Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
0

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Ερνέστ Μπο και οι σημειώσεις του

 

Το 5 ήταν έτσι αριθμημένο σε μια σειρά πέντε αρωμάτων που μύρισε η Κοκό Σανέλ πριν από 93 χρόνια όταν παρήγγειλε ένα άρωμα που να μη μυρίζει τριαντάφυλλο ή κρίνο στον αρωματοποιό Έρνεστ Μπο. Η Σανέλ κράτησε αυτό το όνομα, το νούμερο της αρίθμησης αλλά έκανε μια δραματική, αισθητικά, αλλαγή στο μπουκάλι. Ήθελε μια συσκευασία που να μη θυμίζει τα περίτεχνα μπουκάλια αρωμάτων από Λαλίκ και Μπακαρά κρύσταλλα.

Η δική της φιλοσοφία, η ίδια με αυτή των ρούχων που πρότεινε ήταν καθαρό σχήμα, διαφάνεια, ένα μπουκάλι αόρατο, μια απλή σύνθεση που περιέχει ένα τέλειο προϊόν με μοναδική σύνθεση. Μέσα στο χρόνο το μπουκάλι της Σανέλ τροποποιήθηκε αρκετές φορές. Οι αλλαγές ήταν μικρές όπως και στα πώματα. Το εκπροσωπούν πάντα στις διαφημιστικές καμπάνιες οι διασημότερες σταρς με πρώτη και καλύτερη την Μέριλιν Μονρό και την ατάκα της «το μόνο που φοράω στο κρεβάτι είναι μερικές σταγόνες Chanel no 5».

Οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεώνουν την εταιρεία να αλλάξει το άρωμα, καθώς ένα από τα συστατικά του θεωρείται αλλεργιογόνο, και η χρήση του πρέπει να απαγορευθεί στην Ευρώπη. Τα ένοχα συστατικά είναι τα βρύα, που δίνουν στα αρώματα την μυρωδιά του ξύλου.

H Gabrielle Chanel συνάντησε τον Ernest Beaux, αρωματοποιό, στο Grasse. Ήταν Γάλλος και είχε εργασθεί ως αρωματοποιός στην αυλή του Τσάρου της Ρωσίας. Η Gabrielle Chanel του ανέθεσε το έργο της δημιουργίας του πρώτου άρώματός της. Μαζί, εφηύραν «ένα γυναικείο άρωμα, με το άρωμα μιας γυναίκας», όπως της άρεσε να το αποκαλούν. Το CHANEL N° 5 δημιουργήθηκε σαν ένα φόρεμα υψηλής ραπτικής. Ήταν το πρώτο άρωμα που ξεχώρισε για την «αφαίρεση» στη δημιουργία του. πήγε ενάντια στα όμορφα και μοντέρνα αρώματα της εποχής εκείνης. Στα ογδόντα συστατικά που το συνθέτουν δεν ξεχωρίζει καμία μυρωδιά περισσότερο από τις άλλες. Ήταν ένα καινούργιο «μυστικό λουλούδι» τολμηρό και καινοτόμο όπως και η δημιουργός του.

Το εμβληματικό άρωμα βρίσκεται σήμερα στην πιο κρίσιμη στιγμή της ιστορίας του. Οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεώνουν την εταιρεία να αλλάξει το άρωμα, καθώς ένα από τα συστατικά του θεωρείται αλλεργιογόνο, και η χρήση του πρέπει να απαγορευθεί στην Ευρώπη. Τα ένοχα συστατικά είναι τα βρύα, που δίνουν στα αρώματα την μυρωδιά του ξύλου. Δεν είναι ο μόνος οίκος που θα υποχρεωθεί να τροποποιήσει τη φόρμουλά του και πολλοί φοβούνται ότι μερικά αρώματα θα αλλάξουν για πάντα. Η βιομηχανία αρωμάτων είναι ανάστατη όσο και οι πιστές πελάτισσες του αρώματος.

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 

Μπραντ Πιτ

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Όντρεϊ Τουτού
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Μπραντ Πιτ

Ωντρεϊ Τουτού

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Tα μπουκάλια μέσα στο χρόνο
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 

Έκθεση Chanel no 5, Palais de Tokyo 

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Νικόλ Κίντμαν
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Καρόλ Μπουκέ
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Κατρίν Ντενέβ
Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter

 Nικόλ Κίντμαν

Chanel no 5, η ιστορία ενός αρώματος Facebook Twitter
Αντι Γουόρχολ - Chanel 5
Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Alaia ή Versace; Ποιος θα κερδίσει τον Pieter Mulier;

Μόδα & Στυλ / Alaia ή Versace; Ποιος θα κερδίσει τον Pieter Mulier;

Μετά την απομάκρυνση του Dario Vitale από τον Versace, εξελίσσεται ένα κομψό θρίλερ μεταξύ των ομίλων Prada και Richemont, ενώ φημολογείται ότι νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στον Versace θα είναι ο Pieter Mulier, ο ανανεωτής του οίκου Alaia.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η Chappell Roan γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της MAC και το glam απογειώνεται

Μόδα & Στυλ / Η Chappell Roan γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της MAC και το glam απογειώνεται

Η ποπ σταρ που αλλάζει τους κανόνες της ομορφιάς γίνεται το κεντρικό πρόσωπο της νέας παγκόσμιας καμπάνιας της MAC, ανοίγοντας ένα νέο, εκρηκτικό κεφάλαιο ως το πιο απρόβλεπτο και τολμηρό beauty icon της γενιάς της.
LIFO NEWSROOM
Farida Khelfa: Η μούσα του Gaultier και του Alaïa βγάζει στο σφυρί το παρελθόν της

Μόδα & Στυλ / Farida Khelfa: Η μούσα του Gaultier και του Alaïa βγάζει στο σφυρί το παρελθόν της

Διακόσια αρχειακά κομμάτια από τα ’80s και ’90s εκποιεί η Farida Khelfa, η εμβληματική φιγούρα της γαλλικής μόδας, που από τις φτωχογειτονιές της Λιόν έφτασε στην κορυφή του κόσμου της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Μόδα & Στυλ / Η μόδα συνεχίζει την ανακύκλωση ιδεών: Σειρά τώρα έχουν τα it-bags

Πώς γίνεται μια τσάντα «τρόπαιο»; Ποια τσάντα διεκδικείται, μπαίνει σε λίστες αναμονής, αναγνωρίζεται ως σύμβολο της μεγάλης ζωής; Από τις φετινές επανεκδόσεις μυθικών μοντέλων βγάζουμε κάποια συμπεράσματα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ο Jacob Elordi φωτογραφίζεται από τη Sofia Coppola ως πρεσβευτής της Cartier

Μόδα & Στυλ / Ο Τζέικομπ Eλόρντι φωτογραφίζεται από τη Σοφία Κόπολα ως πρεσβευτής της Cartier

Η σκηνοθέτιδα της «Priscilla» ξανασυναντά τον ηθοποιό στη Νέα Υόρκη, για να αποτυπώσει μέσα από τον φακό της την τρυφερότητα των βραχιολιών της νέας συλλογής «Love Unlimited» της Cartier.
THE LIFO TEAM
Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίκει η μόδα;

Μόδα & Στυλ / Η Grace Wales Bonner στην Hermès, o Kim Jones στον Bosideng. Αρχίζει μήπως να το ξαναβρίσκει η μόδα;

Μια Αφρο-ευρωπαία στον ιστορικό γαλλικό οίκο και ένας παλαίμαχος σχεδιαστής της πολυτέλειας σε κινεζικό κολοσσό του retail. Η πολυτέλεια αλλάζει περιεχόμενο και ταξιδεύει. Επιτέλους! 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ