Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter

Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo

0

Ο Ιταλός καλλιτέχνης και βιολιστής, Leonardo Frigo, χάρη στο πάθος, την καινοτομία και το δημιουργικό του ταλέντο έχει καταφέρει να θεωρείται ως ένα εξαιρετικά σημαντικό πρόσωπο της τέχνης του Λονδίνου, όπου και μένει τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, τα τελευταία δέκα χρόνια ασχολείται με μια πιο ιδιαίτερη πτυχή της τέχνης, δηλαδή τη ζωγραφική πάνω σε μουσικά όργανα, όπως τα βιολιά και το τσέλο. 

Το πιο πρόσφατο έργο του, που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να το ολοκληρώσει, έχει τίτλο «Dante Aligheri - Inferno» και ουσιαστικά αποτελεί έναν φόρο τιμής στη «Θεία Κωμωδία: Κόλαση» του Δάντη. Στο πρότζεκτ αυτό συνδυάζει και ενσωματώνει διάφορα σύμβολα, μοτίβα αλλά και κείμενο. 

Λατρεύω τη μουσική και τα μουσικά όργανα και ξοδεύω πάνω από τρεις εβδομάδες για να ολοκληρώσω ένα και μόνο βιολί.

Μέχρι σήμερα, ο Leonardo Frigo έχει ζωγραφίσει συνολικά πάνω σε 34 μουσικά όργανα (33 βιολιά και ένα τσέλο), για τα οποία έχει κατά βάση εμπνευστεί από το πρώτο κεφάλαιο της «Κόλασης». Μάλιστα, κάθε μουσικό όργανο είναι «αφιερωμένο» σε ένα συγκεκριμένο τραγούδι.

Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Η δουλειά μου είναι αποτέλεσμα βαθιάς έρευνας κι αυτό οφείλεται στο πάθος μου για το διάβασμα, την τέχνη και πιο συγκεκριμένα το παραπάνω αριστούργημα του Δάντη.

Στην επιφάνεια των βιολιών, ξεπροβάλλουν σύμβολα, σκηνές και βασικοί χαρακτήρες του έργου, που έχουν προκύψει από τις εικόνες που δημιουργούνται μέσα από την ανάγνωση του ποιήματος, το οποίο παραμένει διαχρονικό έως σήμερα. 

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, περιγράφοντας το έργο του, αναφέρει: «Η δουλειά μου είναι αποτέλεσμα βαθιάς έρευνας κι αυτό οφείλεται στο πάθος μου για το διάβασμα, την τέχνη και πιο συγκεκριμένα το παραπάνω αριστούργημα του Δάντη. Η "Κόλαση" αποτελούσε για μένα έμπνευση από τότε που ήμουν ακόμη παιδί και μπορώ να πω ότι μου έμαθε να φαντάζομαι και να ονειρεύομαι». 

«Στόχος της τέχνης μου είναι να παραστήσω γραφικά μια ιστορία, ένα γεγονός ή μια βιογραφία. Μου αρέσει πολύ η ιδέα ότι το μουσικό μου όργανο μπορεί κατά κάποιον τρόπο να διαβαστεί και σαν βιβλίο. Λατρεύω τη μουσική και τα μουσικά όργανα και ξοδεύω πάνω από τρεις εβδομάδες για να ολοκληρώσω ένα και μόνο βιολί», καταλήγει ο Frigo. 

Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo
Η Κόλαση του Δάντη αναβιώνει πάνω στα βιολιά-κομψοτεχνήματα του Leonardo Frigo Facebook Twitter
Φωτο: Leonardo Frigo

 

Μπορείτε να βρείτε εδώ το site του καλλιτέχνη, αλλά και τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ