drog_A_tek

drog_A_tek Facebook Twitter
0

>Είμαστε μαζί δέκα χρόνια περίπου. Δεν υπήρχε κάποια ιδέα πίσω από τη δημιουργία του σχήματος. Στις συναντήσεις μας, σε σπίτια αρχικά, ήμασταν μια ομάδα ατόμων που κατασκεύαζε αυτοσχεδιαστικά ηχητικά sessions. Αυτό που καταγράφαμε δεν ήταν ένα μουσικό έργο αλλά ένα σύνολο σχέσεων, στιγμών, καταστάσεων και επιθυμιών που βιώναμε διαφορετικά την κάθε φορά. Οι αισθητικές αναφορές είναι τελείως διαφορετικές για καθέναν από τους επτά drog_A_tek και αλλάζουν συνέχεια. Μας ενδιαφέρουν πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο, αλλά αφήνουν πίσω τους κάτι παραπάνω από μια νέα πληροφορία. Αφήνουν μια εφαρμογή, μια νέα ιδέα, ένα πράγμα.

>Οποιαδήποτε γνώση έρθει στην κατοχή μας είναι και ένα νέο υλικό για επαναδιαπραγμάτευση. Αυτοσχεδιάζουμε επί σκηνής και πολλές φορές είτε ανακυκλώνουμε πράγματα που έχουμε ξαναπαίξει είτε κάνουμε sampling στη μουσική άλλων. Η μουσική μας παίρνει την τελική της μορφή σε πραγματικό χρόνο, καταγράφοντας τον τόπο, τον χρόνο, την περίσταση.

>Παλιά πιστεύαμε ότι μπορεί να παραχθεί μουσική από οποιοδήποτε αντικείμενο. Τώρα έχουμε φτάσει στον αντίποδα αυτής της διαπίστωσης. Το κομπρεσέρ, το μίξερ ή το πλυντήριο έχουν φτάσει να ακούγονται σαν συμφωνικά όργανα. Το πιο σπάνιο όργανο που χρησιμοποιούμε είναι η favela kuti. Το χειρίζεται ο Paranormale και στοιχειώνει τον ήχο μας. Ένα από τα πράγματα που κάνει είναι να ανατροφοδοτεί τον ήχο του stage στο τελικό mix, φτιάχνοντας χαμηλής ποιότητας λούπες.

>Δεν παίζουμε τζαζ. Η τζαζ θέλει αλητεία. Δεν είναι κάτι που μπορείς να μάθεις να παίζεις. Παρ' όλα αυτά, ένα από τα όργανα των drog_A_tek είναι μία τρομπέτα. Είναι η θηλυκή εκδοχή της μουσικής μας. Ο ήχος μας είναι μετα-σάουντρακ. Μας αρέσει να δημιουργούμε ένα προσωρινό ηχητικό περιβάλλον, καταγράφοντας στιγμές που θα χαθούν για πάντα. Υποβάλλουμε το υλικό μας σε ένα συνεχές copy/paste και delete, ανακυκλώνοντας πράγματα που έχουμε ακούσει ή παίξει.

>Η ελληνική παραδοσιακή μουσική, ή αλλιώς «ποπ μουσική», φαίνεται ξεκάθαρα ως επιρροή μας. Πρόκειται για συνθέσεις που στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι άγνωστοι οι δημιουργοί τους. Τα νησιώτικα, τα ηπειρώτικα, τα δανεικά, τα αποκριάτικα, τα αρματωλά και κλέφτικα, του ΦΠΑ, του γάμου, του χωρισμού, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού, τα αντάρτικα χωριών και πόλεων, της ξενιτιάς, τα στροφικά, τα επτασύλλαβα, οι καρσιλαμάδες, τα ριζίτικα και τα θρακιώτικα είναι συνειδητά ή όχι οι ρίζες μας, που προσπαθούμε τόσο καιρό να αποβάλλουμε.

>Η πολιτική στην παρούσα περίοδο είναι μία απέραντη νεκρολογία/προγονολατρεία. Η λίθινη εποχή είναι αυτή που μας εκφράζει. Η εποχή της πέτρας. Δεν υπάρχει πολιτική προέκταση σε αυτό που κάνουμε. Αυτή η ερώτηση αφορά Έλληνες καλλιτέχνες. Οι drog_A_tek δεν είναι καλλιτέχνες. Δεν την φοράμε αυτή την προβιά της Mεταπολίτευσης.

>Αυτό που συμβαίνει παγκόσμια είναι μία συνεχής υποτίμηση της εργασίας, είτε είναι η χώρα σου στο ΔΝΤ είτε όχι. Για την Ελλάδα φαίνεται ότι είναι η πιο κλειστοφοβική και αιματοβαμμένη περίοδος της σύγχρονης ιστορίας της. Η καταστροφική αυτή διαδικασία περιλαμβάνει, εκτός από τους ξένους, και τους πρώην εργοδότες, τους πρωτοκοσμικούς Έλληνες.

>Μας εκνευρίζει η φασιστική ρητορική που θέλει τους Έλληνες να αγωνίζονται όχι για τις υλικές απολαβές αλλά για την ανανέωση του ιερού σφρίγους της φυλής.

>Δουλειά της τέχνης είναι να σκυλεύει πτώματα. Όλοι θέλησαν και από ένα κομματάκι από εκείνο τον Δεκέμβρη του 2008. Δεν μπόρεσε, όμως, κανένας από τους ντόπιους καλλιτέχνες να φτάσει ούτε στο ελάχιστο τη γραφιστική ή το χιούμορ που εμφανιζόταν σε αυτοκόλλητα, συνθήματα και αφίσες στους δρόμους της πόλης.

>Όταν γνωρίσαμε τον Σύλλα Τζουμέρκα είδαμε έναν ενθουσιώδη τύπο που τα λόγια του έψηναν και πεθαμένο. Τα βασικά θέματα της ταινίας γράφτηκαν χωρίς να έχουμε δει την ταινία. Η δουλειά γινόταν προφορικά. Αυτό δεν ξέρουμε πώς και γιατί έγινε. Πάντως, πρέπει να βοήθησε στο σκεπτικό του Σύλλα για τη μουσική: ότι δεν πρόκειται για μια μουσική επένδυση αλλά για ένα σημαντικό κομμάτι της κινηματογραφικής αφήγησης.

>Η ελληνική μουσική σκηνή είναι παραδοσιακά κορυφαία στις τέλειες μιμήσεις των μουσικών στυλ. Αγαπημένα μας ελληνόφωνα συγκροτήματα είναι οι Lost Bodies, Εν Πλω, Πίσσα και Πούπουλα, Εκτός Ελέγχου και η Ρεμπέτα Νόβα.

>Τα αγαπημένα μας μέρη στην πόλη είναι ο ΧΥΤΑ της Ομόνοιας και η διασκεδασούπολη/καλλιτεχνούπολη στο Γκάζι. Το χάος είναι φίλος των Αθηναίων.

>Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες που εκτιμούμε είναι τύποι σαν τον Καμίνη που «ζωγραφίζουν» μέχρι να πάρουν την εξουσία.

>Όταν γράφουμε μουσική ακολουθούμε την ιεροτελεστία της άνοιξης. Η ιδέα μάς ήρθε έναν χειμώνα από ένα ονειροπόλημα, το οποίο μας ξύπνησε κάποιες λαϊκές μνήμες. Όταν συνήλθαμε, είχαμε στο μυαλό μας κάποιες απλές, λαϊκές μελωδίες, τις οποίες ντύσαμε με ηλεκτρικούς ρυθμούς εκρηκτικής δύναμης.

>Μελωδία ή ρυθμός; Θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, μελωδικός θόρυβος, μελωδικός, μελωδικός, μελωδικός θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, ρυθμός, ρυθμός, ρυθμός, μελωδικός θόρυβος, παύση, θόρυβος, μελωδικός θόρυβος, φωνές, ησυχία. Τη σειρά μπορείς να την αλλάξεις.

>Τα καλύτερα σάουντρακ που έχουν γραφτεί ποτέ είναι το «Dead Man» του Neil Young για την απλότητα του θανάτου, το «Παρίσι-Τέξας» του Ry Cooder για τους κόκκους άμμου στο άπειρο, η «Περιφρόνηση» του Georges Delerue για την οδύσσειά μας, το «Blade Runner» του Vangelis γι' αυτό που έρχεται και τα μαγικά σάουντρακ απο τις ταινίες της Μaya Deren που πότε δεν ακούσαμε.

>Θα πουλούσαμε την ψυχή μας στον διάβολο για όλους τους λόγους του κόσμου. Είμαστε πιο βρόμικοι και από τον Άγιο Πέτρο. Τη Μαρία τη Μαγδαληνή δεν τη φτάνουμε ακόμα.

>Είμαστε κουφοί σαν τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, τρελοί σαν τον Glenn Gould, μελαγχολικοί σαν τον Ντεμπισί και επιθετικοί σαν το Βάγκνερ. Τον Tσαϊκόφσκι τον έχουμε κρυμμένο στο υπόγειο.

>Οι στίχος που μας εκφράζει είναι «You know I 'm born to lose, and gambling's for fools / But that's the way I like it baby / I don't wanna live forever»

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις Εκδόσεις Αντίποδες το πιο μεγάλο του όφελος είναι ότι ένας άνθρωπος που του άρεσε να είναι χωμένος μες στα βιβλία του, σε μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια, στην πορεία έμαθε να το  μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους ανθρώπους.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT