Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
0

O Egyptian Lover είναι ο Gregg Broussard. Για τους φαν του old-school χιπ χοπ, όποτε αναφέρεται το όνομά του, είναι σαν να μιλάς για έναν ζωντανό θρύλο. Έδρασε κυρίως τη δεκαετία του '80 και ήταν υπεύθυνος για μια σειρά από φοβερά σινγκλ που κυκλοφόρησαν εκείνη την περίοδο και επέδρασαν καταλυτικά στον ήχο της ραπ με την πάροδο των χρόνων.


Στα χνάρια του Afrika Bambaata, o Broussard, χρησιμοποιώντας αναλογικά όργανα και κυρίως το Roland TR-808, θεωρείται υπεύθυνος για τη διαμόρφωση του electro ήχου της Δυτικής Ακτής της Αμερικής.


Το συγκεκριμένο στυλ του, που βασίζοταν κυρίως στην ηλεκτρονική μουσική, αποδείχτηκε καθοριστικό για την επιρροή του σε καλλιτέχνες όπως ο Dr. Dre και, φυσικά, υπήρχε πολύ πριν το δανειστεί ο Kanye West και εκτοξευτεί στα ύψη.

Τα περισσότερα άλμπουμ του ήταν εμπορικές αποτυχίες μετά το ντεμπούτο του «On the Nile» που κατάφερε να ανέβει στα «μαύρα» τσαρτ της εποχής.

 
Για πολλά χρόνια ήταν περισσότερο γνωστός για τα υποδειγματικά DJ sets του που πραγματικά σε μεταφέρουν στα '80s σαν σε χρονοκάψουλα. Πρόσφατα, στην Ευρώπη άρχισαν να ανακαλύπτουν εκ νέου το έργο του από τα τέλη των '00s.


O ίδιος είναι ένας πληθωρικός τύπος με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τη μουσική.

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο Broussard ερωτεύτηκε το μυθικό Roland TR-808 από την πρώτη στιγμή που το έπιασε στα χέρια του, στις αρχές των '80s.

Αυτά είναι μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος γι' αυτόν πριν από την εμφάνισή στο Temple το Σάββατο, στις 3 Φεβρουαρίου.


• Ο Gregg Broussard γεννήθηκε στο Λος Άντζελες το 1963. Είναι 55 ετών.


• Ξεκίνησε ως χορευτής και σύχναζε στα κλαμπ μόνο για να χορεύει. Aυτή του η ιδιότητα αποδείχτηκε ιδιαίτερα ωφέλιμη όταν ανέλαβε τα decks ως DJ. Διαμόρφωνε τον ρυθμό και τα beats ανάλογα με το αν ήθελε να τα χορέψει. Στην αρχή δεν χρησιμοποιούσε φωνητικά, αλλά αποφάσισε να βάλει στίχους στα κομμάτια του έτσι ώστε ο κόσμος να ξέρει τον τίτλο του κομματιού που έπαιζε.


• Ο Broussard ερωτεύτηκε το μυθικό Roland TR-808 από την πρώτη στιγμή που το έπιασε στα χέρια του, στις αρχές των '80s. Παρά την εξέλιξη των ψηφιακών προγραμμάτων ανά τα χρόνια, ακόμη το χρησιμοποιεί στις ηχογραφήσεις του και θεωρείται μάστερ του συγκεκριμένου μοντέλου drum machine, του οποίου η κατασκευή σταμάτησε το 1983.

• Ανήκε στη δεύτερη γενιά ενός από τα θρυλικότερα crews του Λος Άντζελες, των Uncle Jamm's Army. Από το ίδιο σχήμα ξεκίνησε την καριέρα του και ο Ice-T.Και οι δυο τους έγιναν μέλη του γκρουπ την ίδια περίοδο γύρω στο 1983.


Αν και δεν είχαν μεγάλη δισκογραφία, διοργάνωναν τεράστια πάρτι που μάζευαν χιλιάδες κόσμο εκείνη την εποχή. Με τον Ice-T έχουν χαθεί τελευταία, αλλά τον αγαπάει πολύ και πάντα τον θαυμάζει όταν τον βλέπει στην τηλεόραση.


• Εμπνεύστηκε τον χαρακτήρα του Αιγύπτιου εραστή από τη sci-fi αισθητική των Earth Wind & Fire με τις έντονες αιγυπτιακές αναφορές και από μια επίσκεψή του σε ένα μουσείο, όταν περιόδευαν οι θησαυροί του τάφου του Τουταγχαμών στην Αμερική στα τέλη του '70 – μία από τις πιο ιστορικές εκθέσεις που έγιναν ποτέ στη χώρα.


Η μεγαλύτερη επιρροή του όμως για την περσόνα του Egyptian Lover ήταν ο Dean Martin, που, όπως λέει, «ήταν αυτός ο σέξι τύπος που ρίχνει πάντα τις γυναίκες».

Egyptian Lover: Ο ηγέτης του old-school χιπ χοπ απόψε στην Αθήνα Facebook Twitter
O ίδιος είναι ένας πληθωρικός τύπος με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ και ακόμη μεγαλύτερη αγάπη για τη μουσική.


• O Dean Martin ήταν και ο μουσικός του ήρωας. Ο πατέρας του είχε μια συλλογή από δίσκους του και όταν ήταν μικρός άκουγε επιλεκτικά δίσκους από την πρώτη, τη μεσαία και τελευταία φάση της καριέρας του και έπαιρνε ιδέες.


«Σε όλα τα άλμπουμ ακουγόταν το ίδιο κι έτσι είπα στον εαυτό μου ότι αν ποτέ γίνω τραγουδιστής θα κάνω ακριβώς έτσι ‒ ήταν πριν από το ραπ. Εξάλλου, όταν αγοράζεις ένα άλμπουμ του Dean Martin, το κάνεις γι' αυτόν το λόγο. Έτσι, δεν θα άλλαζα ποτέ το στυλ μου».


• Στα φωνητικά, πάντως, η μεγαλύτερη επιρροή του ήταν ο Prince και συγκεκριμένα το κομμάτι του «Controversy». Μουσικά, το «Number» των Kraftwerk τού άλλαξε τη ζωή. Συχνά τονίζει σε συνεντεύξεις το γεγονός ότι έζησε σε μια εποχή που δεν υπήρχαν κινητά τηλέφωνα και ότι στους δίσκους ήθελε να παραποιεί τη φωνή του σαν να μιλάει μέσα από ένα κανονικό τηλέφωνο, ώστε να ακούγεται πιο αισθησιακή.


«Σήμερα μπορεί να μιλάς σαν τον Μίκι Μάους και να βρεις κοπέλα στέλνοντας από μηνύματα στο κινητό».

• Είχε δηλώσει παλιότερα ότι σε όποιο κλαμπ πήγαινε, κατάφερνε να αναγνωρίζει αν οι ήχοι που έπαιζαν οι μουσικοί παραγωγοί ήταν δικοί του, ακόμα κι όταν τους χρησιμοποιούσαν σε καθαρά techno βραδιές.


• Τα περισσότερα άλμπουμ του ήταν εμπορικές αποτυχίες μετά το ντεμπούτο του «On the Nile» που κατάφερε να ανέβει στα «μαύρα» τσαρτ της εποχής. Το γεγονός αυτό δεν τον εμπόδισε να κυκλοφορήσει άλλα εννέα προσωπικά άλμπουμ και να φτιάξει την Egyptian Empire Records, τη δική του ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία.


Αντίθετα, τον βοήθησαν να διατηρήσει την καριέρα του ως DJ και να παίζει μουσική, γυρνώντας όλο τον κόσμο τα τελευταία 30 χρόνια. To 2016 η Stones Throw Records και ο Peanut Butter Wolf αποφάσισαν να τιμήσουν το έργο του, κυκλοφορώντας μια ανθολογία με τα καλύτερα κομμάτια του, με τίτλο «1983-1988».


• Η πρώτη φορά που ήρθε στην Αθήνα ήταν το 2009 για μια εμφάνιση στο Βios, την οποία κάποιος φαν κατάφερε να βιντεοσκόπησει ολόκληρη και μπορείς να τη δεις εδώ:

 

Ο Egyptian Lover θα εμφανιστεί στο Temple Athens (Ιάκχου 17, Γκάζι) ως καλεσμένος της Lower Parts, το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, με είσοδο 8-10 ευρώ.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς ο Drake αλλάζει τη μουσική βιομηχανία με τα mixtapes του

Μουσική / Πώς ο Drake αλλάζει τη μουσική βιομηχανία με τα mixtapes του

Το «More Life» του Καναδού ράπερ ήταν το πιο «πολυ-ακουσμένο» άλμπουμ, βάσει του συνδυασμού φυσικών πωλήσεων, streams και downloads. Κι όλα αυτά χωρίς να είναι καν ένα επίσημο άλμπουμ αλλά ένα mixtape. O ίδιος ο Drake το χαρακτήρισε απλώς «μια playlist».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είστε έτοιμοι για τις πιο χορευτικές βραδιές του Σεπτεμβρίου;

Μουσική / Plisskën Festival: Είστε έτοιμοι για τις πιο χορευτικές βραδιές του Σεπτεμβρίου;

Το φεστιβάλ για τους φαν της χορευτικής και ηλεκτρονικής πρωτοποριακής μουσικής επιστρέφει με πιο σφιχτό line-up — ίσως ένα από τα καλύτερα των τελευταίων χρόνων. Αυτά είναι τα highlights του Plisskën Festival 2025.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT
Αlex Kapranos : «Η κουζίνα και το rock 'n' roll είναι δυο κόσμοι που μοιάζουν»

Μουσική / Αlex Kapranos : «Η φήμη είναι πολύ γελοία. Όσο λιγότερο τη σκέφτεσαι, τόσο το καλύτερο»

Οι Franz Ferdinand έρχονται τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα και ο Ελληνοβρετανός frontman τους, από την κορυφή ενός ελβετικού βουνού, βρίσκει χρόνο να μιλήσει για την ελληνικότητα, τις ανησυχίες του, το φαγητό και την αγάπη του για το ska.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Private Recordings»: Στο δωμάτιο του Μίκη

Μουσική / Σε πρόβα με τον Μίκη, ενώ το σταθερό κουδουνίζει μάταια

Τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου Έλληνα συνθέτη, το διπλό άλμπουμ «Private Recordings» φέρνει στο φως ανέκδοτες ηχογραφήσεις του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη, που ξαναζωντανεύουν το αξεπέραστο μουσικό του αποτύπωμα.
ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΟΥΒΑΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ