Με τον Μαχαιροβγάλτη στο «Λιος Άντζελες»

Με τον Μαχαιροβγάλτη στο «Λιος Άντζελες» Facebook Twitter
0

To ταξί που μας πάει στο σημείο που γίνονται τα γυρίσματα του Μαχαιροβγάλτη στα Άνω Λιόσια μάς αφήνει στο γήπεδο του Τάε Κβο Ντο, σε μια περιοχή που θυμίζει φαβέλες: τροχόσπιτα μαντρωμένα, παράγκες με απλωμένες μπουγάδες, μεγάλα άδεια οικόπεδα και κυκλικοί δρόμοι που οδηγούν στο… άγνωστο. Το ραντεβού ήταν στο Γήπεδο της Πάλης, κανά δυο χιλιόμετρα παρακάτω, στην οδό Νικηφόρου Φωκά. Δεν τη γνωρίζει κανείς. Είναι Πέμπτη μεσημέρι και νέκρα, αν εξαιρέσεις τα ελάχιστα αυτοκίνητα τσιγγάνων που διασχίζουν τη λεωφόρο και την άσχημη μυρωδιά που απλώνεται στον αέρα. Μυρωδιά χωματερής.

Το δυώροφο σπίτι που γίνονται τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη -στους πρόποδες ενός λόφου- ξεχωρίζει ανάμεσα στα χαμόσπιτα, μαντρωμένο με φράχτη και συρματοπλέγματα, σαν φρούριο. Προφανώς για προστασία. Οι συνθήκες στο «Λιος Άντζελες» σκληρές, και η επιλογή του χώρου καθόλου τυχαία. Η σκηνή που παρακολουθήσαμε να γυρίζεται -και κράτησε περισσότερο από 6 ώρες- «είναι κομβική», όπως μας εξηγεί ο Γ. Οικονομίδης. «Είναι το παιχνίδι της καύλας» ανάμεσα στον Νίκο και στη Γωγώ, δύο από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, που ξεκινούν μια παράνομη σχέση. Ο Νίκος είναι ο ανιψιός, η Γωγώ η γυναίκα του θείου του και η συγκεκριμένη σκηνή στο μπάνιο είναι η στιγμή της πρώτης σεξουαλικής έλξης ανάμεσά τους. Η Γωγώ επιστρέφει φορτωμένη με ψώνια στο σπίτι, τα αφήνει στον πάγκο της κουζίνας και, ανοίγοντας την πόρτα του μπάνιου, βλέπει τον Νίκο να κάνει ντους και να αυνανίζεται. Συναισθήματα έντονα, σιωπές κι ένα συνεργείο πολυάριθμο που στήνει τα πάντα με μεγάλη ακρίβεια. Το πλάνο με την επιστροφή στο σπίτι γυρίζεται πέντε φορές μέχρι να ικανοποιηθεί ο σκηνοθέτης, το ίδιο και η δύσκολη (και αμήχανη για κάποιον που παρακολουθεί) σκηνή του αυνανισμού.

Είναι η δέκατη μέρα γυρισμάτων και η ομάδα έχει αρχίσει να δένει - «είναι το καλύτερο συνεργείο που είχα ποτέ», μου λέει ο Οικονομίδης. Έχει πάει 6 το απόγευμα όταν ακούγεται το stop και προσφέρεται γαλακτομπούρεκο στους παρόντες. Η κούραση είναι εμφανής. Σε όλους.

«Ο Νίκος ζει βόρεια, επαρχία, κοντά σε μία βιομηχανική πόλη» λέει ο Στάθης Σταμουλακάτος που τον υποδύεται. «Περνάει μια σχετικά ρέμπελη ζωή, δεν δουλεύει, δεν κάνει τίποτα, τον ζούσαν ο πατέρας του και οι φίλοι του. Με αφορμή το θάνατο του πατέρα του ανεβαίνει στην πόλη ο θείος του, βρίσκονται στην κηδεία και του προτείνει να κατέβει μαζί του στην Αθήνα. Μετά από κάποια περιστατικά ο Νίκος αναγκάζεται να φύγει, να δεχτεί την πρόταση του θείου, ενώ στην πραγματικότητα δεν τον συμπαθεί καθόλου. Έρχεται στην Αθήνα, αλλά ο θείος του δεν τον παίρνει να δουλέψει στην κάβα που έχει, του ετοιμάζει μια έκπληξη, μια δουλειά που δεν την περιμένει και τον απογοητεύει. Νομίζει ότι θείος θα τον κάνει συνιδιοκτήτη, αφεντικό, αλλά τον φυλακίζει ουσιαστικά μέσα σε ένα σπίτι, σε μία αυλή. Έχει μια έπαρση ο Νίκος, αντιπροσωπεύει τον αυθάδη, ρατσιστή Έλληνα. Οικειοποιείται πράγματα που δεν είναι δικά του. Δεν είναι κακός, αλλά είναι σίγουρα λούμπεν. Δεν ξέρεις πώς θα αντιδράσει, πας να του κάνεις το καλό και σε βρίζει. Πας να του απλώσεις το χέρι και σου ρίχνει χαστούκι και δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί το κάνει».

«Όταν παντρεύτηκε η Γωγώ τον θείο τον αγαπούσε», εξηγεί η Μαρία Καλλιμάνη, «αλλά η σχέση τους περνάει κρίση, είναι οξυμένα τα πράγματα, γι’ αυτό και κάνει σχέση με τον ανιψιό. Ο Νίκος μένει στην γκαρσονιέρα ακριβώς από κάτω και τα πράγματα προκύπτουν. Η σχέση του με τη θεία είναι τεταμένη στην αρχή, τίποτα δεν δείχνει τι μπορεί να γίνει. Ο Νίκος είναι χωριάτης, δεν έχει τρόπους. Είναι αγριάνθρωπος. Η σχέση που δημιουργείται μεταξύ τους δεν είναι μια σχέση έρωτα, είναι περισσότερο μια σεξουαλική έλξη»…

Τα ασπρόμαυρα πλάνα τσεκάρονται μέσα απ’ το μόνιτορ, ο πρωταγωνιστής σκουπίζεται απ’ τα νερά και οι κάμερες, οι προβολείς και τα μικρόφωνα μαζεύονται με προσοχή. Η επόμενη μέρα έχει εξωτερικό γύρισμα και προβλέπεται το ίδιο κουραστική...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ