Η ομορφιά στα πάντα

 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
0

 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟ

 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Τήνος, 2010. Φωτο: Αγγελική Στρατή

Η Αγγελική Στρατή είναι φωτογράφος. Μένει μόνιμα στην Άνδρο στο μέρος που μεγάλωσε  γιατί είχε ανάγκη να αναπνεύσει καθαρό αέρα. Την Αθήνα την αγάπησε πολύ αλλά την κούρασε και έτσι λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση έφυγε ξανά για το νησί όπου πλέον διδάσκει φωτογραφία. Την αναζήτησα αυτές τις δύσκολες μέρες σαν μια αισιόδοξη ματιά. Ως ένα νέο άνθρωπο που μέσω των εικόνων που αποτυπώνει βλέπει «την ομορφιά, που υπάρχει μέσα σε πολλά πράγματα και όχι μόνο σε αυτά που κατεξοχήν θεωρούμε όμορφα» καθώς και «μέσα από το βλέμμα των ανθρώπων, την ειλικρινή έκφραση του συναισθήματος, την αλήθεια της στιγμής».

— Σε τι περιβάλλον μεγάλωσες και τι ήταν αυτό που σε οδήγησε στην φωτογραφία;

Μεγάλωσα στην Άνδρο την δεκαετία του ’80, σε μια δεμένη και αγαπημένη οικογένεια. Από μικρή με γοήτευε η φωτογραφία αλλά και οι μηχανισμοί των ρολογιών και τα γρανάζια γενικότερα! Θαύμαζα τον φωτογράφο και τον ρολογά και έλεγα ότι όταν μεγαλώσω θα γίνω ή το ένα ή το άλλο. Στη φωτογραφία μου άρεσε η αποτύπωση της στιγμής αλλά πάντα πρόσεχα και το κάδρο μου, να είναι ίσιο, να έχω ένα ωραίο φόντο και το αντικείμενό μου να φωτίζεται σωστά. Το να σπουδάσω φωτογραφία ήταν μονόδρομος, αφού η καρδιά και το ένστικτο με οδηγούσαν εκεί.

— Πώς ένας νέος μπορεί να δημιουργήσει σε αυτή την δύσκολη εποχή;

Η τέχνη και η δημιουργία είναι τα μόνα ίσως που μπορούν να μας βγάλουν από τα αδιέξοδα. Θα μου πεις, με τι όρεξη και κέφι να δημιουργήσεις όταν όλα γύρω μοιάζουν να καταρρέουν; Η ελπίδα είναι και πρέπει να είναι πάντα εδώ, παρούσα, και η τέχνη και η δημιουργία είναι το οξυγόνο της.

Ευτυχία δεν είναι ένα πράγμα, είναι να αγαπάς, να δημιουργείς. Να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου και τις πράξεις σου. Ευτυχία είναι μικρές στιγμές που λάμπουν στην καθημερινότητά μας.

— Πώς ανακαλύπτει ένας άνθρωπος τι είναι αυτό που θέλει να κάνει στην ζωή του;

Ακούγοντας τις εσωτερικές του φωνές, νομίζω. Για μένα ποτέ δεν ήταν σαφές με τι θα ασχοληθώ επαγγελματικά. Ήξερα από νωρίς ότι θέλω να ασχοληθώ με τη φωτογραφία, ήταν για μένα ανάγκη, δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς. Δεν ήθελα όμως ποτέ να το «εμπορευματοποιήσω». Για μένα η φωτογραφία είναι ανάγκη έκφρασης και εξωτερίκευσης σκέψεων και συναισθημάτων. Αυτό μέσα μου έρχεται σε σύγκρουση με την -κατά παραγγελία- παραγωγή εικόνων όταν οι συνθήκες περιορίζουν και οριοθετούν. Για να υπάρχει δημιουργία και ωφέλιμη παραγωγή κάποιου έργου, πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη ενέργεια ανάμεσα στους ανθρώπους και βέβαια η ελευθερία έκφρασης του καλλιτέχνη.

 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Κύπρος, 2012. Φωτο: Αγγελική Στρατή

— Για σένα τι είναι η φωτογραφία και τι εικόνες σου αρέσει να αποτυπώνεις περισσότερο;

Η φωτογραφία είναι πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Για μένα, όπως σου είπα και πιο πριν, είναι κάτι σαν οξυγόνο, είναι ανάγκη έκφρασης, είναι ανάγκη να δείξω μέσα από τις φωτογραφίες μου την ομορφιά, που υπάρχει μέσα σε πολλά πράγματα και όχι μόνο σε αυτά που κατεξοχήν θεωρούμε όμορφα. Είναι η ανάγκη να αιχμαλωτίσω στο βλέμμα των ανθρώπων την ειλικρινή έκφραση του συναισθήματος, την αλήθεια της στιγμής. Όπως είπε ο σπουδαίος φωτογράφος André Kertész «δεν αρκεί να βλέπεις τι φωτογραφίζεις, πρέπει να το αισθάνεσαι». Μόνο αν συλλάβεις το συναίσθημα που εκπέμπεται και νιώσεις πριν φωτογραφίσεις, αυτό θα αποτυπωθεί στην εικόνα και θα το εισπράξει και ο θεατής. Μ’ αρέσει να φωτογραφίζω τη φύση, τις γραμμές και τις φόρμες, αυτό που ξεχωρίζει μέσα στο συνηθισμένο.

— Αν φωτογράφιζες την οικονομική κρίση τι θα επέλεγες να περιέχει;

Έναν άνθρωπο να κοιμάται δίπλα σε ένα ΑΤΜ ενώ άλλοι άνθρωποι περιμένουν στην ουρά για να κάνουν ανάληψη. Μια εικόνα που είδαμε αυτές τις μέρες και λέει πολλά.

— Μια εικόνα που δεν θα ξεχάσεις ποτέ και ποιο το ωραιότερο ταξίδι σου;

Στο μυαλό μου τριγυρίζει μια εικόνα που αποτύπωσα με το βλέμμα ενός μωρού που μόλις έχει βαπτιστεί προς τον πατέρα του, το κοίταγμα μεταξύ τους, η αγάπη. Αυτές τελικά είναι οι εικόνες που μου μένουν, οι στιγμές αγάπης ανάμεσα στους ανθρώπους. Το ωραιότερο ταξίδι μου… ίσως δεν το έχω κάνει ακόμα..

— Σου αρέσει να θυμάσαι ή να ξεχνάς;

Και τα δύο. Πρέπει να θυμόμαστε, χρειάζεται και να ξεχνάμε. Για μένα πάντως το φωτογραφικό μου αρχείο λειτουργεί ως ημερολόγιο αναμνήσεων.

 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Αθήνα, 2010. Φωτο: Αγγελική Στρατή

— Πώς αξιοποιείς τον ελεύθερο σου χρόνο;

Με μια βόλτα στη φύση, που εδώ στο νησί είναι μοναδική. Η Άνδρος συνδυάζει το νησιωτικό με το ορεινό τοπίο, προσφέροντας στο μάτι εικόνες ποικίλες και απολαυστικές. Αλλά και μελετώντας το έργο άλλων φωτογράφων και ανατρέχοντας στο διαδίκτυο για διάφορα θέματα, φωτογραφικά και μη. Επίσης ασχολούμαι με το θέατρο και το τραγούδι.

— Ποια εποχή είναι η αγαπημένη σου και γιατί;

Παίζει ρόλο το που ζεις, όσο ζούσα στην Αθήνα προτιμούσα τον χειμώνα. Στο νησί μου όλες οι εποχές είναι ωραίες. Η φύση ντύνεται κάθε φορά με τα ανάλογα χρώματα. Η αγαπημένη μου όμως είναι η Άνοιξη, για όλα όσα αυτή περικλείει, τα λουλούδια, τα χρώματα, την έκρηξη ζωής αλλά και την έννοια της λέξης αυτή καθαυτή.

— Τι σημαίνει για σένα η Άνδρος;

Η Άνδρος είναι ο αέρας, που λυσσομανάει τις περισσότερες μέρες του χρόνου, η θάλασσα, που παίρνει όλες τις αποχρώσεις του μπλε, τα δέντρα, που χρωματικά καλύπτουν όλη την παλέτα του πράσινου, τα γάργαρα νερά που τρέχουν απ’ τις πηγές, απ’ τα βουνά και τα βράχια. Είναι η οικογένειά μου και οι ρίζες μου.

— Αν σου έλεγα να μου περιγράψεις το ελληνικό καλοκαίρι τι θα μου απαντούσες;

Ήλιος, θάλασσα, αλμύρα, ραχάτι, ανοιχτό σινεμά, ούζο κάτω από τον πλάτανο, μπουκαμβίλια και γιασεμί.

 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Πειραιάς, 2011. Φωτο: Αγγελική Στρατή

— Τι είναι ευτυχία για σένα;

Ευτυχία δεν είναι ένα πράγμα, είναι να αγαπάς, να δημιουργείς. Να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου και τις πράξεις σου. Ευτυχία είναι μικρές στιγμές που λάμπουν στην καθημερινότητά μας.

— Σήμερα είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο να αγαπάμε και να μας αγαπούν;

Η αγάπη είναι παντός καιρού και υπεράνω εποχής. Αρκεί να ανοίξουμε την καρδιά μας και να δίνουμε, στην αγάπη δεν περιμένεις να πάρεις.

— Ποιο είναι το προσωπικό σου καταφύγιο;

Το σπίτι μου, όπου μπορώ να σκεφτώ, να αυτοαναλυθώ, να μελετήσω και να ανασυγκροτηθώ.

— Ποιο είναι το πιο ωραίο συναίσθημα;

Όταν κάποιος σε αγκαλιάζει δακρυσμένος, βλέποντας φωτογραφίες που εσύ έφτιαξες από μια σημαντική στιγμή της ζωής του.

— Τι όνειρα κάνεις;

Να κάνω μια φωτογραφική έκθεση, να ταξιδέψω στο Περού, να μοιράζομαι και να αγαπάω.

 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Άνδρος, 2014. Φωτο: Αγγελική Στρατή
 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Άνδρος, 2014. Φωτο: Αγγελική Στρατή
 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Γιορτή Θεοσκέπαστης, Άνδρος, 2014. Φωτο: Αγγελική Στρατή
 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Γιορτή Θεοσκέπαστης, Άνδρος, 2014. Φωτο: Αγγελική Στρατή
 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Η γητευτής των αλόγων, Άνδρος, 2014. Φωτο: Αγγελική Στρατή
 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Κέρκυρα, 2015. Φωτο: Αγγελική Στρατή
 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Λήμνος, 2014. Φωτο: Αγγελική Στρατή
 Η ομορφιά στα πάντα Facebook Twitter
Πειραιάς, 2010. Φωτο: Αγγελική Στρατή

www.facebook.com/AngelaStratiPhotography

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ