55o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

55o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Το δημιουργικό της αφίσας του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φιλοτέχνησε η Θάλεια Ζαχαρή.
1

1. Στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα συμμετέχουν 14 ταινίες μυθοπλασίας σκηνοθετών απ' όλο τον κόσμο. Στη λίστα περιλαμβάνονται και δύο ελληνικές: η Νορβηγία του Γιάννη Βεσλεμέ και το Forget me not του Γιάννη Φάγκρα.


2. Η αυλαία της διοργάνωσης θα ανοίξει με την ταινία Λευκός Θεός / White God του Ούγγρου σκηνοθέτη Κόρνελ Μούντρουτσο. Η προβολή της ταινίας έναρξης θα γίνει παρουσία του σκηνοθέτη.

3.Ως ταινία λήξης έχει επιλεγεί η νέα δουλειά του σκηνοθέτη Ρόι Άντερσον, με τίτλο Ένα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί, συλλογιζόμενο την ύπαρξή του / A pigeon sat on a branch reflecting on existence. Μάλιστα, στο πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης συμπεριλαμβάνεται ένα αφιέρωμα στην υπόλοιπη φιλμογραφία του Σουηδού δημιουργού με την προβολή και των πέντε μεγάλου μήκους ταινιών που φέρουν την υπογραφή του.

To τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια περιλαμβάνει και φέτος ένα σύγχρονο πανόραμα του κινηματογράφου της Βαλκανικής Χερσονήσου με ταινίες νέων αλλά και αναγνωρισμένων δημιουργών, όπως οι Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Κορνέλιου Πορουμπόιου και Κουτλούγ Αταμάν


4.Ο ελληνικός κινηματογράφος συμπληρώνει φέτος έναν αιώνα ζωής (1914-2014) και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποτίνει τον δικό του φόρο τιμής με την προβολή 36 ελληνικών ταινιών και την παρουσίαση 11 ελληνικών πρότζεκτ και ταινιών στο τμήμα της Αγοράς και στα τμήματα Crossroads και Works in Progress. Παράλληλα, στο ομώνυμο αφιέρωμα του φεστιβάλ θα προβληθούν οι 20 επικρατέστερες ελληνικές ταινίες που ψηφίστηκαν από το κοινό μέσα από μια λίστα 200 φιλμ που αναρτήθηκε στη σελίδα του Φεστιβάλ στις αρχές του Σεπτέμβρη.


5.Το Φεστιβάλ, σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki, πραγματοποιεί ένα αφιέρωμα στη μούσα του νέου γερμανικού σινεμά Χάνα Σιγκούλα. Στο πλαίσιο αυτό θα προβληθούν τρεις αντιπροσωπευτικές ταινίες από τη φιλμογραφία της, καθώς και μια σειρά ταινιών μικρού μήκους που έχει επιμεληθεί η ίδια.

6.Το βαθιά ανθρωπιστικό κινηματογραφικό σύμπαν του Ζέλιμιρ Ζίλνικ έχει την τιμητική του στο φετινό Φεστιβάλ. Το αφιέρωμα στον Σέρβο κινηματογραφιστή αποτελείται από έξι μεγάλου μήκους και επτά μικρού μήκους ταινίες με τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές στην πορεία του σκηνοθέτη.


7.Μεγάλο μέρος της δουλειάς του γεννημένου στις ΗΠΑ Ιρανού σκηνοθέτη Ραμίν Μπαχράνι περιστρέφεται γύρω από την απομυθοποίηση του αμερικανικού ονείρου και τη γενικότερη κρίση των αξιών. Στο αφιέρωμα σε αυτόν θα προβληθούν μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες του.


8.Στο πλαίσιο του τμήματος Ειδικές Προβολές θα παρουσιαστούν πολλές νέες ταινίες καταξιωμένων δημιουργών, όπως οι Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν, Φατίχ Ακίν, Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ, Ναόμι Καβάσε, Αμπντεραμάν Σισακό, Σουσάνε Μπίερ, Όλε Κρίστιαν Μάντσεν και Κρίστιαν Πέτσολντ.


9.To τμήμα Ματιές στα Βαλκάνια περιλαμβάνει και φέτος ένα σύγχρονο πανόραμα του κινηματογράφου της Βαλκανικής Χερσονήσου με ταινίες νέων αλλά και αναγνωρισμένων δημιουργών, όπως οι Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, Κορνέλιου Πορουμπόιου και Κουτλούγ Αταμάν.


10. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, Νεανική Οθόνη, που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα προβληθούν ταινίες μυθοπλασίας και κινουμένων σχεδίων από όλο τον κόσμο.

Στο υπόλοιπο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονται ακόμη πολλές παράλληλες εκδηλώσεις, όπως masterclasses, ανοιχτές συζητήσεις, βραβεύσεις, μουσικά δρώμενα κ.ά.

Για το πλήρες πρόγραμμα του 55ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επισκεφθείτε το tiff.filmfestival.gr.

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Στο "σημαντικότερο κινηματογραφικό θεσμό της συμπρωτεύουσας" πιστεύω πως θα άρμοζε να διαχειρίζεται διαφορετικά καθυστερήσεις θεατών (βασικά,καταναλωτών) της τάξης των 10 λεπτών στις αίθουσες προβολών. Θεωρώ απαράδεκτη την άρνηση της εισόδου στον οποιοδήποτε, πόσο μάλλον σε κάποιο φοιτητή ή και άνεργο, που έχει πληρώσει για να αγοράσει το εισιτήριο του (προσοχή, δεν κάνω λόγο για απλή κράτηση) και, απλά, καθυστέρησε 10 λεπτά λόγω μετακίνησης από άλλη πόλη. Η πολιτική αυτή που ακολουθείται είναι ,τουλάχιστον, απογοητευτική,ιδίως, για όσους έρχονται έρχονται πρώτη φορά στο φεστιβάλ, είναι άδικη, δεν εξυπηρετεί πραγματικά κάποιο σκοπό (ας είμαστε ρεαλιστές, ο θεατής θα μπορούσε να ενοχληθεί και από κάποιον που θα σηκωνόταν για να μεταβεί στην τουαλέτα, όχι απαραίτητα από τον αργοπορημένο) και,τελικά, βασίζεται σε άτακτη διπλοπώληση εισιτηρίων. Φυσικά πάντα έρχεται ως απάντηση η φράση "Ναι,αλλά το έγραφε στους όρους". Στο εισιτήριο δεν έγραφε καν το νούμερο της αποθήκης στο λιμάνι όπου βρίσκεται η αίθουσα προβολών, η αναζήτηση της οποίας, από κάποιον εκτός Θεσσαλονίκης, εύκολα θα έπαιρνε 10 λεπτά... Για αποζημίωση ή παρακολούθηση άλλης ταινίας αντί της επιλεγμένης ούτε λόγος, φυσικά.Και όλα αυτά την πρώτη,μόλις, μέρα του φεστιβάλ.