ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Το road trip της ζωής μας

Το road trip της ζωής μας Facebook Twitter
0

To «Little Miss Sunshine», που παίχτηκε στις «Νύχτες Πρεμιέρας» με μεγάλη επιτυχία, είναι ουσιαστικά η ιστορία της μικρής Olive και της οικογένειάς της. Το όνειρο της Olive είναι να πάει στην Καλιφόρνια και να κερδίσει τον τίτλο της Little Miss Sunshine (σε μετάφραση, η «Μις Μικρή Ηλιαχτίδα»). Μαζί της, σ’ ένα εκτεταμένο road trip πάει και η υπόλοιπη οικογένεια της: ο αποτυχημένος γκουρού πατέρας της, ο έφηβος αδερφός της, που έχει πάρει όρκο σιωπής μέχρι να καταφέρει να γίνει πιλότος, ο εκκεντρικός και ελαφρώς ναρκομανής παππούς της, ο θείος της, που έχει μόλις αποπειραθεί να αυτοκτονήσει, και φυσικά η μητέρα της – η πιο ρεαλιστική και προσγειωμένη παρουσία της οικογένειας. Παρά το νοσηρό της περιγραφής, πρόκειται για μια πραγματική feel-good ταινία, με μερικές πραγματικά ξεκαρδιστικές σκηνές – ειδικά στην απεικόνιση των αμερικανικών παιδικών διαγωνισμών ομορφιάς, εκεί όπου κοριτσάκια γύρω στα 8, βαμμένα και ντυμένα με συνολάκια γεμάτα πέρλες και στρας, δίνουν ανατριχιαστικούς και συγχρόνως ξεκαρδιστικούς διαγωνισμούς «ταλέντου» και «ομορφιάς». Η Toni Collete ως μάνα μάς υπενθυμίζει για άλλη μια φορά πόσο καλή ηθοποιός είναι, παίζοντας το ρόλο του σταθεροποιητικού παράγοντα της οικογένειας. Μας είπε για το ρόλο της:

Τι σε ώθησε να πεις το «ναι» σε αυτό το ρόλο;
Κάνω διαφορετικές ταινίες για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά, αλλά με το «Little Miss Sunshine» απλώς λάτρεψα όλο το project. Mου άρεσε πολύ ο ρόλος μου, και δεν με πείραξε που ήμουν η «σοβαρή». Αλλά νομίζω πως αυτή η ταινία έχει έναν αέρα πρωτοτυπίας –κάτι ιδιαίτερα σπάνιο την σήμερον ημέρα– και πιστεύω πως αυτό είναι κάτι πραγματικά όμορφο. Δεν αισθάνθηκα καθόλου σαν να είχα ανακατευτεί με κάποια τρελή οικογενειακή ταινία. Υπάρχει ένας ρεαλισμός σ’ αυτή την ταινία και το χιούμορ της έρχεται από ένα σκοτεινό μέρος.

Προτιμάτε τα mainstream ή τις indie ταινίες;
Βλέπω και τις μεν και τις δε, αλλά νομίζω πως τείνω να θαυμάσω περισσότερο μια ανεξάρτητη ή πιο «προσωπική» φωνή. Νομίζω πως σε μεγαλύτερα φιλμ ίσως να αντιλαμβάνονται αυτή την προσωπική φωνή ως κάτι παράτολμο – ίσως γιατί προσπαθούν ουσιαστικά να ικανοποιήσουν όλους τους θεατές.

Πώς βλέπετε το road trip;
Νομίζω πως είναι το δικό τους ταξίδι. Βρίσκω τα road trips τονωτικά, και νομίζω πως το ίδιο ισχύει και για τους χαρακτήρες της ταινίας: στην αρχή μένουν κάτω από την ίδια στέγη, αλλά δεν επικοινωνούν στ’ αλήθεια – σχεδόν υποχρεώνονται να πάνε σε αυτό το ταξίδι και είναι πολύ διστακτικοί· στο τέλος όμως μαθαίνουν τόσα πολλά ο ένας για τον άλλον, και το αποτέλεσμα είναι πολύ θετικό.

Είναι δηλαδή μια εμπειρία που τους φέρνει κοντά;
Ένα από τα καλύτερα ταξίδια που έχω κάνει –νομίζω πως ήταν η δεύτερη μέρα μετά τα Χριστούγεννα ή η μέρα μετά τα 18ά μου γενέθλια, και κάποιοι φίλοι μου πηγαίνανε κάπου (δεν θυμάμαι καν πού)· και τους πήρα τηλέφωνο για να τους πω «καλά να περάσετε». Ένα από τα κορίτσια είχε αποφασίσει να μην πάει τελευταία στιγμή, και μου είπαν «έχουμε μια ελεύθερη θέση, θες να ’ρθεις;». Είχαν έρθει να με πάρουν μέσα σε 5 λεπτά! Οι γονείς μου δεν ήταν σπίτι, ούτε καν τους είπα πως έφευγα, έβαλα απλώς ένα σωρό άχρηστα πράγματα σε μια τσάντα, μπήκα στ’ αυτοκίνητο και φύγαμε, και καταλήξαμε να κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι . Ο προορισμός ήταν ένα φεστιβάλ folk κάπου στο Queensland, αλλά κοιμόμασταν στην παραλία . Ήταν μια πολύ θετική εμπειρία, και όλα αυτά τα κορίτσια είναι ακόμα οι καλύτερες μου φίλες – οπότε φυσικά και είναι μια εμπειρία που φέρνει κόσμο πιο κοντά.

Πώς σου φαίνεται ο χαρακτήρας σου στην ταινία;
Νομίζω πως η Sheryl είναι γενναιόδωρη, αλτρουίστρια αλλά και δυνατή. Είναι πραγματικά ωραίο να βλέπεις κάποιον που απλώς ενθαρρύνει τους άλλους να είναι ο εαυτός τους –ο πατέρας στην οικογένεια είναι γεμάτος υψηλές προσδοκίες– κατά κάποιο τρόπο αντιπροσωπεύει τον υπόλοιπο κόσμο, ενώ η Sheryl απλώς δέχεται αυτό που θέλουν να είναι, και πιστεύω πως αυτό είναι πραγματικά υπέροχο.

Θέλατε ποτέ να λάβετε μέρος σ’ ένα διαγωνισμό τύπου «Little Miss Sunshine»;
Κάποτε μου είχαν δώσει μια τιάρα ως δώρο κάτι drag queens από το Vancouver, αλλά κατά τ’ άλλα όχι! Νομίζω πως η ομορφιά είναι μόνο ένα κομμάτι τού τι είναι κάποιος – και υπάρχουν πολλά άλλα χαρακτηριστικά, που είναι πολύ πιο σημαντικά και άξια.

0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ