες τις έχω κάπως μπερδεμένες στο μυαλό μου. Θυμάμαι που είχαμε πάει σ’ ένα φοβερό μαγαζί στα Εξάρχεια για φαγητό, που δεν θυμάμαι τώρα τ’ όνομά του, και μετά στο Decadence, που είναι από τα αγαπημένα μου μπαράκια. Κάθε φορά που ερχόμαστε στην Ελλάδα περνάμε μια βόλτα από εκεί.

           

Ας μιλήσουμε για το τελευταίο σας άλμπουμ, το «Keep you close». Ποιες είναι οι διαφορές που έχει το καινούργιο άλμπουμ από τα προηγούμενα; Νομίζω ότι είναι πιο χορευτικό.

Αλήθεια το πιστεύεις; Χαίρομαι που το ακούω. Νομίζω πως το «Keep you close» είναι πιο σκοτεινό απ’ ό,τι τα προηγούμενα. Αυτό το άλμπουμ είναι ένας συνδυασμός των ακουσμάτων και των επιρροών όλων των μελών των dEUS. Είναι το πιο συλλογικό μας άλμπουμ, αφού γράψαμε τη μουσική όλοι μαζί. Στο παρελθόν πιο πολύ με αυτό το κομμάτι ασχολιόταν ο Tom (σ.σ. Βarman, τραγουδιστής και ιδρυτικό μέλος των dEUS). Ο καθένας μας, δηλαδή, έβαλε κάτι από τον χαρακτήρα του σε κάθε κομμάτι. Γενικά, πιστεύω πως είναι το πιο εύκολο για τ’ αυτιά του ακροατή. Αυτό μου άρεσε σε αυτήν τη δουλειά. Είναι ένας ολοκληρωμένος δίσκος που ακούγεται ολόκληρος, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις skip στα κομμάτια, αφού όλα τα τραγούδια είναι της ίδιας δυναμικής.

 

Έβαλε και ο παραγωγός Dave Botrill το χέρι του στο αποτέλεσμα.

Την τελευταία φορά που είχαμε συνεργαστεί ήταν 13 χρόνια πριν, στο «Ideal Crash». O Botrill είναι ένας μεγάλος παραγωγός, από αυτούς που κάνουν τα πράγματα με oldskool λογική, κάτι που είναι γοητευτικό. Σε ακούει και σου προτείνει πράγματα. Σου δίνει καλλιτεχνική ελευθερία για να κάνεις αυτό που θες και είναι φοβερός στις συμβουλές. Είναι ο άνθρωπος που ξέρει πώς να βάλει τα πάντα στη σωστή θέση. Είναι ένας πολύ ωραίος τύπος για να δουλεύεις μαζί του.

 

Συνεργαστήκατε όμως και με τον Greg Dulli σε δύο τραγούδια. Πώς κι έτσι;

Με τον Greg έχουμε κοινό φίλο τον Mark Lanegan. Ο Lanegan έμενε στο σπίτι μου για μερικούς μήνες πριν από πέντε χρόνια και από αυτόν γνωρίσαμε τον Greg. Eπίσης, έρχονταν και οι δύο στο μπαρ που έχω και κάναμε παρέα. Όταν γράφαμε το άλμπουμ, έτυχε να βρίσκεται στην Αμβέρσα και ήταν θέμα τύχης το ότι συνεργαστήκαμε. Του κάναμε μια πρόταση να τραγουδήσει σε δύο κομμάτια μας, ήρθε στο στούντιο, τα ηχογραφήσαμε αμέσως και αυτό ήταν.

H πρώτη περίοδος των dEUS ολοκληρώθηκε με το «Ideal Crash». Η δεύτερη με τo «Keep you close». Τι να περιμένουμε στην τρίτη περίοδο;

Είμαστε ήδη στο στούντιο και κάνουμε πρόβα πάνω σε διάφορες καινούργιες ιδέες. Σίγουρα θα βγάλουμε κι άλλα άλμπουμ, γι’αυτό να είσαι σίγουρος. Αν θ’ αλλάξει καθόλου ο ήχος μας, δεν το ξέρω. Πάντως, επηρεαζόμαστε από πολλά πράγματα και θέλουμε να βγάλουμε κι άλλα άλμπουμ ή να γράφουμε μουσική για ταινίες. Πρέπει να δούμε τι θα κάνει ο Τom (σ.σ. Βarman, που είναι και σκηνοθέτης) που κάτι έχει στα σκαριά για τον κινηματογράφο. Επίσης, δεν θα σταματήσουμε να κάνουμε συναυλίες.

 

Tι περιμένεις να συναντήσεις σε αυτά τα σόου στην Ελλάδα;

Σίγουρα ένα πολύ ζεστό κοινό. Ξέρω πως οι παλιοί μας φίλοι από την Ελλάδα αυτήν τη στιγμή έχουν παιδιά. Τους περιμένουμε και αυτούς αλλά και τη νέα γενιά. Οι σαραντάρηδες πιστεύω θα δώσουν το «παρών». Ξέρω ότι είναι δύσκολη η περίοδος, αλλά ανυπομονώ να έρθω για άλλη μια φορά στην Ελλάδα. Το κοινό στη χώρα σας πάντα είναι ενθουσιώδες με τους dEUS.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT