11 ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

11 ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
0

Εμείς τα ζώα (We the Animals) του Τζερεμάια Ζέιγκαρ

ΗΠΑ 2018, Έγχρωμο 90' (Διεθνές Διαγωνιστικό)

Μια βραβευμένη ματιά στην ενηλικίωση με ήρωες τρία αδέλφια που μεγαλώνουν στα δύσκολα. Ένα πορτρέτο που μας καταβυθίζει στη ζωή μιας οικογένειας της εργατικής τάξης και στην αδελφοσύνη, το οποίο εκτοξεύεται από τις περίτεχνες ερμηνείες των νεαρών, πρωτοεμφανιζόμενων ηθοποιών της και από τις σεκάνς animation που ζωντανεύουν τον εξουθενωμένο ψυχικό κόσμο του Τζόνα.

Τρία μικρά αγόρια, καρποί ενός διαφυλετικού γάμου, μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον ενδοοικογενειακής βίας. Ο μικρότερος από αυτά, ανακαλύπτει μια αλλιώτικη σεξουαλικότητα. Αυθεντικός λυρισμός και ευαισθησία σε ένα φιλμ που μοιράζεται συγγένειες με το Moonlight και το Tree of Life και απέσπασε βραβείο ΝΕΧΤ Innovator award στο Φεστιβάλ Σάντανς.

We The Animals (2018)

Φέτος το Φεστιβάλ επιλέγει τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού με πυξίδα τη «Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία» (Caritas Romana – Roman Charity), μια ιστορία κλασική αλλά παραγνωρισμένη, που διαπερνά τον χρόνο, έχει εμπνεύσει καλλιτέχνες όπως οι Ρούμπενς και Καραβάτζιο, και αποτελεί διαχρονικό σύμβολο της ανιδιοτέλειας και της αφοσίωσης.

Είναι η ιστορία της Πέρο και του Κίμωνα, δηλαδή μιας νέας γυναίκας που θηλάζει τον καταδικασμένο σε ασιτία έγκλειστο πατέρα της για να τον σώσει από τον βέβαιο θάνατο και μοιράζεται το μητρικό γάλα της ανάμεσα στο παιδί της κι εκείνον. Μια πράξη ανώτερη, μια υπέρβαση του σώματος, του εαυτού και του κοινωνικού ρόλου, όπου ο πατέρας μετατρέπεται σε ομογάλακτος αδελφός του παιδιού της.

Αυτή τη σπουδαία υπέρβαση πραγματεύονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι ταινίες του Διαγωνιστικού τμήματος του 59ου Φεστιβάλ, οι οποίες διερευνούν το θέμα σε διαφορετικές εκδοχές.

Οι 15 ταινίες γίνονται το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης. Το Φεστιβάλ ανέθεσε σε 15 νέους Έλληνες εικαστικούς να δουν ο καθένας από μια ταινία του διαγωνιστικού και να φιλοτεχνήσουν ένα έργο εμπνευσμένο από αυτήν. Τα έργα θα παρουσιαστούν στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης) από τις 3 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου 2018.

Αφιέρωμα Queer ελληνικό σινεμά

Το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πρωτοπορεί και προ(σ)καλεί το κοινό να γνωρίσει το ελληνικό queer σινεμά μέσα από ένα μεγάλο αφιέρωμα που θα συζητηθεί, μια κινηματογραφική διαδρομή από τα τέλη της δεκαετίας του '60 ως τις μέρες μας, με 38 μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες.

Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που ένας επίσημος οργανισμός επιχειρεί ένα τόσο εκτενές αφιέρωμα στην ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της queer θεματολογίας. Το αφιέρωμα έχει επιμεληθεί ο Κωνσταντίνος Κυριακός, Αν. Καθηγητής της Ιστορίας του Θεάτρου και του Ελληνικού Κινηματογράφου (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών).

11 ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
«Μπέττυ» (1979) του Δημήτρη Σταύρακα

Αντελάιντε (Adelaide) του Τζάστιν Αμόριμ

Πορτογαλία 2018, Έγχρωμο 108' (Ανοιχτοί Ορίζοντες – Παγκόσμια Πρεμιέρα)

Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα εγκλήματα στην ιστορία της Πορτογαλίας μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον μόλις 25χρονο σκηνοθέτη και κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο 59ο Φεστιβάλ.

11 ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
«Αντελάιντε» του Τζάστιν Αμόριμ

Giant Little Ones του Κιθ Μπέρμαν

Καναδάς, 2018, 94' (Αφιέρωμα «Μαθήματα Ζωής»)

Ο Κάιλ Μακ Λάχλαν, η Μαρία Μπέλο και νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί σε μια ταινία ενηλικίωσης που περνά με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από την εφηβεία στον (τρομακτικό) κόσμο των μεγάλων.

 

Giant Little Ones

Το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν στο 59ο Φεστιβάλ

Το αριστουργηματικό «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, μεγάλος νικητής του φετινού Φεστιβάλ Βενετίας, έρχεται στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το Φεστιβάλ εξασφάλισε άδεια από το Netflix για να παρουσιάσει την ταινία σε ειδική φεστιβαλική προβολή για την Ελλάδα.

 

Roma

Ταινίες έναρξης και λήξης

O μεγάλος νικητής του Χρυσού Φοίνικα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών, το συναρπαστικό φιλμ Κλέφτες καταστημάτων του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε-Έντα, ανοίγει το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου στο Ολύμπιον.

Δέκα μέρες αργότερα, το Φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί με το συγκλονιστικό Girl του μόλις 27χρονου Βέλγου Λουκάς Ντοντ, που απέσπασε τέσσερα μεγάλα βραβεία -σκηνοθεσίας, ερμηνείας, Queer Palm και Fipresci στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα- επίσης στο Φεστιβάλ Καννών.

Αφιέρωμα Κριστομπάλ Λεόν και Χοακίν Κοσίνια

Με φόρα από το Γκούγκενχαϊμ και την Μπιενάλε Βενετίας, οι Χιλιανοί εικαστικοί και σκηνοθέτες Κριστομπάλ Λεόν και Χοακίν Κοσίνια έρχονται στη Θεσσαλονίκη για να μας ξεναγήσουν στα πιο όμορφα όνειρα αλλά και τους πιο δύστροπους εφιάλτες.

Η νέα τους ταινία The Wolf House (2018) ενθουσίασε στο φετινό φεστιβάλ Βερολίνου. Είναι μια ενήλικη εκδοχή του παραμυθιού με τα τρία γουρουνάκια που επιστρέφει στη διαβόητη «αποικία της αξιοπρέπειας» που συγκλόνισε τη Χιλή, έργο των ναζί και κέντρο βασανιστηρίων του δικτάτορα Πινοσέτ. Ηρωίδα, η νεαρή Μαρία που δραπετεύει από εκεί, βρίσκει καταφύγιο σε ένα αγροτικό σπίτι και παλεύει με το φόβο της - τον «κακό λύκο».

Οι Λεόν και Κοσίνια έχουν κάνει με τις σκοτεινές, σουρεαλιστικές stop motion animation ταινίες τους τον γύρο του κόσμου σε διεθνή φεστιβάλ, μουσεία και γκαλερί. Μεταξύ αυτών, η Μπιενάλε της Βενετίας και το Γκούγκενχαϊμ της Νέας Υόρκης, αλλά και τα φεστιβάλ Ρότερνταμ, Λοκάρνο, IDFA, καθώς και το φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου ενθουσίασαν με την τελευταία τους δουλειά -και πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους- The Wolf House.

Η ταινία θα προβληθεί στη Θεσσαλονίκη μαζί με εννιά μικρού μήκους δημιουργίες τους: όλα δείγματα ενός πρωτοποριακού πειραματικού σινεμά που μας στοιχειώνει.

 

The Wolf House (2018)

Αφιέρωμα Χάιμε Ροσάλες

Ο Ισπανός αγαπημένος του φεστιβάλ Καννών έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να μας δείξει πώς «κλέβει» στιγμές παρατηρώντας εθιστικά τους ήρωές του.

Petra (2018): Η πιο πρόσφατη ταινία του Ροσάλες και σίγουρα η πιο φιλόδοξη, είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με απρόβλεπτη εξέλιξη. Η Πέτρα, ύστερα από τον θάνατο της μητέρας της ψάχνει να βρει τον πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ. Η αναζήτηση θα την οδηγήσει σε έναν αναγνωρισμένο δύστροπο καλλιτέχνη που έχει χτίσει μια άλλη ζωή. Πυκνό, σαρωτικό σινεμά, μια σύγχρονη εκδοχή αρχαίας τραγωδίας που θα συναρπάσει το μεγάλο κοινό.

 

Petra (2018)

Αφιέρωμα Νάνουκ Λέοπολντ

«Θέλω οι ταινίες μου να είναι περισσότερο για το τι πιστεύει και τι νιώθει αυτός που τις βλέπει, παρά για το τι λέει ή τι κάνει κάποιος στην οθόνη», σημειώνει η Ολλανδή σκηνοθέτιδα που θα επισκεφτεί επίσης τη Θεσσαλονίκη.

Iles flottantes (2001): Το γεμάτο φρεσκάδα ντεμπούτο της Λέοπολντ εστιάζει σε ένα ερωτικό γαϊτανάκι με πρωταγωνίστριες τρεις κολλητές μπλεγμένες σε απιστίες και αμαρτίες, οι οποίες ψάχνουν τον έρωτα και τον εαυτό τους στην ηλικία των 30.

 

Iles flottantes 

Αλίς Τ.  του Ράντου Μουντεάν

Ρουμανία, Γαλλία, Σουηδία (Ματιές στα Βαλκάνια)

Το πορτρέτο μιας υιοθετημένης 16χρονης κοπέλας -επαναστατημένης, εγωκεντρικής, ανεύθυνης- που μένει έγκυος. Εφηβικό άγχος, γονεϊκή αγάπη, σύγχυση, θραύσματα του κόσμου της ηρωίδας, με τη σεναριακή υπογραφή του Ραντουλέσκου, στυλοβάτη του Νέου Ρουμάνικου Κύματος

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ