«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter

«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks

0

O Gordon Parks κατέγραψε την Αμερική: την ομορφιά και την περηφάνεια της, τις προκαταλήψεις και τη βαρβαρότητά της. Ανθρωπιστής με έντονη την αίσθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης, άφησε πίσω του ένα φωτογραφικό αρχείο που τεκμηριώνει πολλές από τις σημαντικότερες πτυχές της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας από τις αρχές της δεκαετίας του 1940 μέχρι το θάνατό του το 2006, έχοντας ως επίκεντρο τις φυλετικές σχέσεις, τη φτώχεια, τα πολιτικά δικαιώματα και την αστική ζωή.

Ο Parks, που υπήρξε επίσης ταλαντούχος πιανίστας και συνθέτης, ζωγράφος, συγγραφέας και σκηνοθέτης ήταν ο πρώτος Αφρο-Αμερικανός φωτογράφος που συνεργάστηκε με το περιοδικό Life καταγράφοντας κυρίως τον αγώνα των Αφρο-Αμερικανών για τα πολιτικά τους δικαιώματα αλλά και με την Vogue φωτογραφίζοντας πορτρέτα και μόδα. 

Ανθρωπιστής με έντονη την αίσθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης, άφησε πίσω του ένα φωτογραφικό αρχείο που τεκμηριώνει πολλές από τις σημαντικότερες πτυχές της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας από τις αρχές της δεκαετίας του 1940 μέχρι το θάνατό του το 2006, έχοντας ως επίκεντρο τις φυλετικές σχέσεις, τη φτώχεια, τα πολιτικά δικαιώματα και την αστική ζωή.

Επιλεγμένα έργα του από την λιγότερο γνωστή δουλειά του παρουσιάζονται μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου στην έκθεση "Gordon Parks: I Am You, Part 1", στη γκαλερί Jack Shainman στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση επικεντρώνεται στα πορτρέτα του -όπως αυτά της Helen Frankenthaler, του Alexander Calde και του Alberto Giacometti- αλλά και στα διαχρονικά editorial μόδας που έκανε στη Νέα Υόρκη στις δεκαετίες του '50 και του '60, ενώ το δεύτερο μέρος που θα ακολουθήσει στο τέλος Φεβρουαρίου θα εστιάσει κυρίως στα γνωστά, μαχητικά φωτορεπορτάζ του.

«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Στρόμπολι, Ιταλία, 1949. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, ο Alberto Giacometti και τα γλυπτά του, Παρίσι, Γαλλία, 1951. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Άτιτλο Νέα Υόρκη 1956 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Helen Frankenthaler, Νέα Υόρκη, 1957. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Bettina & Frances McLaughlin-Gill, 1950. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Cocoon Cape, Νέα Υόρκη, 1956 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks, Ferry Commuters, Staten Island, Νέα Υόρκη, 1946 © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
Gordon Parks: Evening Wraps, Νέα Υόρκη1956. © Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
«Εγώ είμαι εσύ»: Το βαθιά ανθρωπιστικό βλέμμα του Gordon Parks Facebook Twitter
© Gordon Parks / Courtesy of the Gordon Parks Foundation
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ