Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter

Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic

0

Υιοθετώντας μια ιδιόρρυθμη αισθητική η οποία διακόσμησε τα εξώφυλλα των Funkadelic και δίνοντας οπτικό ερέθισμα στον ήχο του 1970 και 1980, ο ευρηματικός εικονογράφος Pedro Bell που συνέβαλε στην δημιουργία της εικονικής μπάντας του George Clinton έφυγε από την ζωή στο τέλος του Αυγούστου στην ηλικία των 69 χρόνων.

Την ανακοίνωση της απώλειας του έκανε ο ίδιος ο George Clinton μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook. Ήταν γνωστό πως ο Pedro Bell αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας εδώ και αρκετά χρόνια, με τον θάνατο του να οφείλεται σε καρδιακή προσβολή.

Η πρώτη συνεργασία του Bell με τους Funkadelic χρονολογείται κάπου στο 1973, όταν έντυσε τον δίσκο τους «Cosmic Slop» με μια ημίγυμνη γυναικεία φιγούρα, διαστημική εικονογράφηση και μεταλλαγμένα πλάσματα. Παρόλο που οι Funkadelic και η αδελφική τους μπάντα Parliament είχαν εδραιωθεί, η επαναστατική, καλλιτεχνική επιμέλεια του Bell ήταν εκείνη που έδωσε όψη στην μουσική μυθολογία τους.

Η εποχή εκείνη προϋπήρξε της ψηφιακής τεχνολογίας, με την εικονογράφηση των άλμπουμ να χρίζεται ζωτικής σημασίας, ιδίως για μια μπάντα που δεν βρισκόταν στο Top 40 των ραδιοφώνων.

Η εικονοκλαστική προσέγγιση του Bell στα μέλη των Funkadelic θύμιζε παραγωγή της Technicolor, παρουσιάζοντας τους σαν εξωγήινους υπέρ-ήρωες και κοσμικούς πολεμιστές, με το Περιοδικό Lodown να σχολιάζει εύστοχα πως «Η αποστολή τους ήταν να πολεμήσουν για το καλό, και να κυριαρχήσουν στους ιδεολογικούς και μουσικούς "Funk Wars"».

Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter
Σύμφωνα με τον Clinton «Μέχρι και σήμερα τα εξώφυλλα του Pedro αποτελούν τον βασικό λόγο που κάποιος ξεκινά να ασχολείται με την μουσική των Funkadelic».

Συγκεκριμένα ο Pan Wendt επιμελητής της έκθεσης «Funkaesthetics» στο Τορόντο είχε δηλώσει πως το έργο του, περιελάβανε ουτοπικά και δυστοπικά στοιχεία της P-Funk, ενός νέου για την εποχή μουσική όρου που προέκυψε από την τεράστια απήχηση που είχε η μουσική των Parliament-Funkadelic.

Ειδικότερα είχε πει ότι «ο Perdo Bell ήταν ένας λαμπρός αυτοδίδακτος καλλιτέχνης ενώ υπήρξε η βασική πηγή της ιδεολογίας του George Clinton μέσα από τις αναγνώσεις της επιστημονικής φαντασίας, της θεωρίας των ΜΜΕ, της περιβαλλοντολογίας, καθώς και των γνώσεων του για τον Αφροφουτουρισμό τoυ Sun Ra.»

Μετά την ακμή του ως μέρος του στενού κύκλου των Funkadelic ο Bell αντιμετώπισε οικονομικές δυσκολίες και ιατρικά προβλήματα. Την εποχή της έκθεσης «Funkaesthetics», το 2009, ζούσε σε ένα άθλιο ξενοδοχείο μέσα σε ένα δωμάτιο στο Σικάγο με την όραση του να ξεθωριάζει σταδιακά και τις νεφρικές δυσλειτουργίες να τον φθείρουν.

Ο Pan Wendt πέρασε πολλές ώρες μαζί του, συζητώντας και αναλύοντας το έργο του μέχρι αργά το βράδυ, όταν συνερχόταν από την θεραπεία αιμοκάθαρσης στην οποία υποβαλλόταν. Μέσα από τις συζητήσεις τους, ο Wendt διέκρινε το όραμα και τη funk κοσμοθεωρία του.

Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter

Ο Pedro Bell γεννήθηκε στις 11 Ιουνίου του 1950 στο Σικάγο, παρουσιάζοντας έφεση για τις τέχνες από νεαρή ηλικία. Το 2010, με τη βοήθεια του μεγαλύτερου αδελφού του Maillo Tsuru Postelwait, ηχογράφησε μια αυτοβιογραφική συνέντευξη για τις ανάγκες της έκθεσης «Τι μας κάνει να χαμογελάμε;» του Αμερικάνικου Μουσείου Τέχνης στην Βαλτιμόρη, στην οποία αναφερόταν στην οικογένεια του, συγκεκριμένα στον πατέρα του John, τις τέσσερις διαφορετικές δουλειές που έκανε, αλλά και στη μητέρα του Annette που ήταν νοσοκόμα και ουμανίστρια.

Ο ίδιος ο Bell είχε δηλώσει κατά καιρούς πως ήταν «αυτοδίδαχτος παγανιστής», ενώ είχε συμπληρώσει 156.000 ώρες σε τέσσερα διαφορετικά πανεπιστήμια, έτσι ώστε να βελτιώσει τη ζημιά που του είχε προκαλέσει η υποτυπώδης εκπαίδευση του παρελθόντος.

Ο George Clinton είχε μιλήσει για τον συνοδοιπόρο του Pedro, στα απομνημονεύματα του, αποκαλύπτοντας, τo λόγο που του κίνησε την προσοχή. Ήταν το έτος 1972 όταν οι Funkadelic άρχισαν να λαμβάνουν αλληλογραφία από έναν «μανιακό» καλλιτέχνη, ο οποίος γέμιζε τα γράμματα του, με καρικατούρες, παράξενα σλόγκαν και μινιατούρες. Αιχμαλωτίζοντας το ενδιαφέρον του, ο Clinton, θέλησε να μάθει ποιος ήταν ο περίεργος θαυμαστής του. Η συνέχεια είναι γνωστή, με τον Bell να δίνει οπτικό και αναρχικό ερέθισμα στο ήδη ακουστικό των Funkadelic.


Η εποχή εκείνη προϋπήρξε της ψηφιακής τεχνολογίας, με την εικονογράφηση των άλμπουμ να χρίζεται ζωτικής σημασίας, ιδίως για μια μπάντα που δεν βρισκόταν στο Top 40 των ραδιοφώνων.

Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter
Φωτο: Jean Lachat / Sun-Times

Σύμφωνα με τον Clinton «Μέχρι και σήμερα τα εξώφυλλα του Pedro αποτελούν τον βασικό λόγο που κάποιος ξεκινά να ασχολείται με την μουσική των Funkadelic». Όταν ο κόσμος μιλά για το "Cosmic Slop" αναφέρεται περισσότερο στο εξώφυλλο, παρά στην μουσική, ειδικότερα στον τρόπο με τον οποίο εμφανίζεται το πρόσωπο που ουρλιάζει μέσα στα άφρο μαλλιά της γυναίκας, οι βαμπιρικοί της κυνόδοντες, ο χάρτης στο ένα της στήθος και το volume στην άλλη ρώγα, το παράξενο κίτρινο έντομο πάνω στο κεφάλι της.

Το καλλιτεχνικό όραμα του Bell, εξύμνησε και η Rebecca Hoffberger, ιδρύτρια του Αμερικάνικου Μουσείου Τέχνης, η οποία δήλωσε πως ο δημιουργός των Simpsons, Matt Groening, ήταν εκείνος που πρότεινε την συμμετοχή του έργου, του Bell στην έκθεση. Μπορεί το Μουσείο Τέχνης να μην διαθέτει αυτή τη στιγμή έργα του, όμως κάποια από αυτά δεν παύουν να συζητούνται. Όπως για παράδειγμα εκείνο για το άλμπουμ, The Electric Spanking of War Babies.

Η Warner Bros αμφιταλαντευόταν για το εξώφυλλο που απεικόνιζε μια γυμνή γυναίκα, τοποθετημένη σε ένα διαστημόπλοιο φαλλικού σχήματος. O ίδιος ο Bell είχε σχολιάσει σε παλιότερη συνέντευξή του στο Juxtapoze σχετικά με τη δημιουργία του: «Είχα βγάλει ένα σκασμό λεφτά φτιάχνοντάς το και με πλήρωσαν άλλα τόσα για να το λογοκρίνω».

Ένα από τα πιο αγαπημένα εξώφυλλα για τον George Clinton ήταν αυτό για το άλμπουμ "Standing on the Verge of Getting It On" του 1974 με ένα εξωγήινο τοπίο που ήταν τρομακτικό αλλά συγχρόνως και παιχνιδιάρικο. «Ήταν ένας συνδυασμός από Ralph Bakshi, Samuel R. Delany, Superfly, Fat Albert, Philip K. Dick, Krazy Kat και Flash Gordon της φαντασίας του Pedro, φτιαγμένο με ένα είδους μπλέντερ που δεν είχε ανακαλυφθεί ακόμη» είχε σημειώσει χαρακτηριστικά στην βιογραφία του.

Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter
Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter
Μπορεί το Μουσείο Τέχνης να μην διαθέτει αυτή τη στιγμή έργα του, όμως κάποια από αυτά δεν παύουν να συζητούνται. Όπως για παράδειγμα εκείνο για το άλμπουμ, The Electric Spanking of War Babies.
Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter
Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter
Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter
Pedro Bell: Αυτός ήταν ο εμβληματικός εικονογράφος των Funkadelic Facebook Twitter

Πηγή: New York Times

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ