Πώς αγάλματα γυμνών ανδρών παρουσιάστηκαν με εσώρουχο σε έκθεση της Unesco

Πώς αγάλματα γυμνών ανδρών παρουσιάστηκαν με εσώρουχο σε έκθεση της Unesco Facebook Twitter
1

Σάλος ξέσπασε για το πως δύο αγάλματα γυμνών ανδρών στην Γαλλία παρουσιάστηκαν με εσώρουχο σε έκθεση της UNESCO με το γεγονός να αποδίδεται στην κακή συνεννόηση ανάμεσα στον γλύπτη και τον διεθνή οργανισμό. 

Στις 21 Σεπτεμβρίου, κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης Heritage Days, οι επισκέπτες των κεντρικών γραφείων της UNESCO στο 7o διαμέρισμα του Παρισιού, είδαν δύο αγάλματα του γλύπτη Stephane Simon ντυμένα με εσώρουχα ώστε να μην προσβληθούν «συγκεκριμένες ευαισθησίες» (σ.σ. του κοινού). Η κίνηση αυτή εξόργισε τους χρήστες του διαδικτύου όπου κατήγγειλαν το γεγονός μέσα από αναρτήσεις τους. 

Τα αγάλματα γυμνών ανδρών είναι κομμάτι του πρότζεκτ "In Memory of Me" και παριστάνουν γυμνούς άνδρες να βγάζουν selfie με ένα κινητό τηλέφωνο. Σύμφωνα με το Checknews, το ντύσιμο των αγαλμάτων οφείλεται στην κακή συνεννόηση ανάμεσα στον δημιουργό και την UNESCO, o οποίος αρχικά είχε προτείνει να βρίσκεται κοντά στα αγάλματα καλύπτοντας τα επίμαχα σημεία όταν κρίνεται απαραίτητο. Από την πλευρά της η UNESCO ανέφερε ότι δεν είχε κατανοήσει πως η πρόταση του Stephane Simon αφορούσε έναν μη μόνιμο τρόπο κάλυψης των γυμνών σημείων. Ο καλλιτέχνης ανέφερε ότι την παραμονή της έκθεσης η UNESCO τον ρώτησε αν σκοπεύει να καλύψει τα επίμαχα σημεία των αγαλμάτων μόνιμα και έτσι πρότεινε να τα ντύσει με εσώρουχα. 

Πώς αγάλματα γυμνών ανδρών παρουσιάστηκαν με εσώρουχο σε έκθεση της Unesco Facebook Twitter
Πώς αγάλματα γυμνών ανδρών παρουσιάστηκαν με εσώρουχο σε έκθεση της Unesco Facebook Twitter

Εκπρόσωπος της UNESCO ανέφερε στο Checknews ότι η οργάνωση δεν επιβάλει τίποτα στους καλλιτέχνες κάνοντας λόγο για «λάθος». «Αν το θέμα είχε τεθεί πίσω σε εμάς, θα λέγαμε ότι ο καλλιτέχνης θα μπορούσε, αν το επιθυμούσε, να μην ντύσει τα αγάλματα» ανέφερε το γραφείο της Audrey Azoulay, γενικής διευθύντριας της UNESCO. Παρά τις διευκρινήσεις συνεχίζεται η κατακραυγή στα μέσα κοινωνικής. Χρήστες κάνουν λόγο για «γελοιότητες» ενώ άλλοι ρωτούν πώς μπορεί ένα άγαλμα να ντυθεί με εσώρουχα. 

Με πληροφορίες από Checknews/Liberation

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Ακόμη και το πιο σφοδρό ξυράφι υπήρξε κάποτε λουλούδι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ακόμη και το πιο σφοδρό ξυράφι υπήρξε κάποτε λουλούδι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από το σοκ της Peaches μέχρι τη σιωπηρή δύναμη σωμάτων που άντεξαν χωρίς να εξηγηθούν, ο Πάνος Μιχαήλ εξερευνά τι σημαίνει να κατοικείς το σώμα σου χωρίς διαπραγμάτευση. Ένα πολυποστ της ΟΑΣΗΣ για την επιθυμία ως πολιτισμό και την αντοχή ως μορφή αλήθειας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Το δέρμα που κατοικώ/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Το δέρμα που κατοικώ/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε αυτό το πολυποστ, ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει τη σύγχρονη κουλτούρα μέσα από εκείνο το μικρό σκοτεινό διάκενο όπου κάτι λείπει και ακριβώς γι’ αυτό γίνεται ορατό. Από τη Charli XCX που παλεύει να ξαναβρεί το σώμα της μέσα στο ίδιο της το είδωλο, μέχρι τη Cindy Sherman που αποκάλυψε νωρίς τη βία της μίμησης· από τη σωματική ένταση του HYACYN μέχρι τη λαϊκή, ανθρώπινη ματιά του Martin Parr. Ένα queer πολυποστ για την επιμονή της παρουσίας σε μια εποχή που δεν αντέχει την ατέλεια.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Πόσο κοστίζει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Culture / Πόσο κοστίζει να βγαίνεις στην Αθήνα;

Από τις θεατρικές σκηνές και τις σκοτεινές αίθουσες μέχρι τα μεγάλα dance events και τα πιο περιζήτητα τραπέζια της Αθήνας, πόσο κοστίζει πραγματικά η επαφή με όσα συμβαίνουν στην πόλη; Πού βρισκόμαστε σε σχέση με λίγα χρόνια πριν και πού σε σχέση με το εξωτερικό;
THE LIFO TEAM
Τα πρόσωπα που άλλαξαν κάτι στον πολιτισμό και υπόσχονται πολλά ακόμα για το μέλλον

Portraits 2025 / Τα πρόσωπα που άλλαξαν κάτι στον πολιτισμό και υπόσχονται πολλά ακόμα για το μέλλον

Kάποιοι το κάνουν για χρόνια, άλλοι εμφανίζονται πρώτη φορά ή είναι ακόμα στην αρχή της θαυμαστής τους πορείας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το 2024 έκαναν τη διαφορά και απ' ό,τι φαίνεται το 2025 θα συνεχίσουν ακάθεκτοι. Η ομάδα της LifΟ μίλησε μαζί τους.
THE LIFO TEAM
«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.

σχόλια

1 σχόλια