Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους;

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter
0

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

Μία μόνο περιήγηση ανάμεσα στα δημοφιλέστερα ενημερωτικά – και προσφάτως "ανακαινισμένα"- sites παγκοσμίως είναι ικανή για να κάνει τους αναγνώστες να νομίζουν ότι παθαίνουν déjà vu.


Οι web designers χρησιμοποιούν πλέον τα ίδια οπτικά στοιχεία σε κάθε νέο site, και το αποτέλεσμα παρομοιάζεται με την ομοιομορφία που επικρατεί στην βιομηχανία των αυτοκινήτων: Παντού στον κόσμο, τα αυτοκίνητα κάθε μάρκας και κατηγορίας μοιάζουν στο μάτι ενός μη ειδικού πάνω κάτω ... ίδια, λέει ο ο Brad Frost, ένας web designer που έχει εργαστεί στα sites του TechCrunch και του Entertainment Weekly.

"Ως έναν βαθμό τα sites έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, λίγο πολύ. To web design – όπως κάθε άλλο design- είναι και μόδα, ακολουθεί τάσεις. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω μιας νέας εποχής όπου οι οθόνες και η δυνατότητα αφής έχουν εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που ορίζουν πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό και την αισθητική ενός site"

Τα αυτοκίνητα εξυπηρετούν έναν σκοπό, το ίδιο και οι ενημερωτικές ιστοσελίδες. Αντίθετα όμως με την χρήση ενός αυτοκινήτου, οι απαιτήσεις του κοινού των websites αλλάξανε δραματικά όταν μπήκαν στη ζωή μας πολλές περισσότερες συσκευές που συνδέονται στο ίντερνετ, εκτός από τον παλιό καλό υπολογιστή και την μεγάλη οθόνη του. Οι οθόνες μίκρυναν και η πληροφορία έπρεπε να "χωρέσει" σ' αυτές, χωρίς να χάνεται η ουσία της.


Πετυχημένο παράδειγμα της "νέας εποχής" του web design για εταιρείες media θεωρείται το ανακαινισμένο εδώ και λίγους μήνες site του περιοδικού TIME, όπου επικρατούν οι μεγάλες εικόνες ψηλά στην οθόνη, οι καθαρές γραμμές, και οι καθαρά διαχωρισμένες κλασικές πια κάθετες στήλες.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Επιπλέον, το site του TIME σχεδιάστηκε έτσι ώστε να ανταποκρίνεται σε μία καινούρια σχετικά έννοια που θέλει τις ιστοσελίδες να "συμμορφώνονται" σε μία όλο και μεγαλύτερη ποικιλία μεγεθών οθόνης, χωρίς όμως να στερούν από τον αναγνώστη την εμπειρία ενός χρήσιμου "ξεφυλλίσματος".


"Η μεγαλειώδης επικράτηση του mobile στην καθημερινή μας ζωή ήταν αυτή που μας "ξύπνησε" από την αυταπάτη ότι το web μπορεί να κινείται σε συγκεκριμένα και σταθερά πλάτη", λέει o web designer και developer Josh Clark, και συνεχίζει.


"Ως έναν βαθμό τα sites έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, λίγο πολύ. To web design – όπως κάθε άλλο design- είναι και μόδα, ακολουθεί τάσεις. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω μιας νέας εποχής όπου οι οθόνες και η δυνατότητα αφής έχουν εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που ορίζουν πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό και την αισθητική ενός site"
Πολλά μεγάλα ενημερωτικά sites ακολουθούν πλέον αυτές τις επιταγές του 'νέου we design', και το αποτέλεσμα είναι σχεδόν πανομοιότυπο: Multi-στήλη στο κέντρο, και τετράγωνα επίπεδα σχέδια.


Το site του ειδησεογραφικού οργανισμού NBC έχει την κύρια στήλη του στα δεξιά, ωστόσο οι ομοιότητες είναι εμφανείς.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


"Στην αρχή όλοι οι web designers ακολουθούσαμε την ίδια τακτική: Διαφορετικό design για την desktop εκδοχή, και διαφορετικό για την mobile έκδοση ενός site. Πλέον κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί, μιας που υπάρχουν υπερβολικά πολλές διαφορετικές οθόνες και εμπειρίες θέασης και ανάγνωσης ενός site για να βρεθεί για όλες μία διαφορετική λύση. Το κόστος μόνο του απαραίτητου προσωπικού που θα δούλευε πάνω σε αυτό είναι εξωπραγματικό. Έτσι, όλο και περισσότερα sites κινούνται προς το responsive design, σαν μία "one size" λύση.

Η εποχή της οικονομίας των διαφημίσεων

"Είναι ήδη δύσκολο να δημιουργήσεις μία ιστοσελίδα που να "χωράει" και να φαίνεται καλά σε πολλές διαφορετικές οθόνες. Αν προσθέσετε σε αυτή τη δυσκολία και τον παράγοντα των διαφημίσεων που πρέπει να μπουν σε ένα site, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα" συνεχίζει ο Clark.


"Τα media sites έχουν μία πολύ συγκεκριμένη τακτική όσον αφορά τις διαφημίσεις που πρέπει να φιλοξενούν, αν θέλουν να επιβιώσουν στην καινούρια online αγορά. Κι αυτό είναι ίσως που περιορίζει τους web designers περισσότερο από κάθε άλλο παράγοντα, για έναν πολύ απλό λόγο: Η διαφήμιση, όπως την θέλει ο πελάτης, σπάνια μπορεί να αλλάξει μέγεθος κατά το δοκούν του designer."


Σήμερα, συγκεκριμένες οδηγίες για την διαδικτυακή διαφήμιση ορίζονται από το Internet Advertising Bureau, ώστε να μπορούν πελάτες και εταιρείες media να βρίσκουν ένα κοινό τόπο συνεννόησης και να έχουν μια κοινή αγορά. Μεγάλες και άκαμπτες όσον αφορά το μέγεθος διαφημίσεις μπορεί να αποφέρουν πολλά στις πωλήσεις, ωστόσο αποτελούν το μεγαλύτερο μπελά για έναν web designer.

Το Responsive design είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του σύγχρονου web design, αλλά δεν εξηγεί κατ 'ανάγκη την ομοιότητα στην αισθητική. Οι σκιάσεις, οι κλίσεις, και γενικά οποιοδήποτε στοιχείο που προσδίδει βάθος, έχει φύγει ανεπιστρεπτί δίνοντας τη θέση του σε αυτό που είναι γνωστό ως "flat design".


Σύμφωνα με τον Brad Frost, οι διαφημιστικές εταιρείες μοιάζουν με έναν δεινόσαυρο που δεν μπορεί να συγχρονιστεί με τις τρέχουσες απαιτήσεις της αγοράς, και μένει πεισματάρικα πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη βιομηχανία, δημιουργώντας συνεχώς νέους περιορισμούς.


Το επίσης ανανεωμένο site του Sports Illustrated, ακολουθεί κι αυτό το μοτίβο των τριών στηλών.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Το Responsive design είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του σύγχρονου web design, αλλά δεν εξηγεί κατ 'ανάγκη την ομοιότητα στην αισθητική.
Οι σκιάσεις, οι κλίσεις, και γενικά οποιοδήποτε στοιχείο που προσδίδει βάθος, έχει φύγει ανεπιστρεπτί δίνοντας τη θέση του σε αυτό που είναι γνωστό ως "flat design".


Η επικράτηση του flat design στις ιστοσελίδες επικράτησε όταν οι mobile εκδόσεις άρχισαν να κερδίζουν έδαφος. Το μινιμαλιστικό μοτίβο φαινόταν πιο εντυπωσιακό σε μικρότερες οθόνες, ενώ συγχρόνως ελαχιστοποιούσε και τον χρόνο 'φορτώματος' μιας σελίδας. Σήμερα, το "επίπεδο" αυτό design είναι σήμα κατατεθέν πολλών media sites διεθνώς.


Παρακάτω, μια εικόνα που δείχνει πώς θα μοιάζει το καινούριο site του ESPN, που θα λανσαριστεί το 2015, δίπλα σε μια εικόνα που δείχνει τη σημερινή mobile έκδοση του site του καναλιού. Είναι εμφανές ότι η επερχόμενη desktop εκδοχή βαδίζει στα "χνάρια" της mobile.


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter


Σύμφωνα με την Kelly Sutton, μία web designer και software engineer, τον δρόμο προς το "γεωμετρικό" επίπεδο design, με τετράγωνα σχήματα και έντονα χρώματα, έδειξε πρώτη η Microsoft, όταν ήδη πριν από δυόμιση χρόνια λάνσαρε την επιφάνεια εργασίας των Windows 8.
Έκτοτε, ξεκίνησε μία ραγδαία υιοθέτηση του συγκεκριμένου web design στυλ, από εταιρείες όπως η Apple ( iOS7), αλλά και από την ίδια την Google.


"Τα τελευταία δύο χρόνια η βιομηχανία του ψηφιακού design βρισκόταν, τρόπον τινά, σε πόλεμο", λέει η Sutton. "Αυτή η εποχή έχει παρέλθει, και σήμερα μπορούμε να πούμε ότι διανύουμε την εποχή της ομοιομορφίας."


Γιατί όλα τα media sites μοιάζουν μεταξύ τους; Facebook Twitter

To ίντερνετ του αύριο

Παρ' όλα αυτά, το responsive design εξακολουθεί να είναι μία καινούρια έννοια η οποία μεταβάλλεται συνεχώς όσο οι web designers και οι προγραμματιστές ανακαλύπτουν νέους τρόπους να "παντρεύουν" την τελική εικόνα με την δυνατότητα πολλαπλών λειτουργιών.


Σύμφωνα με τον Greg Storey, τον υπεύθυνο μάρκετινγκ του Happy Cog, μιας εταιρείας σχεδιασμού ιστοσελίδων που πρωτοστάτησε στο responsive web design, τα νέα "άκρα" της σημερινής τεχνολογίας που περιλαμβάνουν ολοένα και πιο τεράστιες οθόνες στα σαλόνια μας και όλο και πιο μικρές οθόνες στα κινητά μας, αποτελούν για τους σημερινούς προγραμματιστές την μεγαλύτερη πρόκληση.


"Δεν είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι μπορείς να κάτσεις και να σχεδιάσεις ένα site για τόσες πολλές εκδοχές, έτσι;", λέει .

"Και δεν είναι μόνο η ποικιλία οθονών που αποτελεί πρόκληση, αλλά και η άνοδος της διαφήμισης στα sites."


Η λύση φαίνεται προς το παρόν να βρίσκεται στην αλλαγή του τρόπου σκέψης των designers, παρά στην εύρεση νέων εργαλείων.

"Το καθιερωμένο σκεπτικό της web design κοινότητας πρόκειται να αλλάξει άρδην, και μάλιστα πολύ σύντομα", καταλήγει.


- Από το Mashable

Απόδοση Α.Γ.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ