Πιστεύω στη συνταγματική ετεροφυλία

Πιστεύω στη συνταγματική ετεροφυλία Facebook Twitter
0

Στπ Raspberry Reich λάτρεψα τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποίησες σε όλη τη διάρκεια της ταινίας σεξουαλικά pop είδωλα. Πώς επιλέγεις τη φόρμα και το περιεχόμενο;

Κοίτα, αν είναι να κάνεις μια ταινία που αφορά τη σεξουαλική επανάσταση θα «πρέπει να βάλεις το μαρξισμό στο στόμα», όπως έλεγε και η Γκέρτρουντ στην ταινία και θα πρέπει να μπορείς να υποστηρίξεις το περιεχόμενο. Για μένα έχει νόημα να το κάνεις με σκληρό σεξ. Μ’ αυτό τον τρόπο προβάλλεται ένα επιχείρημα πιο στέρεο για τη σεξουαλική επανάσταση. Είχε μεγάλο ενδιαφέρον ο τρόπος που η Susanne Sachsse (Γκέρτρουντ), που είναι μια θεατρική ηθοποιός, ερμήνευε αυτές τις σκληρές σκηνές. Για μένα ήταν ένα είδος εξάσκησης των πιστεύω μου. Είναι αυτό που πολλοί τύποι, που το παίζουν ακαδημαϊκοί, δεν μπαίνουν πότε στον κόπο να κάνουν.

Έχω βάλει στο desktop μου την ατάκα από την ταινία που λέει ότι «το ετεροφυλικό σεξ είναι αντι-επαναστατικό».

Τι; Α, θα εννοείς αυτή που λέει ότι «το ετεροφυλικό σεξ είναι το όπιο για τις μάζες». Κοίτα, είμαι κάπως φροϊδικός και πιστεύω στη συνταγματική ετεροφυλία. Όλοι έχουν τη δυνατότητα να είναι ετερόφυλοι όταν γεννιούνται και το γεγονός ότι όλη η κουλτούρα μας κλίνει προς την ετεροφυλία είναι τελικά μια ιδεολογία που μας επιβάλλεται. Έτσι λοιπόν, για να μπορέσεις να βιώσεις τη σεξουαλική απελευθέρωση, θα πρέπει να είσαι πιο ανοιχτόμυαλος, να πειραματιστείς με τη σεξουαλικότητά σου. Δυστυχώς, σε αυτό το σημείο, κι εγώ δεν εφαρμόζω αυτό που κηρύσσω, διότι είμαι τελείως ομοφυλόφιλος και δεν πειραματίζομαι.

Έχουμε διαβάσει ότι η νέα σου ταινία Otto; Οr up with Dead People έχει να κάνει με ζόμπι. Να υποθέσουμε ότι χρησιμοποιείς το αίμα αντί για το σεξ;

Γενικώς, χρησιμοποιώ πολύ το αίμα. Πρόσφατα έκανα μια έκθεση στη Βαρκελώνη όπου χρησιμοποίησα το αίμα ως μοτίβο. Επίσης, κάνω πολλές ζωντανές περφόρμανς όπου οι άνθρωποι που έρχονται για να δουν το σόου πιτσιλίζονται με αίμα. Έχω τρεις άντρες μοντέλα ντυμένους επαναστάτες-ζόμπι. Είναι ντυμένοι με στρατιωτικά, αλλά είναι ζόμπι και υπάρχουν οι θεατές που φωνάζουν «γδυθείτε», οπότε τα ζόμπι τους πετάνε αίμα μπροστά στη σημαία της Καταλονίας, που επίσης γεμίζει με αίμα. Κατά κάποιο τρόπο αυτό δρα απελευθερωτικά για τους ανθρώπους. Το αίμα είναι ένα πολύ δυνατό σύμβολο, είναι η ουσία της ζωής. Είναι κάτι που όλοι έχουμε μέσα μας και είναι τόσο κοντά στην επιφάνεια, αλλά κάπως καταπιεσμένο. Είναι μια ανακούφιση για τους ανθρώπους η εικόνα του αίματος. Αλλά το να συμμετέχεις σε μια τελετουργία όπου νιώθεις το αίμα στο δέρμα σου λειτουργεί τελικά ως απομυθοποίηση της βίας.

Μπορείς να θυμηθείς κάποιο σχόλιο θεατή που έδωσε άλλη προοπτική στη δουλειά σου;

Πολλοί μου είπαν ότι ήταν μια έκπληξη γι’ αυτούς να βλέπουν μια συναισθηματική ταινία από μένα. Αυτό ήταν κάτι που δεν περίμενα να ακούσω, διότι πιστεύω ότι όλες μου οι ταινίες ήταν συναισθηματικές. Πολλοί άνθρωποι μπορούν να δουν μόνο το προφανές: τα θέματα με τα οποία συνήθως ασχολούμαι, που είναι ακραία και σκληρά όπως οι υποκουλτούρες, τα φετίχ, οι νεοναζί, το αίμα. Δεν λέω πως δεν υπάρχουν όλα αυτά, είναι όμως μόνο η επιφάνεια. Μια κριτική που πήρα από ένα γαλλικό έντυπο έλεγε πως σε έναν κόσμο γεμάτο με τα πιο σκληρά και βάναυσα φετίχ και με βία, το μόνο ταμπού που μένει είναι η τρυφερότητα.

Πώς επιλέγεις ηθοποιούς;

Όταν ξεκίνησα να κάνω ταινίες που είχαν και πορνογραφικό περιεχόμενο είχα πάντα μια αρχή: να μη ζητήσω από κανέναν να κάνει κάτι που δεν θα έκανα εγώ σε μια ταινία. Γι’ αυτό και εμφανίστηκα κι εγώ στις τρεις πρώτες μου ταινίες. Γι’ αυτό και έκανα κι εγώ σεξ στις ταινίες. Γιατί πίστευα ότι δεν θα ήταν δίκαιο να ζητάω από άλλους ανθρώπους να κάνουν σεξ - κάτι που είναι ταμπού στην κουλτούρα μας. Έτσι, αν αυτοί ήταν πρόθυμοι να το κάνουν για τις ταινίες μου, θα έπρεπε να το κάνω κι εγώ. Mε τη Susanne Sachsse, στο Raspberry Reich για παράδειγμα, η απόφαση ήταν όλη δική της. Το ότι θέλησε να κάνει σκηνές σκληρού σεξ ήταν δικό της θέμα, δεν ήταν όρος στο συμβόλαιο. Το ίδιο και με τον Jey Crisfar που ενσαρκώνει τον Otto στην τελευταία μου ταινία. Στην αρχή ήταν σύμφωνος να γυρίσουμε τέτοιες σκηνές, αλλά όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα ξαφνικά δεν ένιωθε άνετα να το κάνει μπροστά σε ένα μεγάλο συνεργείο. Το σεξ δεν αποτέλεσε ποτέ όρο για να πάρει το ρόλο. Φυσικά υπάρχουν κι άλλοι χαρακτήρες στο έργο που είχαν ξανακάνει πορνό και δεν είχαν πρόβλημα.

Γιατί χρησιμοποιείς το Βερολίνο στις τελευταίες σου ταινίες;

Η Γερμανία έχει μια πιο χαλαρή στάση απέναντι στο σεξ και στο γυμνό γενικότερα. Υπάρχει δημόσια γύμνια στα πάρκα για παράδειγμα, κάτι που δεν θα βρεις στη Βόρεια Αμερική. Γενικά στην Ευρώπη οι άνθρωποι που συμμετέχουν στην πορνογραφία φαίνονται να το ευχαριστιούνται. Συνήθως εξασκούν άλλα επαγγέλματα, αλλά συμμετέχουν και σε πορνό ταινίες, επειδή τους αρέσει και επειδή βλέπουν το όλο θέμα χαλαρά. Στην Καλιφόρνια, όμως, όπου παράγεται το 90% της παγκόσμιας πορνογραφίας, συναντάς σταρ του πορνό. Προτιμώ να εργάζομαι στην Ευρώπη, όπου οι άνθρωποι έχουν μια πιο ώριμη στάση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ