Star Wars: Οι τελευταίοι Jedi (The Last Jedi)

0

Έχοντας κάνει τα πρώτα της βήματα στον κόσμο των Τζεντάι, η Ρέι ακολουθεί τον Λουκ Σκάιγουοκερ σε μια περιπέτεια χάρη στην οποία θα ανακαλύψει τα μυστικά της Δύναμης και του παρελθόντος.

Κι αφού ο Τζ. Τζ. Έιμπραμς έκανε τη βρόμικη δουλειά ‒να αναφερθεί ευπειθώς στο αφεντικό Λούκας και στην αυτοκρατορία του, να αφυπνίσει τη δύναμη, να ξεσκονίσει το ανθρώπινο και μηχανικό υλικό, να γεφυρώσει τα χάσματα, να εισαγάγει νέα πρόσωπα και να φορτώσει ένα πολύτιμο κάργκο‒, ήρθε ο Ράιαν Τζόνσον, με μικρότερα credits και την ίδια όρεξη, για να φέρει στα ίσα του τον Πόλεμο των Άστρων στο όγδοο επίσημο επεισόδιο της 40ετούς σειράς και να του δώσει το τίναγμα προς τα εμπρός που χρειαζόταν.

Προσθέτει μεγαλύτερη ευελιξία και χιούμορ, όσο και όταν πρέπει, σε έναν θεσμικό «ελέφαντα» που δεν διαθέτει τη σπιρτάδα, τη σχετική αυτονομία και την b-movie αίσθηση της περιπέτειας που έκανε το περσινό Rogue πιο ανάλαφρο και, ειλικρινώς, πιο παρακολουθήσιμο.

Ωστόσο, οι Τελευταίοι Jedi, εκτός από τις ανατροπές και τις δραματικές μονομαχίες, με εναλλαγή διαλόγων και δράσης, κρύβουν μια καπιτάλε, ανακουφιστική επαναφορά, τον Λιουκ Σκάιγουοκερ, που είδαμε, ως βλοσυρή υπόσχεση, μόνο στο τελευταίο πλάνο της Δύναμης.

Εδώ έχει έναν κρίσιμο ρόλο που φέρει εις πέρας πολύ βαθύτερα και ωριμότερα από τις τρεις πρώτες του εμφανίσεις, συνδυάζοντας την ανακούφιση, γιατί η επάνοδός του δεν ήταν απλώς ένα τρικ, με την έκπληξη, αφού ουδέποτε ο Χάμιλ υπήρξε ενδιαφέρων ηθοποιός, άρα μάλλον φταίει και ο Λούκας γι' αυτό.

Με την απώλεια του Χαν Σόλο και την οριστική (;) αποχώρηση του Χάρισον Φορντ, νομίζαμε πως το δραματικό βάρος θα έπεφτε αναγκαστικά στον μπερδεμένο δολοφόνο του, τον Κάιλο Ρεν, και στην ενδιαφέρουσα προσέγγισή του χαρακτήρα από τον Άνταμ Ντράιβερ.

Ο Λιουκ έχει αποτραβηχθεί σε ένα ερημικό νησί και αποκαλύπτει τι έχει συμβεί γιατί έχει απομυθοποιήσει τη φιλοσοφία αλλά και τη δράση των Τζεντάι, και βλέπουμε πώς αναπτύσσεται η σχέση του με τη Ρέι ‒ πάντα δυναμική και επείγουσα η Ντέιζι Ρίντλεϊ.

Ο Μαρκ Χάμιλ φέρνει ισορροπία και η σκηνή στην οποία συναντιέται στο πανί, μετά από δεκαετίες, με την αδελφή του Λέια, είναι παιγμένη εξίσου νοσταλγικά και υπερβατικά, με δεδομένο ότι αυτό εδώ είναι το κινηματογραφικό ρέκβιεμ της Κάρι Φίσερ.

Οι κακοί είναι πολλοί, ο Τζον Μπογιέγκα και ο Όσκαρ Άιζακ συνεχίζουν από κει όπου ξεκίνησαν, χωρίς να πέφτει το κέντρο βάρους ιδιαίτερα σε εκείνους, ο Μπενίσιο ντελ Τόρο προστίθεται στο ρόστερ και γλιστράει όπως ο χαρακτήρας του, σαν ελβετικός σουγιάς χωρίς συνείδηση, και οι κακοί της υπόθεσης είναι πολλοί και ποικίλοι, χωρίς να αποκλείοντας και μερικοί από τους καλούς σε διφορούμενους ρόλους.

Με δυόμισι ώρες διάρκεια, η μυθολογία του Πολέμου των Άστρων διατηρείται ακριβώς μέσα στο γνωστό πλαίσιο και πάει λίγο παρακάτω, με κύριο άξονα την αντίσταση απέναντι σε μια διαβολική δεσποτεία, έμφαση στην προσπάθεια των μαθητών να αποκτήσουν προσωπικότητα σε ένα ασταθές περιβάλλον και σαφές φόντο τον τζενταϊσμό, αυτό το μοντερνο-βουδιστικό μωσαϊκό κινηματογραφικής θρησκείας που ευαγγελίστηκε ο Λούκας ως αντίδοτο σε όλα τα παραπάνω.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ